Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 3 éve

Van megoldás a hazai munkaerőhiányra

Egy friss felmérés szerint a hazai vállalatok a külföldre vándorlást és a gyakori munkahely-váltást tartják a munkaerőhiány elsődleges okának. A DreamJo.bs szakemberei szerint ugyanakkor a vállalatoknak mindenekelőtt házon belül kellene elkezdeniük a megoldáson dolgozni.

A magyar munkaadók 57 százaléka nehezen talál megfelelő munkaerőt, 32 százalékuk szerint a meghirdetett állásokra még jelentkező sincs - derült ki a ManpowerGroup legfrissebb felméréséből.

Sóti Anett, a DreamJo.bs társalapítója szerint a munkaerőhiány okai kétoldalúak: “Egyrészt a munkavállalók nem ismerik megfelelően önmagukat, mint embert a munkavállalói szerepben - itt nem a kompetenciatesztekre és az AC-kra gondolok, amelyek szabványosított tudást mérnek, hanem az önismeretünkre, hogy tudjuk, mire vágyunk a munkánkban, és hogy tudatában vagyunk az elvárásainknak és képességeinknek. Másrészt a cégek lassan reagálnak arra a sokszínűségre és potenciálra, ami a munkaerőpiacon jelenleg dübörög. A cégek személyiségeket keresnek az állások betöltésére, ugyanakkor csak jól bejáratott, körülhatárolt munkaköröket, felelősségi köröket ajánlanak, és a keresett tehetségeket nem használják ki teljes potenciáljukban. Nehéz a kettő elvárásnak - ez egyediségnek és szabványosított munkaköri beilleszkedésnek - egyszerre megfelelni. Minket, Y-generációsokat, a kihívások tartanak ébren, gyorsabban vágyunk eredményekre, akár pozícióban, akár felelősségben. Úgy tudunk ma ügyesek és szemfülesek lenni a toborzásban és a megtartásban, hogy aktívan figyelünk a fiatal munkavállalók jelzéseire, igényeire a szervezetünk mindennapi működésében.

A DreamJo.bs-t is ezért hoztuk létre: láttuk azt az igényt a KKV-k oldaláról, hogy a tehetségeket magukhoz csábítsák. A mi álláspontunk szerint egy cégnek sem kell olyan álláshirdetést megjelenítenie, ami mindenki számára vonzó lesz: sokkal inkább úgy kell bemutatnia magát, hogy minden jelentkezőnek egyértelmű legyen, jól érezné-e magát az adott helyen. Ezért egy egyedülálló módszertant dolgoztunk ki, amely arra sarkallja a cégeket, hogy egy önismereti folyamaton menjenek végig, mint csapat, és ebből építkezve ki tudják alakítani saját munkáltatói márkájukat. Ezáltal minden vállalat megtalálja a kultúrájához passzoló csapattársat.”


A DreamJo.bs szakemberei hozzátették: a hazai vállalkozások szerencsések, mert ma már számukra is könnyedén és költséghatékonyan elérhetőek olyan eszközök, amelyekkel vonzóbbá tehetik magukat a potenciális munkavállalóik körében. Az egyszerűsített munkáltatói márka kiépítése azért is fontos, mert akik alkalmazzák, azok körében 46%-kal alacsonyabbak a toborzási-, 10%-kal alacsonyabbak a fizetési költségek, valamint 28%-kal kisebb a fluktuáció, és 3,5-szer többen jelentkeznek az állásajánlataikra - derül ki a Randstad 2015-ös kutatásából.

A bizonyított előnyök ellenére a munkáltatói márkaépítés eszközét egyelőre többnyire csak a nagyvállalatok használják. Tapasztalataink szerint ennek egyik oka, hogy a vállalati vezetők költségesnek tartják a folyamatot és a megvalósítást, és nem feltétlenül látják még a megtérülést - pedig, ahogy egy következő cikkünkben leírjuk, a munkahelyi márkájával elégedett munkavállaló akár háromszor produktívabb, mint elégedetlen társa.

A DreamJo.bs-nál ezért úgy döntöttünk, hogy elérhetővé tesszük ezt a szolgáltatást a hazai KKV-k számára is, visszamérhető módon. Hiszünk abban, hogy minden munkahely lehet álommunkahely. Nálunk egy egyszerű regisztrációt követően mindenki elkészítheti a saját munkáltatói márkáját, amihez csapatunk tippeket és tanácsokat is ad. Az állásokat a közösségi média segítségével, célzottan juttatjuk el azokhoz, akiket a leginkább érdekelni fogja.


A DreamJo.bs oldalára érdemes minél hamarabb regisztrálni, hiszen az oldalon jelenleg még bárki ingyenesen elkészítheti munkáltatói profilját.
Follow hrportal_hu on Twitter