Megjelent: 4 éve

A keresési szándék jelentősége a keresőoptimalizálás szempontjából

A webes jelenlét, valamint a sikeresség érdekében folytatott keresőoptimalizálás egyik legnagyobb hibáját azzal követheted el, ha olyan tartalmat publikálsz, amely nem felel meg a keresési szándéknak.

jövőmarketing keresőoptimalizálás-

Lehet a kontented minőségi és kulcsszavakra optimalizált, ha nem felel meg a felhasználók igényeinek, nem sokra mész vele. Az online jelenlét fokmérője, hogy jó helyen szerepelj a keresőben, ehhez viszont értened kell, mit szeretne a célcsoportod a kereséssel.

A Miért?

Amennyiben szeretnéd, hogy a weboldalad a Google első három találata között szerepeljen, a folyamatos keresőoptimalizálás lesz a megoldás, ezt nyújtja neked a JövőMarketing havidíjas SEO szolgáltatása

A Google mesterséges intelligenciával megtámogatott algoritmusai fontos változásokon mentek keresztül, és egyre jobban értik, mire gondolnak, valójában mire keresnek a felhasználók. Ezt, vagyis a mögötte álló “miért”-et nevezzük keresési szándéknak.

A Google a keresésekre a legrelevánsabb találatot adja, így látható, hogy a céged sikere múlik azon, mennyire tudod kiszolgálni a felhasználókat, mennyire tudsz megfelelni az igényeiknek, a keresési szándékaiknak. Tartalmaid ezt a szándékot kell, hogy kielégítsék, nem csupán a kulcsszavakra optimalizáltnak kell lenniük. A siker kulcsa a relevancia.

A keresési szándék típusai

A besorolás a felhasználók igényeit veszi alapul. 

  • információs célú keresés: A felhasználó bővebb ismereteket, tájékozódni, edukálódni szeretne. A Google releváns alternatívákat is ajánl, esetenként hasznos videókat is megjelenít a keresésekkel kapcsolatban.
  • navigációs célú keresés: A felhasználó egy adott weboldalra, konkrét márkára keres rá, így a legtöbb esetben ezzel nem kell foglalkozni.
  • kereskedelmi célú keresés: Akkor keres eszerint a felhasználó, ha vásárlás előtt további információkra van szüksége a döntés meghozatalához, véleményeket, összehasonlításokat keres. A kereskedelmi célú kulcsszavak igen értékesek, mivel a keresések jó eséllyel konverzióvá alakíthatók.
  • tranzakciós célú keresés: A felhasználó konkrét termékre keres, vagyis tudja, mit akar megvenni, a vásárláshoz nagyrészt már csak árinformációra van szüksége. Az ilyen típusú kulcsszavak leginkább termék- és kategóriaoldalakhoz, landing page-ekhez kapcsolódnak. 

Mit kezdhetsz vele, ha ismered a keresési szándékot?

A keresési szándékot sok esetben már maga a kulcsszó is sejteti, de ha nem egyértelmű, akkor nézz rá a találati listára. 

A keresési szándék az egyik legfontosabb rangsorolási tényező, így semmiképp nem hagyhatod figyelmen kívül. Amennyiben hosszú távú, stabil organikus forgalmat szeretnél a weboldaladon, olyan személyre szabott tartalmakkal rukkolj elő, amelyek megfelelnek a felhasználók keresési szándékának. 

A konverzió érdekében érdemes a kulcsszavakhoz keresési szándékot is társítani. Ez is a keresőoptimalizálás része, így egy SEO szakértő vagy ügynökség bevonása hasznos lehet a siker érdekében.

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek