A bíróság első fokon jogszerűnek ítélte a Volánbusznál szervezett sztrájkot
A Munkástanácsok Országos Szövetsége álláspontja szerint biztonságosan megkezdhető a 2023. december 10-11-re bejelentett munkabeszüntetés.
A Fővárosi Törvényszék első fokon jogszerűnek ítélte a Volánbusznál tervezett munkabeszüntetést; az egyelőre nem jogerős végzés alapján a Munkástanácsok Országos Szövetsége (MOSZ) úgy véli, hogy megkezdhető a december 10-11-re bejelentett munkabeszüntetés - közölte a szakszervezeti szövetség szerdán az MTI-vel. A közlemény szerint a bíróság a Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezetnek - a MOSZ tagszervezetének - adott igazat a sztrájk jogszerűségének megállapítása iránt indult nem peres eljárásban, amelyben a Volánbusz Zrt. kérelmét elutasították. A bíróság megítélése szerint a jogszabályi előírásokat maradéktalanul betartó sztrájkfelhívás és tervezett sztrájk bejelentése, amelyről megfelelően tájékoztatták a munkáltatót, önmagában nem minősül az együttműködési kötelezettség megsértésének. Továbbá nem minősül a szakszervezet eljárása sztrájkjoggal való visszaélésnek sem. Rögzítette a törvényszék azt is, hogy a sztrájkfelhívás nem tekinthető idő előttinek. A sztrájk jogszerűségét ugyanis nem érinti az, hogy a felek általában az év mely időszakában kötnek bérmegállapodást - ismerteti a Munkástanácsok.
A közleményben kiemelték: bár a végzés nem jogerős, a MOSZ álláspontja szerint biztonságosan megkezdhető a 2023. december 10-11-re bejelentett munkabeszüntetés, így azt a "még elégséges szolgáltatás" biztosítása mellett megtarthatják. A munkáltató legkésőbb két nappal a sztrájk megkezdése előtt tájékoztatja az utazóközönséget a várható menetrendről - tették hozzá. A Munkástanácsok támogatja tagszervezete törekvéseit, és szolidáris a tervezett munkabeszüntetéssel, amelynek érdemi és jelentős bérfejlesztés elérése a célja. Ezért a MOSZ közleményében felszólította a Volánbusz Zrt. tulajdonosát - az illetékes minisztériumot -, hogy mielőbb kezdeményezzen érdemi bértárgyalásokat a munkavállalói érdekképviseletekkel.
A Szolidaritás Autóbusz-Közlekedési Szakszervezet (SZAKSZ) november 24-én jelentett be a honlapján sztrájkot december 10-11-re a 2024-re szóló bértárgyalások felgyorsítása érdekében, a Volánbusz Zrt. azonban indokolatlannak tartotta a tervezett kétnapos munkabeszüntetést. A SZAKSZ a sztrájkot azért helyezte kilátásba, mert a Volánbusz a szakszervezet 25 százalékos bérfejlesztési igényére a tulajdonos felhatalmazásának hiányában november 24-én nem tudott a munkavállalói oldalnak ajánlatot tenni. A Volánbusz Zrt. pedig azt hangsúlyozta november 24-én az MTI-nek küldött közleményében, hogy a társaságnak felelős munkáltatóként szándékában és érdekében áll megállapodást kötni a jövő évi bérfejlesztésről. Elkötelezettek abban, hogy legkésőbb 2024. január 20-ával lezárják a jövő évi bértárgyalásokat, és megkössék a bérmegállapodást az arra jogosult érdekvédelmi szervezetekkel - szögezték le.
MTI
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Év végéig kell 100 ezer forint alá csökkenteni a tartozást, különben a NAV megszünteti az érintettek kata-alanyiságát. Teljes cikk
Egy friss kutatásban az alacsonyabb társadalmi-gazdasági háttérrel rendelkező alkalmazottak jelentősen kevesebb szakmai fejlődési lehetőségről... Teljes cikk
A nemzetgazdasági miniszter 2026-ra is 35 ezer főben határozza meg a vendégmunkás kvótát - írta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az MTI-hez... Teljes cikk
- Egy napra leáll az élet Olaszországban 3 hónapja
- Nem lesz sztrájk a pécsi buszközlekedésben 3 hónapja
- Bojkottálhatják a tanévkezdést Romániában az oktatási szakszervezetek 4 hónapja
- Sztrájk lesz a Ryanairnél 4 hónapja
- Sztrájkhullám a hadiiparban: a Boeingnél elfogyott a türelem 4 hónapja
- Sztrájkolnak az autóbuszok vezetői Pécsen 5 hónapja
- Nem engedtek a nyomásnak: győzelmet arattak a győri munkások 5 hónapja
- Két órára leállt a munka a győri autóalkatrészgyártó üzemben 5 hónapja
- Komoly fennakadásokat okozott a francia légiirányítók sztrájkja 6 hónapja
- Elhunyt a "vasutas", aki országos sztrájkokkal írta be nevét a történelembe 6 hónapja
- Itt az első figyelmeztetés: pénteken 10 percre leáll a közlekedés Budapesten 7 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja