Megjelent: 5 éve

A felhő a cég iránti lojalitást is erősítheti

Bring Your Own Device, ami magyarul, nagyjából, annyit tesz: Hozd A Saját Kütyüdet! A felhőalapú infokommunikáció meghatározó trendjében a világ egyre több HR-ese fedezi fel a premizálás és a humánerőforrások hasznosításának új módját.

Ahogy arról már ezeken a hasábokon is írtunk, a felhő – azaz a szélessávú internetkapcsolaton keresztül, szolgáltatásként igénybe vett különféle IT-megoldások – teljesen átalakították a munkahely és a munkaidő fogalmát. Az ilyen szolgáltatásokat használni tudó ún. okoseszközök segítségével bármikor, bárhonnan teljes értékű munka végezhető – gyakorlatilag zsebben hordozhatóvá válik az iroda, pontosabban az egész cég, hiszen a saját munkaállomásunkon kívül hozzáférhetünk minden közös dokumentumhoz, vagy akár a központi vállalatirányítási rendszerhez is.

A mobil okoskütyük tehát megteremtették az elvi lehetőségét annak, hogy a munka és a magánélet közötti határok eltűnjenek, és többé ne legyen szükség a különféle eszközök, programok és alkalmazások megkettőzésére, aminek az „uralása” amúgy is egyre több időt és energiát vitt el az életünkből. Elvileg eljött tehát az a kor, amikor azért is érdemes drágább, okosabb telefonba, vagy táblagépbe beruháznunk, mert azt végre a munkában is használni tudjuk, illetve fordítva: egy cégnek is érdemes komoly eszközökhöz juttatnia a kollégákat, mert az ilyen kütyük immár nem csupán jutalmaznak, hanem a cég produktivitását is elősegítik…

Ahhoz azonban, hogy az elvi lehetőségből mindennapi gyakorlat legyen, olyan infokomm megoldásokra volt szükség, amelyek révén egy-egy okostelefon, tablet, vagy laptop teljes értékűen használható az élet minden területén: a munkában és a magánéletben is.

Ezt a fajta univerzalitást a Microsoft újgenerációs termékei hozták el. Elsősorban is a Windows 10 operációs rendszer, amely – ahogy a szakemberek fogalmaznak – a néhány hüvelykes képernyőjű gépektől a nagymonitoros kütyükön át a kijelzővel nem is rendelkező eszközökig ugyanazt a teljesítményt képes nyújtani. És ezt az univerzalitást támogatja a Microsoft-felhő szentháromsága is: a világ legnépszerűbb vállalatirányítási rendszereinek hátterét adó Dynamics; a fejlesztők platformja, az Azure; valamint a legkomplexebb irodai megoldáscsomag, az Office 365, amely a jól ismert Word-Excel-Power Point „trión” túl üzleti szintű levelezőrendszert, videókonferencia-lehetőséget, 1 terabyte-nyi tárhelyet és még sok minden mást is kínál az üzleti felhasználóknak. (A „határok lebontása” jegyében ráadásul ma már nem csupán windowsos eszközökön, hanem androidos kütyükön, vagy akár Ipaden, Iphone-on is.)

A villamos termékek kereskedelmével foglalkozó hazai Sonepar Magyarország Kft. tavaly márciusban is az Office 365 segítségével újította meg a vállalat kommunikációját, ráadásul Windows Phone-okostelefonokkal is ellátta gyakran úton lévő munkatársait.

„Az új okostelefonok azért is népszerűek a területi képviselő és az üzletkötő kollégák között, mert azon túl, hogy ezek segítségével végre elérhetik a céges leveleiket, illetve a számukra fontos dokumentumokat, a Lumiák révén megbízható GPS-t is kaptak” – mesélte a bevezetést követően Steszli Attila IT-vezető.

Több HR-s szakember is beszámolt hasonló tapasztalatról: ha a munkatársakat egy cég magánhasználatra is alkalmas (illetve engedélyezett) népszerű infokomm eszközökkel –okostelefonokkal, táblagépekkel, laptopokkal – látja el, az nemcsak a munkavégzést teszi hatékonyabbá, de a cégnél dolgozók lojalitását, elégedettségét is növeli a vállalattal szemben.

Ha egy cég – legyen szó kkv-ről vagy nagyvállalatról – a dolgozóknak adott benefitek rendszerét, illetve az üzletmenet hatékonyabbá tételét szolgáló infokomm megoldásokat és eszközöket összefüggéseiben vizsgálja, akkor arra a következtetésre juthat, hogy a két halmaznak nagyon is van közös metszete: a felhőkompatibilis okoseszközök...

Ahogy a Sonepar Magyarország Kft. példája is mutatja, ez amolyan „két legyet egy csapásra” helyzet: az Office 365-ből legtöbbet kihozni képes Windows Phone-okostelefonok beszerzése és hadrendbe állítása nemcsak az IT (és általában a cégvezetés) stratégiai céljait szolgálja, hanem bővíti a kollégáknak járó benefitek rendszerét is, vagyis korszerű, hatékony módja a premizálásnak, ami révén tovább növekszik a dolgozók elégedettsége, cég iránti lojalitása is. További példák és hasznos információk érhetőek el ide kattintva.
  • 2020.09.24Adókonferencia Jöjjön el a SALDO Adókonferenciájára és ismerje meg az új TB törvény szabályait, valamint a külföldi partnereivel kötött szerződések ÁFA előírásait! Szerezzen biztos tudást, kreditpontokat, tájékozódjon szakértőinktől. Országosan 7 helyszínen várjuk. Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Izgalmas hónapok után csendesen telt az augusztus a cégvilágban

Átlagnál gyengébb cégalapítási hangulattal és rekordalacsony cégtörlési értékkel csendes kivárás jellemezte a nyár utolsó hónapját a hazai cégek körében. Teljes cikk

ADÓKONFERENCIA A TB RENDSZER VÁLTOZÁSAIRÓL - JÖN AZ EGYSÉGES TB JÁRULÉK

Jelentősen megváltozott, új kereteket kapott a társadalombiztosítás rendszere 2020. július 1-től. A kihirdetett jogszabály munkavállalókat érintő... Teljes cikk

Az egészség házhoz megy

Ezzel a mottóval indult útnak a V&H Medical 2014-ben a mobil egészségügyi szűrések piacán. Teljes cikk