kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 15 éve

A VDSZSZ bírósághoz fordul

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) bírósághoz fordul a még elégséges szolgáltatás ügyében, miután a szerdai egyeztetésen sem állapodtak meg a MÁV-val - mondta Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke az MTI-nek az egyeztetést követően.

Hackl Mónika, a MÁV Zrt. kommunikációs osztályvezetője az MTI-nek elmondta, hogy az utasok érdekeit figyelembe véve, a sztrájkjogra tekintettel kialakított ajánlatukat az elégséges szolgáltatásra írásban közölték, amiről a szakszervezet nem tárgyalt érdemben.

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) január elején három munkáltatónál - MÁV Zrt., MÁV-Gépészet Zrt, MÁV-Start Zrt. - kezdeményezte a még elégséges szolgáltatás mértékének meghatározását célzó tárgyalások ismételt megkezdését a sztrájktörvény tavaly év végi módosítása nyomán.

A sztrájktörvény 2010. december 31-én hatályba lépett módosítása értelmében a jövőben csak akkor jogszerű egy sztrájk, ha a felek megállapodnak a még elégséges szolgáltatások mértékéről, vagy - megállapodás hiányában - bíróság dönt erről. A törvénymódosítás a folyamatban lévő sztrájk előtti egyeztető eljárásokra is vonatkozik.

A szakszervezet 2008-ban indított kollektív munkaügyi vitát a MÁV-csoport több vállalatánál, és a követelés alátámasztására többször is gördülő sztrájkot tartottak, és a sztrájkfelhívás jelenleg is érvényben van. Bárány Balázs elmondta, hogy a munkáltató ajánlata a még elégséges szolgáltatásra a sztrájkot ellehetetlenítené, ezért nem tudták azt elfogadni.

A VDSZSZ alelnöke közölte, hogy írásban kezdeményezték a kollektív munkaügyi vita folytatását, amelyről ez egyeztetés első napirendjében tárgyaltak. A szakszervezet kompromisszumos ajánlatot tett, amelyet a munkáltató elutasított - mondta Bárány Balázs. Tájékoztatása szerint a szakszervezet a 150 ezer forint kifizetését minden vasutas munkavállalónak a MÁV Cargo privatizációs bevételéből két évre, a 10 százalékos keresetnövelést az anyavállalattól 2007. júliusában a MÁV-Start Zrt-hez, valamint a 2008. januárjában a MÁV-Gépészet Zrt.-hez kiszervezett munkavállalók számára, visszamenőleges hatállyal három évre elosztva is el tudná fogadni.

Bárány Balázs elmondta: kompromisszumos ajánlatukat a tulajdonosnak is megküldték, és azt várják, hogy lépést tegyen a megállapodás elősegítésére. Hackl Mónika hangsúlyozta: az elégséges szolgáltatásra szóló ajánlatuk kialakításakor elsősorban az utasoknak az alapvető közszolgáltatáshoz való jog biztosítását, továbbá a munkába és iskolába járás feltételeit helyezték előtérbe. Az ajánlatukban a vonatok száma mellett szerepelt a még elégséges szolgáltatás biztosításának feltétele is, többi között az, hogy mennyivel korábban kell közölni a sztrájk megkezdését, befejezését - tette hozzá a MÁV Zrt. kommunikációs osztályvezetője.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek