Emberek kezelése
Az emberek kezelése, munkatársak termelésre bírása, hogyan bánjunk az emberekkel. Semmiféleképpen nem egy könnyű terület, akárhogy is nevezzük. Kettő nagyon fontos területet szeretnék Neked elmondani, ami nagyban megkönnyíti a vezetőiddel, munkatársaiddal a kommunikációt és egy stresszmentes környezetet hoz létre.
Hogyan tudnád ezt Te megoldani?
A varázsmondat, ami által már rengeteg cégvezető lett mentes az alól, hogy a munkatársak elvegyék az idejét. Önmagában már ez is elég ahhoz, hogy szintet tudjon lépni egy vállalat, annyira erős szervezetfejlesztési eszköz.
Mondok először egy rossz példát Neked:
Ül egy vezető, hívjuk Palinak. Éppen várja tárgyalásra az egyik legjobb ügyfelét, akivel a legtöbb üzlet kötődik. Hirtelen betoppan Munkás Sanyi, és elkezdi kérdezni Palit: "A traktor nem megy, mit csináljak?" Pali nyilván ideges lesz, de elmondja mit csináljon pontosan. Munkás Sanyi elmegy, de 5 perc múlva visszajön és megkérdezi, hogy: "mit kell a traktorral pontosan csinálni?" - Hiszen elsőre nem értette meg. Itt Pali - teljesen érthető módon - kiakad és Munkás Sanyit lehordja, a legjobb ügyfelével pedig idegesen fog tárgyalni, aminek előreláthatólag nem lesz jó vége. Ráadásul lehet, hogy a végén a traktor se lesz kész, aminek hatalmas esélye van.
Itt egyszerűen annyi volt a probléma, hogy a vezető nem megoldatta a feladatot a munkatárssal, hanem a vezető oldotta meg helyette - ami valljuk be, nem helyes.
A vezető szó definíciója ez:
Olyan személy, aki végigköveti a feladatok elvégzését és nem megoldja Őket, hanem megoldatja.
Ez egy nagyon kemény feladat, hiszen az ember alapvetően jó és még ha ingerült is lesz, szeretne segíteni annak a munkatársnak, hogy a feladat gyorsabban el legyen végezve. Csak sajnos ez nem egy helyes mód.
Ha így folytatjuk tovább, soha nem lesznek önállóan termelő munkatársaink, hiszen tudni fogják, hogy: “Majd a főnök megoldja úgyis helyettünk!”
Itt jön képbe a varázsmondat: Hogyan tudnád ezt Te megoldani?
Az, hogy miért is használjuk ezt, talán már tiszta is lehet számodra. Egyszerűen el akarjuk érni, hogy a munkatárs találja fel magát, és Ő oldja meg a feladatot. Ne kérdezzen feleslegesen minket, mikor Ő is meg tudja oldani.
Most mondok egy helyes példát:
Pali - a vezetőnk - ül az asztalánál. Bejön Munkás Sanyi és elmondja, hogy nem működik a traktor és ezt így nem lehet megcsinálni.
Pali csak ennyit válaszol: "Figyelj Sanyi. Hogyan tudnád ezt Te megoldani?" "Hát Főnök, ezt így nem lehet! Elromlott ez is - az is. Nem lehet ezt így…" "Sanyi, Én bízok benned, hogy meg tudod oldani, hiszen azért vettelek fel, mert Te vagy a legjobb traktoros ezen a környéken. Nagyon jó munkát végzel és Én tényleg bízok abban, hogy ezt meg tudod oldani Te is! Csináld meg!"
Nyilván itt még lehet, hogy el kell mondani neki akár többször is, hogy Ő ebben a legjobb, tudjuk hogy meg tudja csinálni, és bízunk benne, de nem is ez a lényeg. Hanem ennek az eredménye, ami önállóan termelő munkatársak. Ami - valljuk be őszintén - nem annyira rossz.
Én kívánom, hogy ezt alkalmazni tudd, mivel tényleg az egyik leghasznosabb szervezetjeflezstési eszköz az emberek kezelése, vagy inkább az emberek helyes kezelése.
Köszönöm, hogy elolvastad ezt a cikket!
Amennyiben szeretnél lépést tenni egy stabilabb cég felé, akkor igényeld a Vállalati Térképünket! https://www.dma.hu/vallalati-terkep