Ezek a legnépszerűbb alkoholos italok a munkahelyi ajándékozáskor
Az alkoholos italok hosszú évtizedek óta jelentenek ideális, gyakorlatilag minden alkalomra kiváló alternatívát abban az esetben, ha ajándékozásról beszélünk. Különösen népszerűek munkahelyi viszonylatban, amikor kollégák, munkavállalók vagy felsővezetők kerülnek megajándékozásra.
Ennek az oka leginkább abban keresendő, hogy a munkahelyeken általában nem alakulnak ki olyan szoros kötelékek, mint a családokon belül, emiatt nem ismerjük annyira a másik felet – ha pedig titulusban eltérő ajándékozás zajlik, ez hatványozottan igaz –, egy finom bornak vagy valami minőségi alkoholos italnak azonban mindenki örül.
Hogy milyen ajándékozási sajátosságok jellemzőek a magyarországi munkahelyeken, ha alkoholos italokról van szó, egyáltalán melyek a legnépszerűbb termékek? A kérdés megválaszolására Béres Zoltánt, a Vitexim Szeszesital Kereskedés országos nagyker vezetőjét hívtuk segítségül.
A díszdobozos termékek a legnépszerűbbek, ha ajándékozásról van szó
Kérdésünkre Zoltán elmondta, hogy amennyiben valaki komolyan gondolja az ajándékozást, akkor függetlenül attól, hogy milyen kapcsolat van a felek között, jellemzően a díszdobozos termékeket keresi először. Ebben a kategóriában is vannak olcsóbb és drágább megoldások, noha nyilvánvalóan nemcsak az ital határozza meg az árat, hanem az is, hogy milyen extrák járnak hozzá.
Aki például valami igazi különlegességet szeretne, létezik duplapoharas díszdobozos kiadása a Tatrateának, de aki egy jól bevált, mindenki által ismert márkát akar ajándékozni, annak érdemes lehet például a Jim Beam pohárral és díszdobozzal ellátott változatát a kosárba tenni. Ezek elérhető áron kínált, bőven 10 ezer forint alatti megoldások, de természetesen – pláne a díszdobozos, ajándékkal ellátott termékeknél – a határ a csillagos ég.
Érdemes különbséget tenni a magánszemélyek és a cégek között
Nagyon fontos azonban az alkoholos italok munkahelyi ajándékozása kapcsán különbséget tenni a magánszemélyek és a céges megoldások között. Béres Zoltán kérdéseinkre válaszolva elmondta, hogy a céges ügyfelek jellemzően azzal keresik fel őket, hogy adott egy bizonyos keret, illetve darabszám, amiből nekik a lehető legjobbat kell kihozniuk. Ilyenkor a díszdobozos termékek jellemzően szóba sem kerülnek, a leggyakrabban a pezsgő és a bor kapják a központi szerepet.
Az égetett szeszes italok zöme azonban céges ajándékozásnál ritkán kerül terítékre! Amennyiben felsővezetők megajándékozásáról van szó, akkor természetesen már nagyobb valószínűséggel fordul elő, hogy drágább vagy legalább különlegesebb termékek kerülnek előtérbe. Gyakran választanak ilyenkor például speciális pezsgőket – mint amilyen az aranypelyhekkel díszített Österreich Gold a maga aranyrögre hajazó dobozával –, de a díszdobozos whiskyk is nagy népszerűségnek örvendenek, így például a Chivas Regal skót whisky különlegességekkel biztosan nem dönthetünk rosszul.
Ha munkahelyen belül magánszemélyek között zajlik az ajándékozás, jellemzően akkor is a bor és a pezsgő kapják a központi szerepet. Ilyenkor sokkal népszerűbbek az olcsó kategóriás italok, melyek kapcsán a választáskor gyakran az ár-érték arány a legfontosabb mindenkinek, bár céltudatos választásról ritkán beszélhetünk. Zoltán szerint vannak olyan gyártók, melyek ismertebbek vagy népszerűbbek a magyar munkavállalók között, ugyanakkor a pénztárca jellemzően gyakrabban meghatározza a lehetőségeket, mint az, hogy mi van a palack címkéjére írva.
Természetesen a magánszemélyek esetén is jellemzőek a díszdobozos szeszes italok egy ajándékozás során, de a legtöbben az olcsóbb kategóriákból válogatnak ilyenkor. Ritka eset, hogy valaki meglepi a munkatársát egy több tízezer forintos rum- vagy vodkakülönlegességgel.
Az ár szinte mindig az egyik legfontosabb
Bár a fentiekben többször is történt már rá utalás, a Vitexim szeszesital kereskedés tulajdonosa kiemelte, hogy bármelyik kategóriáról és eshetőségről is van szó, a legtöbb esetben az ár a legtöbbször az egyik legfontosabb tényező. Ritkán kapnak olyan kérést munkahelyi ajándékozáskor, hogy nem számít az ár, csak a legjobbat akarják, hiszen a szeszesitaloknál is ott a prémium kategória, ahol a több százezer forintos, sőt több milliós termékek is megtalálhatók.
Nem lehet általánosítani, hogy ki, mikor és mennyit költ alkoholos italra egy ajándékozás terén, hiszen ezt rengeteg tényező meghatározza. Nyilván a magánszemélyek között, vagy tömeges céges ajándékozás esetén gyakrabban válogatnak a belépő szintről vagy a középkategóriából, míg a felsővezetői ajándékozásnál, vagy olyan esetekben, ha egy egész csoport ajándékoz meg valakit, akkor a drágább italok is megjelenhetnek a horizonton.
Zoltán kiemelte, hogy a jó ár-érték arány miatt egyre többen ismerik fel Magyarországon is a chilei borok előnyeit. Nem véletlenül, hiszen mint elmondta, ezek a maguk kategóriájában rendkívül jónak tekinthetők, mégis méltatlanul kerülnek mellőzésre. Külföldi borok, melyek francia szőlőből, francia technológiai háttérrel és francia tudás felhasználásával készülnek, így bátran kijelenthető, hogy aki nem tud megfizetni egy drága francia bort, az közel hasonló minőséget kap egy chilei palacktól is.
Bár szinte minden kategóriában találhatunk jó minőséget a Chiléből érkező italok között, azonban a vörösborok tekintetében különösen maradandót sikerült alkotniuk az ottani gyártóknak. A Santa Alicia Reserva Cabernet Sauvignon például bőven ötezer forint alatti árkategóriát képvisel, mégis vetekedik egy jóval drágább francia Cabernet Sauvignonnal, így különösen olyan munkahelyi ajándékozásnál, ahol fontos a keretösszeg, igencsak jó döntés lehet. Persze nemcsak ez az italtípus, hanem valamennyi chilei bor!
Jellemzően az év végén ajándékozzák a legtöbb italt a munkahelyeken
Zoltánt kikérdeztük arról is, hogy milyen időszakokban fogy a legtöbb alkoholos ital a munkahelyi ajándékozás tekintetében. Szerinte határozottan az év vége jelenti a csúcsidőt ezen a téren, hiszen ilyenkor szokás akár karácsonyra, akár a sikeres évzárásra vagy már az újévre ajándékot adni.
A tulajdonos szerint rendszeresek ilyenkor a célirányos kérések, azonban a kiválasztott italok és italtípusok esetében a fentiekben már elmondottak a mérvadók, azaz mindig az ár az egyik legfontosabb szűrő, illetve nagyon fontos különválasztani egymástól a magánszemélyek ajándékozási szokásait a céges ajándékozásoktól.
Miért népszerű ajándék az alkohol?
Ennek több oka is van, de a legtöbbször az alábbi három tényezőt érdemes kiemelni a sorból, ha a népszerűség szóba kerül:
- Az első az ár! Főleg munkahelyeken az emberek nem akarnak túl sokat költeni azért, hogy munkatársaikat megajándékozzák, ugyanakkor valami minőségi és különleges dolgot adnának. Ilyen esetekben az alkoholos italok közel végtelenül sok lehetőséggel kecsegtetnek.
- A második tényező, hogy az alkohol univerzális ajándék, gyakorlatilag olyannak is adható, akit alig ismerünk, sőt kortól és nemtől függetlenül egyaránt megfelelő alternatíva.
- A harmadik pedig, hogy az alkoholos italnál nem kell megmaradnunk a szokásoknál, a bor és a pezsgő mellett rengeteg egyéb alternatívánk lesz arra, hogy valami igazán különleges ajándékkal, egy üveg minőségi whiskyvel, esetleg díszdobozos termékkel ajándékozzuk meg munkatársainkat.
- 2023.06.06Napi, heti pihenőidő és az új visszaélés-bejelentési törvény A workshop második felében azzal foglalkozunk, hogy az Európai Unió Bírósága 2023. márciusában egy magyar ügy kapcsán kimondta, hogy a heti és a napi pihenőidőt elkülönítve kell kiadni. Ez a magyar „általános munkarend” alapulvételével azt jelenti, hogy a szombati és vasárnapi naptári napokra eső heti két pihenőnap előtt kell kiadni a 11 órás napi pihenőidőt, tehát péntek 13.00 óra után munka már nem végezhető.
Részletek
Jegyek
- 2023.06.27IFRS Halasztott adó képzés Élő, interaktív, online képzés a nemzetközi beszámolókészítési elvek szerint az adózás számviteli kezeléséről. Fő cél: - a halasztott adó fogalmának megismertetése: mitől halasztott? - a halasztott adó elszámolásának célja és jelentősége - a számítás esetei és gyakorlati példákon keresztüli bemutatása.
Részletek
Jegyek
- 2023.09.01I Land gamifikált készségfejlesztés Gamifikált készségfejlesztő e-learning programunk játszva tanít: 30 napon keresztül, napi 20-30 percben egy izgalmas virtuális küldetésen vezetjük végig a résztvevőket.
Részletek
Jegyek
- 2023.10.10MŰEGYETEMI ÁLLÁSBÖRZE 150+ KIÁLLÍTÓ, TÖBB SZÁZ ÁLLÁS ÉS SZAKMAI GYAKORLAT VÁR! Kiállítóink hallgatókat, frissdiplomásokat és tapasztalt munkavállalókat is várnak állásajánlataikkal.
Részletek
Jegyek
Maximum 4,5 millió forint vissza nem térítendő támogatást kaphatnak a vállalkozó kedvűek az új Vállalkozói start II. program keretében. Ebből 3... Teljes cikk
Ingyenes, mindenki számára hozzáférhető pályaorientációs digitális felülettel segíti a továbbtanulás előtt álló fiatalokat a kormány - hívta... Teljes cikk
A Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) családokért felelős államtitkársága 13. alkalommal hirdet pályázatot családbarát munkahelyek kialakítására. Teljes cikk
- Minden harmadik anyuka csak nagyjából tudja meghatározni, hogy mivel foglalkozik gyermeke 3 hete
- Megvannak Az Év Irodája verseny győztesei 1 hónapja
- Miért nőtt egy hónap alatt közel 600 fővel a Telekom létszáma? - trendek 2 hónapja
- Több mint hetven új munkahelyet teremt a Magyar Posta Zalaegerszegen 2 hónapja
- Családbarát munkahely lett a Semmelweis Egyetem és a Magyar Suzuki is 2 hónapja
- Több mint ötven cégnél leshettek be szüleik munkájába a gyerekek 2 hónapja
- Nagy Márton miniszter elment a Boschhoz 2 hónapja
- Nagy Márton: félmillió ember hiányzik a munkaerőpiacról 2 hónapja
- Fordítva nem igaz 3 hónapja
- Munkahelyi segítség: milyen kommunikációs csatornát válasszunk? 3 hónapja
- A legsikeresebb német gyomorkeserű 3 hónapja