kapubanner for mobile

Coaching

Fejlesztő tanácsadás, a személyes kompetenciafejlesztés egyik leghatékonyabb formája. A módszer alapvető jellemzője, hogy az eredményesség és a hatékonyság a helyzetek megoldásában a személyes tudatosság alapján jön létre.

A folyamat során a résztvevő tanácsadó segítségével veszi vizsgálat alá a problémákat, s a szituációk több szempontú elemzése után személyes belátása és felismerése vezeti rá az új látásmódok alkalmazásához.

A coaching folyamat célja, hogy javítsa az ügyfél teljesítőképességét; fejlessze válságkezelő módszereit, növelje önbizalmát, önbecsülését és önmotivációját; segítse az alkotókészség, nyílt kommunikáció és együttműködési készség kibontakozását; ösztönözzön a jövőre vonatkozó célok kitűzésére; erősítse a résztvevő rugalmasságát és kitartását.

A coaching általában három területen kerül alkalmazásra:

- Vezetői choaching: konkrét személynek szóló, személyre szabott fejlesztés, támogatás
- Team coaching: azonos munkahelyi csoportban, hasonló munkatevékenységet végző munkatársak (pl. HR-terület munkatársai, értékesítők, stb) részére szervezett támogatás
- Csoport-coaching: nyílt résztvevői körrel működő fejlesztő, támogató folyamat