kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Veszteségek feltárása irodai környezetben

Sokan elzárkóznak a lean bevezetéstől, mert azt gondolják: – ez egy gyári körülmények között született megoldás. Véleményem szerint gyártó cégek esetében is kiemelten fontos, hogy a szolgáltató területek is alkalmazzák a vállalatirányítási alapelveket. A kereskedelmi, szolgáltatási tevékenység is számos lehetőséget ad a szemlélet adaptációjára. Minden elem természetesen nem illeszthető minden tevékenységi körhöz - írja a Lean-hr blog.

images

Az alábbi néhány konkrét példával szeretném felkelteni mindazok érdeklődését, akik előítélettel fogadják a 7 alapvető veszteségkategória kezelésének lehetőségeit.


1. Várakozás



Meg nem válaszolt e-mailek.

Fel nem vett telefonok, visszahívás elmaradása.

A felhasználó berögzült hibás gyakorlata miatt lelassuló számítógépek. Privát tartalmak, képek, zenék, játékok, szoftverek.

Egyszerre több megnyitott és nem használt alkalmazás futtatása.

Archiválás, tömörítés, töredezettség mentesítés elmaradása.

Döntésképtelen, elhúzódó, többször azonos témában kiírt értekezletek.

Döntésekről nem kiadott tájékoztatások. Információblokkolás.

Beteg, vagy jobb esetben szabadságon lévő munkatárs helyettesíthetősége nem megoldott.

Keresgéléssel eltöltött idő.

Természetes, hogy a kiválasztásra került új munkatárs belépéséig várnunk kell. Fontos, hogy amíg várunk, számos lépést tehetünk annak érdekében, hogy érezze a tiszteletet, érezze, hogy számítanak rá és örülnek annak, hogy ő kezd el hamarosan velünk dolgozni.

Elkészíthető az e-mail fiókja, megrendelhető a névjegye, beállítható az íróasztala, a gépén a jogosultságai beállíthatóak, összerakható a fogadó csomagja, amiben a legfontosabb vállalattal kapcsolatos információk találhatóak, elkészíthető az alapoktatás és részlegre képzés rá vonatkozó tematikája.


2. Felesleges mozgás



Feleslegesen mozgatott információ. A tevékenységhez nem kapcsolódó privát körlevelek.

Rosszul elhelyezett berendezések miatt, a feltétlenül szükségesnél több, indokolatlan fizikai mozgás az épületben, irodák között és folyosókon.

Elmaradó értekezlet alkalmával hibásan és hiányosan elkészített lemondás az outlook mappában.

Vevő által a napi programot felborító nem tervezett utazással járó megbeszélések.


3. Túltermelés



Feleslegesen elkészített jelentések, melyekből semmilyen döntés nem kerül meghozatalra.

Megrendelés hiányában legyártott, vagy beszerzett eszközök, termékek.

Túlfoglalkoztatás, felesleges létszám.


4. Túl bonyolult folyamatok



Döntésképtelenségből, vagy felhatalmazás, akár felelősségvállalás hiányából fakadó többszöri engedélyeztetés és jóváhagyás.

A rendszerben meglévő adatok, információk ismételt bekérése.


5. Szállítás / információ termék, vagy anyag felesleges mozgatása



Feleslegesen alkalmazott tárolási pontok.

Társterületek között nem optimalizált távolságok.

Információhiányból, fakadó többszöri kommunikáció, adatkérés, levélben, e-mailben.

Egy adott dokumentum egyszerre több változatban is elmentett, ki kell keresni az utolsó variánst. Mindenki másikat használ.


6. Felesleges készlet



Nagy mennyiségben megrendelt és (akár több helyen is tárolt) boríték, levélpapír, irodaszer, festékpatron.

Feleslegesen az archiválási időn túl tárolt számlák, dokumentumok, információk.

Bürokráciából, önvédelemből tárolt levelezések, igazolások, szerződések.


7. Hibák, selejt, dupla munka



Többszöri, ismételt tervezés.

Szabályzatok, belső eljárási rendek oktatásának elmaradásából, vagy figyelmen kívül hagyásából eredő károkozás.

Rosszul kiadott és érthetetlen feladatok, tisztázatlan határidők miatti ismételt, vagy el nem végzett feladat okozta zavarok.

Tisztázatlan felelősségek miatti párhuzamos munka.

Hibás, csak formailag elkészített munkaköri leírásokból fakadó egymásra várás.

Kommunikációs hibából, többen foglalkoznak azonos feladattal, vagy egymástól függetlenül azonos adatokat töltenek fel külön-külön tárolási pontra.

Gyurta Sándor
www.hrblog.hu/lean-hr




  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere

A folyamatos változás ma már alap, nem lehet rutinból vagy akár tavalyi tapasztalatok alapján működni, mondta el Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO... Teljes cikk

Bele lehet szeretni ebbe a hivatásba: interjú Szalavics Mariann NAV-elnökhelyettessel

Öt évvel ezelőtt érkezett a Nemzeti Adó- és Vámhivatalhoz. Első állása a közigazgatásban és azt mondja, hogy bele lehet szeretni ebbe a... Teljes cikk

Elfelejthetjük, hogy a jövőben csak a helyi piacon fogunk versenyezni a munkavállalókért - interjú Kalmár Ákossal, a Continental Csoport országos HR vezetőjével

HR mutatók szempontjából sikeres évet zárt 2023-ban a Continental Csoport Magyarország: nem kívánt fluktuációjuk jelentősen csökkent a megelőző... Teljes cikk