Blogger bejelentkezés
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Archívum
mobile logo
  • Blogfolyam
  • HR Blogok
  • Szerzők
  • HRPortal.hu
publikálva: 2019.12.10 - 1 éve
Dienes Martin

Hatékony időgazdálkodás

A szabadidő mindig is egy nagyon konok tényező. Legtöbbször az jut eszünkbe, hogy egyenesen nincs! Pedig az a helyzet, hogy mindenkinek ugyanannyi van és mindenki úgy használja fel, ahogy Ő akarja. Most pedig mutatok Neked pár dolgot az időgazdálkodással kapcsolatban.

Összeírok Neked pár praktikát, amivel ténylegesen nagyban elő tudod segíteni azt, hogy jobban tudj gazdálkodni az időddel. Ne csak ”úgy tűnjön, mintha több lenne”, hanem ténylegesen több időd lesz! Ezeket pontokba szedtem, de nem sorba vannak. Nincsen fontossági sorrend, és cselekvési sorrend sem. Mindegyik ugyanolyan fontos és folyamatosan kell őket alkalmazni, de mégis csak jobb, ha pontokban van.

 

1:

SOHA NE MONDD, HOGY NINCSEN IDŐD!

Ha már az időről van szó, akkor kezdjük ezzel. Biztos hallottál már arról, hogy amire a figyelmed helyezed, az mindig megnő. Ebben az esetben, ha arra helyezed a figyelmed, hogy ”Nincsen időm!”, akkor nem is lesz időd. Szépen és gyorsan meg lehet ezt oldani. Ez alapjában véve a probléma, de a megoldást is tálalom Neked! Egyszerűen ne mondd, hogy nincsen időd! Sőt egyenesen döntsd el, hogy VAN IDŐD!

Biztos volt már Veled olyan, hogy valaki megkeresett és Téged nem feltétlenül érdekelt az a dolog, ezért azt mondtad neki, hogy ”Bocsi, de most nincsen időm erre.” Ő tudta, hogy nem mondasz igazat, Te pedig rosszul jártál, mert már megint azt mondogattad, hogy nincsen időd. Ilyenkor csak egyszerűen mond azt, hogy ”Nem érek rá, főleg azért, mert nem igazán vezet hozzá a célomhoz!” Ebből következik a második pont.

 

2:

HOZZÁ VEZET EZ A CÉLOMHOZ?

Igen, ha valaki megkeres téged, de téged az nem érdekel, dönthetsz úgy, hogy egyszerűen megmondod neki, hogy ez nem vezet a célodhoz. Az első pontra visszautalok egy kicsit. Nézd meg, hogy ez tényleg hozzávezet-e a célodhoz, vagy sem. Az a helyzet, hogy temérdek ember van, aki azon dolgozik, hogy letérítsen a célodról, akik legtöbbször azok az emberek, akik közel állnak hozzánk. Mert ők ”csak jót akarnak Neked”. Biztos ismerős. Ezzel a tényezővel rengeteg feleslegesen elvesztegetett időt tudsz visszanyerni magadnak, csak alkalmaznod kell.

 

3:

ELKEZDTED? CSINÁLD VÉGIG!

Hányszor van az, hogy van valami dolgod és odajön egy munkatárs és belevisz valami teljesen másik munkába. Eligazítod, majd megint oda jön valaki. Napok mennek el ezzel, és nem jutunk 1-ről a 2-re. Fejezd be, amit elkezdtél! Ne hagyd, hogy mások bele vigyenek más munkába. Először fejezd be és csak után kezdj bele akármi másba is. Ha esetleg úgy gondolod, hogy az emberek ezt utálni fogják, akkor sajnos meg kell döntsem ezt a gondolatod. Azok az emberek tényleg utálni fogják, akik nem akarnak eszerint élni, de akik egy rendezett, szervezett életet élnek és akarnak is élni, azoknak teljesen érthető lesz ez a szokásod, sőt egy idő után követni fognak. Mielőtt még elkezdenéd számolni: igen, ezzel rengeteg órát, napot, hónapot tudsz visszanyerni. Azt hiszem, nem is kell túlmagyaráznom. Sok gyakorlás kell ahhoz, hogy ez jól menjen, de próbáld ki legalább egyszer.

 

4:

CSAK MOST NE JÖJJÖN SEMMI KÖZBE!

Más cégnél, más emberektől tuti hallottad már, hogy: ”Ma elvégezzük ezt és ezt a feladatot, csak közbe ne jöjjön valami, mert akkor nem tudjuk elvégezni.” ”Csak most ne jöjjön közbe semmi!” Érdekes módon, PONT közbe fog jönni valami. Nagyon furcsa, nem? De nézzünk csak egy nagyon egyszerű példát: megyünk Pesten és parkolni szeretnénk. Arra gondolunk, hogy jajj, csak most ne álljon be elém senki. Odaérünk ahova szeretnénk és pont akkor áll be valaki a parkoló legjobb helyére, a parkol pedig tele van. Valahogy pont akkor lett tele, hát tiszta vicc! Alapvetően lehet, már találkoztál ezzel a problémával. Annyi időt el tud venni egy vállalkozás életébe, hogy hihetetlen. Az alapvető megoldás megint csak egyszerű lesz. Egyszerűen döntsd el, hogy készen lesz az a munka, lesz ott egy parkoló, meglesz az az új munkatárs. Annyi időt ki lehet venni ezzel az egésszel, hogy majdnem vicc.

 

Gyors sztori:

Kasztner Anita, a Pannox Kft. ügyvezetője eldöntötte, hogy szintet szeretne lépni a vállalkozásával és eljött hozzánk. 6 hónap alatt már a befektetett pénze többszörösen is megtérült, ráadásul a cége hihetetlen stabil lett. A szabadideje – csak az itt leírt módszerekkel – megtöbbszöröződött. Gyakorlatilag heti 2-3 nap munkával el tudja azt érni, hogy a cége önállóan működjön és folyamatosan növekedjen. Igen, csak az itt leírt módszereket használja!

 

5:

KIVEL FOGLALKOZZ ÉS KIVEL NE?​

Sajnos rengeteg ember van, akivel vezetőként muszáj nem foglalkoznod. Sok ember létezik, aki nem azon dolgozik, hogy Neked jobb legyen. Sőt azon, hogy rosszabb legyen. Az ilyen embereket a 2. pontban leírttal együtt venném. Hiszen Ő ”csak jót akar Neked”. Közben pedig akár teljesen hátba is szúrnak. Az egyik legtöbb időt ezek az emberek vehetik el. Meg tudsz tőlük betegedni, nem fog olyan jól menni a cég és tönkre is tehetik az egészet. Onnan tudod őket felismerni, hogy ha beszélsz velük, valahogy utána kicsit rosszabbul érzed magad, mintha kicsit szúrná a hasad, mikor beszélsz vele. Valahogy ott van az a rossz érzés, mikor Ő ”csak jót akar”. Na innen tudod egyből felismerni, ami talán elég is lesz.

 

6:

JÁTÉK

​Játszunk egyet! Egyszerű lesz a játék. A következő egy hétben ne mond egyszer se, hogy nincsen időd és minden nap legalább 10x mond el, hogy van időd! Nézd meg, hogy változik-e valami, vagy még mindig azt fogod-e érezni, hogy nincsen időd és teljesen le vagy terhelve. Még lehet részletezni, hogy pontosan hogyan kell ezt csinálni, de talán így is elég nehéz lesz kivitelezni.

 

Próbáld ki, és ha működik, alkalmazd!

 

Köszönöm, hogy elolvastad ezt a cikket!

Amennyiben szeretnél lépést tenni egy stabilabb cég felé, akkor igényeld a Vállalati Térképünket! https://www.dma.hu/vallalati-terkep

Megosztás


Tweet
Címkék:
Dienes Martin

Küldetésünk az, hogy elérd a nagyobb stabilitást és a több szabadidőt, azonnal alkalmazható eszközökkel. Személyes törődéssel, odafigyeléssel azokra a nehézségekre adunk megoldást, amik a legjobban visszafogják a céged fejlődését. Célunk, hogy hatékonyabbá, sikeresebbé váljon a céged, a munkatársaid motiváltabbá és termelékenyebbé, Te magad, pedig stresszmentessé! Mivel minden ügyfél teljesen egyedi számunkra, ezért folyamatos törődést kapsz tőlünk, hogy ne érezd magad egyedül a cégedben és a lehető legsikeresebb legyen az együttműködés. Azt akarjuk, hogy kerülj egy jobb állapotba Te, mint cégvezető! Ezen a blog oldalon olyan cikkeket szeretnénk Nektek mutatni/írni, ahol meg tudjátok tanulni a munkatársak kezelésének, akár a megtartásának, vagy a cég szervezésének minden kis részletét és praktikáját. Egy valamire kérünk, hogy próbáld ki Te is a cégedben ezeket és nézd meg, hogy működik-e Nálatok is! Jó olvasást!

A szerző összes bejegyzése
Bejegyzések, amik még érdekelhetnek
2021-03-04 11:24:35
Összeomlások a munkahelyen
2021-03-04 10:37:09
A szeretet és az odafigyelés az EcoFamily alapértékei
2021-03-03 14:09:01
6 Josh Bershin tipp, hogy elkerülhessük a kiégést
DMA - Nagyobb Stabilitás, Több Szabadidő!

Küldetésünk az, hogy elérd a nagyobb stabilitást és a több szabadidőt, azonnal alkalmazható eszközökkel. Személyes törődéssel, odafigyeléssel azokra a nehézségekre adunk megoldást, amik a legjobban visszafogják a céged fejlődését. Célunk, hogy hatékonyabbá, sikeresebbé váljon a céged, a munkatársaid motiváltabbá és termelékenyebbé, Te magad, pedig stresszmentessé! Mivel minden ügyfél teljesen egyedi számunkra, ezért folyamatos törődést kapsz tőlünk, hogy ne érezd magad egyedül a cégedben és a lehető legsikeresebb legyen az együttműködés. Azt akarjuk, hogy kerülj egy jobb állapotba Te, mint cégvezető! Ezen a blog oldalon olyan cikkeket szeretnénk Nektek mutatni/írni, ahol meg tudjátok tanulni a munkatársak kezelésének, akár a megtartásának, vagy a cég szervezésének minden kis részletét és praktikáját. Egy valamire kérünk, hogy próbáld ki Te is a cégedben ezeket és nézd meg, hogy működik-e Nálatok is! Jó olvasást!

A blog összes bejegyzése
Hirdetés
A szerkesztő ajánlja
  • 2021-03-03 14:09:01 | HRinformatika a HRnek

    6 Josh Bershin tipp, hogy elkerülhessük a kiégést

Cimkefelhő
hr álláskeresés coaching karrier e-learning motiváció állásinterjú vezetés munkavállaló vezető önéletrajz állás toborzas Linkedin munkáltató munka stressz képzés tippek kiválasztás önismeret változás tanulás coach tipp siker online tanulás Scotwork tárgyalás szervezetfejlesztés Y generáció felmondás Dr. Kocsis Ildikó tananyagszerkesztés kommunikáció együttműködés tárgyalástechnika Munka Törvénykönyve ARS ENERGICA visszajelzés szabadság
Facebook
HR Portal
Widget Image

Főszerkesztő: Karácsony Zoltán

E-mail : hrblog kukac hrportal.hu

Felelős kiadó: Markovics András

A HR Blog.hu kiadója a HR Portal.hu

A szerkesztőség címe: 1135 Budapest, Petneházy u. 55. I./7.

Telefon: +36 (1) 781 75 96

Gépház

Blogger bejelentkezés

Blogger regisztráció

Adatvédelem

Kiadónk további kiadványai

hrportal.hu

munkaugyi.hu

hrclub.hu

allasportal.hu

edenkert.hu

haziallat.hu