kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 11 éve

A szolgáltatóközpontok szívhatják fel a munkanélküli fiatalokat

Magyarországon jelenleg több mint 40 ezer, jellemzően 30 év alatti munkavállaló dolgozik szolgáltatóközpontokban, a létszámuk folyamatosan bővül - derül ki a Randstad felméréséből, amelynek eredményeit az MTI-nek is eljuttatta.

A szolgáltatóközpontok (shared service centerek - SSC-k) az átlagnál jobb juttatásokat biztosítanak a pénzügyi vagy informatikai ismerettel rendelkező, nyelveket beszélő pályakezdőknek, ráadásul folyamatosan bővülnek, ami az európai uniós elvárások teljesítését segítheti - vélekedik a személyzeti tanácsadó cég.

A Randstad magyarországi felmérése szerint minden harmadik SSC több mint 500 munkavállalót foglalkoztat, és több mint 150 új alkalmazottat vett fel csak az idén. "Ez különösen annak fényében fontos adat, hogy a fiatalok között az átlagosnál magasabb a munkanélküliségi ráta: a 25-29 éveseknél 13,7 százalék, a 20-24 éveseknél pedig 27,3 százalék a Központi Statisztikai Hivatal november végi adatai szerint, míg az országos átlag 10,4 százalék volt" - idézi a közlemény Baja Sándort, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatóját.

Az Európai Bizottság garanciát kér majd a tagállamoktól a fiatalok foglalkoztatására - hívta fel a figyelmet Baja Sándor. Szerinte az egyik irány a szolgáltatóközpontok megtelepedésének segítése lehetne, ahol jellemzően most is fiatalok dolgoznak. "Ezekért a beruházásokért főleg Lengyelországgal versengünk, ott már 70 ezer munkavállalónak adnak munkát az SSC-k" - jelezte a szakértő.

A felmérésből kiderült, hogy a fluktuáció ugyan viszonylag magas az ilyen vállalatoknál (többségüknél legalább 10 százalékos volt a lemorzsolódás 2012 első félévében), de aki vállalja az esetenként viszonylag monoton munkát, az átlagosnál jobb munkakörülményekre és juttatásokra számíthat.

Egy angolul tudó ügyfélszolgálatos kezdő fizetése átlagosan bruttó 257 500 forint, de ha valamilyen ritkább nyelven (például svédül, oroszul vagy egy ázsiai nyelven) is folyékonyan beszél az illető, már bruttó 320 000 forintra számíthat. Az SSC-knél ráadásul gyors az előrejutási lehetőség, öt év alatt a junior szintről csoportvezetővé lehet előlépni, dupla fizetéssel.

A szolgáltatóközpontokban a közhiedelemmel ellentétben nemcsak telefonos ügyfélszolgálat zajlik, az alkalmazottak többsége pénzügyi folyamatokkal foglalkozik, őket a létszámot tekintve az informatikai terméktámogatást nyújtók csoportja követi.

Az SSC Salary Survey kérdéseire 2012. szeptember-októberben válaszolt a Randstad ügyfélkörébe tartozó szolgáltatóközpontok közül 20 vállalat. A felmérés eredményei ugyan nem reprezentatívak, de jól tükrözik a magyarországi szolgáltató központokkal kapcsolatos munkaügyi trendeket - áll a közleményben.


  • 2024.06.03Projektmenedzsment képzés A KÉPZÉS CÉLJA: A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
A hét végén rendezik meg az Országos Tudományos és Innovációs Olimpia döntőjét

Május 31-én és június 1-jén rendezik meg a 33. Országos Tudományos és Innovációs Olimpia (OTIO) döntőjét a Magyar Innovációs Szövetség (MISZ)... Teljes cikk

Átadták az Év menedzsere elismeréseket

Átadták az Év menedzsere elismeréseket: a menedzserszövetség Év Menedzsere Díj 2023. évi kitüntetettje Jelasity Radován, az Erste Bank... Teljes cikk

Megvan a végleges döntés a következő magyar űrhajósról

A szakértői bizottság végleges döntése alapján Kapu Tibor lehet az az ember, akit Magyarország hosszú évtizedek után ismét a világűrbe küld,... Teljes cikk