kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 13 éve

A szolgáltatóközpontok szívhatják fel a munkanélküli fiatalokat

Magyarországon jelenleg több mint 40 ezer, jellemzően 30 év alatti munkavállaló dolgozik szolgáltatóközpontokban, a létszámuk folyamatosan bővül - derül ki a Randstad felméréséből, amelynek eredményeit az MTI-nek is eljuttatta.

A szolgáltatóközpontok (shared service centerek - SSC-k) az átlagnál jobb juttatásokat biztosítanak a pénzügyi vagy informatikai ismerettel rendelkező, nyelveket beszélő pályakezdőknek, ráadásul folyamatosan bővülnek, ami az európai uniós elvárások teljesítését segítheti - vélekedik a személyzeti tanácsadó cég.

A Randstad magyarországi felmérése szerint minden harmadik SSC több mint 500 munkavállalót foglalkoztat, és több mint 150 új alkalmazottat vett fel csak az idén. "Ez különösen annak fényében fontos adat, hogy a fiatalok között az átlagosnál magasabb a munkanélküliségi ráta: a 25-29 éveseknél 13,7 százalék, a 20-24 éveseknél pedig 27,3 százalék a Központi Statisztikai Hivatal november végi adatai szerint, míg az országos átlag 10,4 százalék volt" - idézi a közlemény Baja Sándort, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatóját.

Az Európai Bizottság garanciát kér majd a tagállamoktól a fiatalok foglalkoztatására - hívta fel a figyelmet Baja Sándor. Szerinte az egyik irány a szolgáltatóközpontok megtelepedésének segítése lehetne, ahol jellemzően most is fiatalok dolgoznak. "Ezekért a beruházásokért főleg Lengyelországgal versengünk, ott már 70 ezer munkavállalónak adnak munkát az SSC-k" - jelezte a szakértő.

A felmérésből kiderült, hogy a fluktuáció ugyan viszonylag magas az ilyen vállalatoknál (többségüknél legalább 10 százalékos volt a lemorzsolódás 2012 első félévében), de aki vállalja az esetenként viszonylag monoton munkát, az átlagosnál jobb munkakörülményekre és juttatásokra számíthat.

Egy angolul tudó ügyfélszolgálatos kezdő fizetése átlagosan bruttó 257 500 forint, de ha valamilyen ritkább nyelven (például svédül, oroszul vagy egy ázsiai nyelven) is folyékonyan beszél az illető, már bruttó 320 000 forintra számíthat. Az SSC-knél ráadásul gyors az előrejutási lehetőség, öt év alatt a junior szintről csoportvezetővé lehet előlépni, dupla fizetéssel.

A szolgáltatóközpontokban a közhiedelemmel ellentétben nemcsak telefonos ügyfélszolgálat zajlik, az alkalmazottak többsége pénzügyi folyamatokkal foglalkozik, őket a létszámot tekintve az informatikai terméktámogatást nyújtók csoportja követi.

Az SSC Salary Survey kérdéseire 2012. szeptember-októberben válaszolt a Randstad ügyfélkörébe tartozó szolgáltatóközpontok közül 20 vállalat. A felmérés eredményei ugyan nem reprezentatívak, de jól tükrözik a magyarországi szolgáltató központokkal kapcsolatos munkaügyi trendeket - áll a közleményben.


  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nem hívtak időben mentőt munkatársukhoz, elítélték őket

Mire a megsérült dolgozó kollégái mentőt hívtak, a férfinak leállt a légzése. Teljes cikk

Már parlamenti vitán a 14. havi nyugdíjról szóló törvényjavaslat

A kormány javaslatára az Országgyűlés megkezdi a 14. havi nyugdíj bevezetéséről szóló törvénytervezet tárgyalását - közölte a... Teljes cikk

NAV: eddig kell bevallani és befizetni a globális minimumadó előlegét

A multinacionális vállalatcsoport vagy a nagyméretű belföldi vállalatcsoport belföldi csoporttagjaira vonatkozó, elismert belföldi kiegészítő adó... Teljes cikk