5 tipp ahhoz, hogy hatékony legyen a meeting
Hogyan lehet 90 perces unalmas, lélekölő és agytompító üldögélés helyett olyan hatékony, produktív és hasznos tanácskozást megtartani, ami mindössze 15 percet vesz el a munkaidőből? Erről Phil La Duke, az entrepreneur.com szerzője oszt meg néhány tippet. Az üzleti kapcsolatépítésre szakosodott BNI Magyarország ajánlotta figyelmünkbe az anyagot, amelyet néhány meglátásunkkal egészítettünk ki.
1. Írj ki rövid megbeszélést
Hol van az megírva, hogy egy megbeszéléshez egy óra kell? Vagy kettő? Vagy még több, de azt talán senki nem gondolhatja komolyan… Jó módszer a tárgyalás lerövidítésére az, ha már alapból csak fél órát hirdetsz meg, így kevesebb értékes idő fecsérlődik el, és a lényegre kerül a hangsúly.
2. Legyen egyértelmű a téma, és a munkatársak is legyenek képben
Nagyon gyakran előfordul az, hogy úgy megyünk be a megbeszélésre, hogy nem tudjuk pontosan mit is kell megbeszélni. Hogy ne menjen idő azzal, hogy ezt tisztázzuk, egyértelműen fogalmazd meg miről kell beszélni és mi is fog történni, amikor beütemezed a meetinget, így egyből a dolgok közepébe tudsz majd csapni.
3. 9.00 helyett 9.07-es kezdési időpontot
Ne büntessük azokat, akik pontosak! Ha valaki nem ér oda a megbeszélt időre, akkor kezdjetek nélküle. Jó trükk arra, hogy mindenkit időbe beterelj a tárgyalóba, ha egy rendhagyó időpontot adsz meg (pl. 9:00 helyett 9:07), így a munkatársak tudatosan, vagy tudat alatt, de jobban oda fognak figyelni, hogy ott legyenek kezdésre.
4. Ne adj teret a Parkinson-hatásnak
Parkinson-hatásnak nevezzük azt a jelenséget, amikor egy bizonyos feladat elhúzódik csak azért, hogy kitöltse a neki kijelölt időtartamot. Más szóval, ha 15 percnyi anyag van, amit meg kell vitatni, de ettől függetlenül a megszokott egy órát hirdeted meg, akkor ne lepődj meg, ha azt veszed észre, hogy mégiscsak elment az az egy óra.
5. Maradj a témánál
Mindenki ismeri azt a munkatársat, akinek szokása úgy magához ragadni a szót, hogy azt aztán nem engedi el. Ezt ne engedjük neki! Amikor valaki olyan dologról kezd el beszélni, ami nincs benne a napirendben, udvariasan hozzuk a tudtára, hogy ha továbbra is a saját témájáról szeretne beszélni, akkor ütemezzen be egy új megbeszélést, hiszen most mással foglalkozunk. Így profi módon válik egyértelművé, hogy ez a Te megbeszélésed, és véghez szeretnéd vinni azokat a célokat, amiért kiírtad.
...és plusz 3 tipp a HR Spirittől
Azok legyenek jelen, akiket érint és azok ne, akiket nem
Értékes idő mehet veszendőbe, ha olyanokat is meghívunk, akik nem érintettek. Ha értékesítőkről van szó, akkor még bevételkiesést is hozhat a felesleges üldögélés.
Kapcsoltasd ki a telekommunikációs eszközöket
Megcsörrenő telefon, sms-ek, besípoló jel az üzenetküldőről, egy hír gyors elolvasása észrevétlenül.... Az okostelefonok könnyen elvonják a figyelmet, csökkentik a koncentrációt és kizökkentik az embert. Érdemes kikapcsoltatni.
Készüljön a megbeszéltekről emlékeztető
Méghozzá határidőkkel, felelősökkel, amely áttekintésével a következő meeting elindul.
Figyelj arra, hogy mindenki elmondhassa a véleményét
Különösen brainstorming jellegű meetingeknél fontos, hogy mindenki valamit hozzáadjon az ötleteléshez. A találkozó vezetőjének ilyenkor az is a feladata, hogy fékezze a nagyhangúakat, és kihozza a javaslatot a visszahúzódó csoporttagokból.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
HR Spirit – www.hrspirit.hu Kiadó: Monster Magyarország Kft. 1132 Budapest, Váci út 18.Ügyvezető: Zétényi AnnaFőszerkesztő: Karácsony... Teljes cikk
Kedv, bátorság, lélek, energia, spiritusz. Többek között ezt jelenti a „spirit” szó. Úgy gondoltuk, hogy ez a szó érzékelteti leginkább,... Teljes cikk
Sorozatunkban a személyügyben kereshető összegeket vesszük nagyító alá különféle statisztikák segítségével. Kezdjük a HR vezetői pozícióval.... Teljes cikk
- Van-e igazi HR-menedzsment Magyarországon? 8 hónapja
- Menő szakma a menedzsment tanácsadás, de mi kell hozzá? Miért ideális jelölt a "bizonytalan túlteljesítő"? 9 hónapja
- A nyolc leggyakoribb vezetői hiba: a kengurutól a kibicig 12 hónapja
- Magyar Posta: Mégsem lesz csoportos leépítés 1 éve
- Egyre fontosabb a profi dokumentum menedzsment: trendek a jövő irodájában 1 éve
- Így működjünk válság idején: avagy mit jelent a krízisreziliencia? 2 éve
- Változáskezelés apró lépésekkel: mi is az a mikrováltozás-menedzsment? 2 éve
- A 6 legnagyobb hiba a változásmenedzsmentben 2 éve
- Ennyit keres a milliárdos Jászai Gellért és Mészáros Lőrinc cégvezetői 2 éve
- Milyen interimnek lenni? 2 éve
- Menedzsment állások Egerben és környékén 2 éve