kapubanner for mobile
Megjelent: 18 éve

Tovább bővül az online álláskereső oldalak piaca

Az internetes álláskereső oldalak szép karriert futottak be az utóbbi időszakban, és további dinamikus növekedés várható ezen a téren. Az online cégek egyre több pluszszolgáltatást nyújtanak; ilyen például a HR-PR, vagyis mikor az állást kínáló cég hirdeti magát az oldalon - közli a Napi Gazdaság.

Álláskeresés

Többen kerestünk állást februárban
Az álláspiac éllovasává vált az internet
Kevesebb alapfokú végzettségűt foglalkoztatnak
8,5 milliárd forint jut közmunkára az idén
További cikkek
Az álláshirdető oldalak hét évvel ezelőtt jelentek meg a hazai internetes piacon. Ekkor magyar kézben volt a Profession és a Jobmonitor, illetve a Job4smart, a külföldiek pedig a CVonline-on, Jobpiloton és a Jobline-on keresztül képviseltették magukat hazánkban. A Profession saját számításai szerint jelenleg a piac 70 százalékát uralja. Az idén várhatóan 1,3 milliárd forint fölé emelkedik a bevétel, amelyből a Profession körülbelül 900 millió forintot tudhat majd magáénak - mondta a Sanoma online hirdetési igazgatója és a Profession értékesítési vezetője, Nagygyörgy Miklós.

Az álláskereső cégeknek nincs okuk panaszra a jövőt illetően sem. A kis- és középvállalkozások ritkán hirdetik meg az állásokat, de ez - a multiknál már elfogadott szemlélet - változóban van, és a kkv-k is egyre nyitottabbak az online álláskereső oldalak iránt elsősorban gyorsaságuk és szolgáltatásuk alacsony ára miatt. Ebből adódóan a további bővülés szinte borítékolható: a szakember szerint jövőre akár 40 százalékkal is gyarapodhat a piac.

A dinamikusan fejlődő piacon tevékenykedő álláskereső oldalak egyre több pluszszolgáltatást nyújtanak. Az árbevételük egy része abból adódik, hogy adatbázisaikat elérhetővé teszik a munkaadók számára. Egy másik szolgáltatás az úgynevezett HR-PR; ez azt jelenti, hogy az állást kínáló cég hirdeti magát az adott oldalon. A leendő munkaadóknak ugyanis meg kell győzniük az álláskeresőt, hogy az adott céget válasszák, ehhez pedig pozitív arculat, reklám kell - olvasható a Napi Gazdaságban.

Kapcsolódó anyagok:
Országos körúton ismertetik az új HR-fejlesztési programot
Ötven felett is van esély elhelyezkedni
Európai alap a munkaerőpiaci hátrány mérséklésére


  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Németország kinyitotta álláspiacát a szakképzettek előtt

Tavaly novemberben lépett hatályba - egyes rendelkezései idén fognak - az új német szakképzett bevándorlásról szóló törvény, amely jelentősen... Teljes cikk

"Szellemállásoktól" hemzsegnek az állásportálok - de mi értelme a kamu álláshirdetéseknek?

A munkáltatók olyan látszólag nyitott pozíciókat hirdetnek meg az állásportálokon vagy börzéken, amelyeket soha nem is akartak betölteni. Mi... Teljes cikk

Így áll a munkaerőpiac 2024-ben: hány jelentkezést nyújt be egy átlagos álláskereső?

A jelentkezők többsége legalább kettő, de maximum öt helyre adja be egyszerre az önéletrajzát – többek között ez derült ki az 55. Műegyetemi... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek