kapubanner for mobile
Szerző: HR Portal
Megjelent: 3 éve

Visszavetheti a dolgozók fejlődését a tartós távmunka

Negatívan hathat a szociális készségekre, és visszaveti a dolgozók fejlődését a tartós otthoni munkavégzés – derült ki a Poly több mint 7.000, hibrid irodában dolgozó, munkavállalót vizsgáló kutatásából. A nagyrészt nyugat-európai és közel-keleti válaszadók 52%-a gondolta úgy, hogy a távoli munkavállalókat hátrány érheti a helyszíni kollégákkal szemben az előléptetésnél és a szervezeten belüli fejlődésnél. A paradigmaváltást ugyanakkor jól jelzi, hogy a 18-24 év közötti válaszadók 62%-a még sosem volt bent személyesen a munkáltatója irodájában.

Kutatás távmunka-

A Poly által végzett felmérés kimutatta, hogy az otthoni munkavégzés negatívan hat a szociális készségekre. A felmérésben résztvevők majdnem fele, pontosan 42%-a fejezte ki aggodalmát azzal kapcsolatban, hogy a távoli munkavégzés miatt felettesei kevésbé bíznak benne, és alulértékelik a kommunikációra és együttműködésre irányuló képességeit. Ennek aránya a 18-24 évesek körében még magasabb, 53%. A vezetői aggodalom nem alaptalan: a megkérdezettek 39%-a tart attól, hogy a folyamatos otthoni munka következtében elveszti az ügyfelekkel és kollégákkal való kapcsolattartásban fontos kommunikációs képességét, ideértve a tárgyalási- és beszédkészségeket. Ez az arány a fiatalabb munkavállalók körében még magasabb, 50%-ra emelkedik.

Kell az iroda a kompetenciafejlesztéshez

Az, hogy a felmérés résztvevőinek jelentős része úgy érzi, kommunikációs készségei romlottak a tartós irodán kívüli munkavégzés alatt, nagy mértékben alátámasztja az iroda kiemelt szerepét a munkahelyi fejlődésben. A legtöbb megkérdezett a személyes interakciót, az inspiráló környezetet és az egymástól való tanulást hiányolja legjobban az otthoni munkavégzésből. A válaszokból az is kiderült, hogy a dolgozók zömére a kötetlen munkahelyi beszélgetések, vagy a kollégák csevegése a területükön kívül eső projektekről, ösztönzően hatottak az irodában végzett munka során. Ez az eredmény egyértelműen megmutatja, hogy a legtöbb dolgozó fontos tapasztalatokra tesz szert a munkahelyi interakciók során, aminek a helyszínéül eddig a legtöbb esetben az iroda szolgált.

Ezt a 10 dolgot hiányolják legjobban a távolról dolgozó munkatársak a munkahelyi életükből

Irodai bajtársiasság
Irodai viccelődés
Munkaebédek
Kötetlen munkahelyi beszélgetések
Kollégák beszélgetései külső projektekről
Közös ötletelések
Találkozók az ügyfelekkel
Professzionális felszerelés, jobb technológia
Személyes együttműködés
Közösségi terek

A vezetőkkel való kapcsolat minden esetben kulcsfontosságú

A felmérésből jól látható, hogy elsősorban a szociális élet az, ami alapvetően hiányzik ebből a munkaformából. A vezetők kommunikációja ennek ellensúlyozására minden esetben kulcsfontosságú. „Legyen szó tartós home office-ról, hibrid modellről, vagy az alkalmazottak irodába való visszatéréséről, a munkaadóknak meg kell érteniük azt, hogy az elmúlt két évben a kollégáknak egészen új tapasztalataik lettek a munkavégzéssel kapcsolatban, ideértve a nagyobb rugalmasságot és autonómiát.” – mondta Meznerics Ádám a Sinaptive Kft. üzletfejlesztési vezetője.

A vezetőknek el kell fogadniuk, hogy a munkakultúra végérvényesen megváltozott. Az iroda azonban nem válik feleslegessé, továbbra is létfontosságú szerepet fog játszani a vállalatok életében, de a terek hasznosítási módja a jövőben megváltozik.

A közös terek ösztönzően hatnak a munkatársak fejlődésére. A cégeknek figyelembe kell venniük a kollégák személyiségét, hogy olyan irodai környezetet hozzanak létre, ami mindenki számára vonzó és elősegíti a hatékonyabb együttműködést, valamint jobb eredményeket.

 

  • 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.02Projektmenedzsment képzés A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ez a juttatás kétszer olyan fontos lett a nők számára mint a szülői szabadság

A hibrid munkavégzés kulcsfontosságú tényező a nemek közötti egyenlőség felgyorsításában, és a nők karrierfejlődésének támogatásában. A... Teljes cikk

Nem csak a Z, minden generáció szereti a rugalmas munkavégzést

Hogyan vezethető be egy 180 fős magyar kkv-nál a rugalmas munkavégzés? Milyen az ideális szakmai gyakorlat? Csak két példa az utóbbi években a HR... Teljes cikk

Hol a lendület? - gyorsabb tempót várnak el a vezetők az irodai visszatérés után

A JPMorgan Chase amerikai nagybank vezetése határozottan ragaszkodik az irodai visszatéréshez, és nem nézi jó szemmel a munkavállalók tiltakozását.... Teljes cikk