Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 2 éve

Válts életmódot, de okosan!

Úton útfélen azt hallani, hogy válts életmódot, kezdj el sportolni, feszegesd a határaidat, lépj túl a komfortzónádon, legyél motivált és különben is, „még nem késő felkészülni az olimpiára”. Mindenképpen örömteli, hogy az egészséges életmódnak egyre szerteágazóbb kultúrája van, de a nagy vehemencia gyakran rossz döntésekre sarkallja az embert, a nagy lendület közben sokszor elveszik a lényeg és az, aki január elején még duzzadt a lelkesedéstől, az első kondibérlet lejártakor már nem érez magában annyi erőt és kitartást, hogy megvegye a másodikat.

A lelkesedés elapadásának sok oka lehet.

Az egyik az, hogy gyakran az életmódváltás igénye nem belülről fakad, hanem külső nyomásra próbál elindulni az ember az úton. Az instagramon azt látta, hogy mindenféle ugrabugrálós programokkal nádszálvékonyra lehet fogyni, akkor neki is feltétlenül meg kell próbálnia. A Facebookon folyton szembejönnek vele a barátnők fotói, akik télen is a tengerpartról posztolnak, szexi bikiniben, és egyre több szelfie-t töltenek fel az edzőtermi öltözőből is. A külsőségek irányította, nem belülről fakadó életmódváltások hamar elhalnak, valószínűleg azért, mert az indíttatás nem elég erős, ahogy a „példaképek” sem.

Az életmódváltás legyen belső igény eredménye. Fontold meg, hogy miért lesz jobb az életed, ha elkezdesz mozogni, ha odafigyelsz arra, hogy mit eszel. Ha megtanulod jobban beosztani az idődet. Ha új barátokra teszel szert az edzőteremben vagy a futópályán. Ha nem folyton a telefonodat nyomkodod, hanem lesznek céljaid, amelyekért hajlandó vagy izzadni, megfeszülni, áldozatokat hozni. Talán azért, mert kinyílik számodra a világ, rájössz arra, hogy te ugyanúgy több vagy, mint a világ, amely körbevesz.
A másik tipikus hiba, amely szintén nagy mértékben összefügg a közösségi médiákból ránk zúduló fals információkkal, a gyors siker reménye.

Alakformálásban egyetlen egy gyors módszer létezik, a plasztikai beavatkozás, de azt nem ajánljuk senkinek. A többiért meg kell dolgozni. Állóképesség-javításban és erőfejlesztésben még a sebész sem tud segíteni, vagyis a sport egy olyan műfaj, ahol nem lehet mismásolni, halogatni, gyors megoldásokban reménykedni. És az életmódváltóknak ez nem tetszik. Azt tudjuk javasolni, hogy akinek valóban vannak céljai, kezdje el most, hiszen éppen annyival lesz előrébb, mint amennyivel később akarna belevágni, mert most éppen nincs kedve. Ideális pillanat soha nem lesz, azt meg kell teremteni magunk számára…

Ha már megvan az elhatározás, fontos kérdés a célmeghatározás. A belső igényen és a tartós motiváción kívül ez a legfontosabb tényező az életmódváltás során: a helyes célmeghatározás. Ha most kezdesz sportolni, ne akarj fitneszversenyző lenni fél év alatt, ne próbálj fogyni két hónap alatt 20 kilót és ne fél évet adj magadnak a maratoni felkészülésre. Amit hosszú évekig elhanyagoltál, azt nem tudod helyretenni néhány hónap alatt. Indulj el, de adj magadnak időt a változásra, hiszen így lesz lehetőséged értékelni a részsikereidet, a tested és a lelked is felkészül az újfajta terhelésekre, fokozatosan épül be az életedbe a változás és nem úgy fog érni, mint egy sokkhatás.

A Sportkártya azért ideális megoldás az életmódváltók számára, mert közel 400 elfogadóhelyen lehet vele sportolni, az elérhető sportágak száma megközelíti a százötvenet, magánszemély is igényelheti, a többi hasonló kártyával szemben háromhónapos időtartamra is köthető és az egyéves hűségidő esetén egy hónapra felfüggeszthető. Vagyis aki kezdő, bátortalan, még nem tudja, merre menjen, az a Sportkártyának köszönhetően egész biztos, hogy megtalálja a számára legmegfelelőbb utat.
Follow hrportal_hu on Twitter