Coaching
Fejlesztő tanácsadás, a személyes kompetenciafejlesztés egyik leghatékonyabb formája. A módszer alapvető jellemzője, hogy az eredményesség és a hatékonyság a helyzetek megoldásában a személyes tudatosság alapján jön létre.
A coaching folyamat célja, hogy javítsa az ügyfél teljesítőképességét; fejlessze válságkezelő módszereit, növelje önbizalmát, önbecsülését és önmotivációját; segítse az alkotókészség, nyílt kommunikáció és együttműködési készség kibontakozását; ösztönözzön a jövőre vonatkozó célok kitűzésére; erősítse a résztvevő rugalmasságát és kitartását.
A coaching általában három területen kerül alkalmazásra:
- Vezetői choaching: konkrét személynek szóló, személyre szabott fejlesztés, támogatás
- Team coaching: azonos munkahelyi csoportban, hasonló munkatevékenységet végző munkatársak (pl. HR-terület munkatársai, értékesítők, stb) részére szervezett támogatás
- Csoport-coaching: nyílt résztvevői körrel működő fejlesztő, támogató folyamat