Folytatódik a British Airways sztrájkja
Tárgyalások jelei nélkül folytatódott kedden a British Airways utaskísérőinek előző nap kezdődött, ötnaposra tervezett sztrájkja, amely miatt a légitársaság budapesti járatainak felét törölni kellett.
A szakszervezet összesen húsz sztrájknapot hirdetett meg. Az első munkabeszüntetés május 18-ától 22-éig tartott volna, de ez a londoni felsőbíróság elsőfokú tiltó döntése miatt nem kezdődött el. A BA azzal az érvvel fordult a bírósághoz, hogy az érdekképviselet eljárási szabálytalanságokat követett el, amikor tagságát megszavaztatta a munkabeszüntetésről.
A londoni felsőbíróság először a légitársaságnak adott igazat, így az első sztrájkot a szakszervezet lefújta. A másodfokon eljáró fellebbviteli fórum azonban múlt csütörtöki végzésével az érdekképviseletnek adott igazat, így a hétfőtől meghirdetett második sztrájk már elkezdődött.
A további sztrájkokat május 30-ától június 3-áig és június 5-étől június 9-éig tartanák.
A British Airways különböző számarányok ismertetésével igyekszik jelezni, hogy véleménye szerint a sztrájk nem túl sikeres. A YouTube videoportálra kedden feltöltött - a BA honlapján is hozzáférhető - tájékoztatóban Abigail Comber, a British Airways márkaigazgatója úgy fogalmazott: előző nap a hosszú távú célállomások 85 százalékára, a rövid távú célállomások mindegyikére közlekedtek BA-járatok. A tisztviselő ugyanakkor nem részletezte, hogy e kategóriákon belül milyen volt az induló és a törölt járatok aránya.
A BA hivatalos keddi közleményében ezt azzal egészítette ki, hogy központi londoni repülőteréről, Heathrow-ról aznap a rövid távú - vagyis a belföldi és az európai - járatok 50 százaléka, a hosszú távú járatok 60 százaléka közlekedett. A második legnagyobb londoni repülőtéren, Gatwicken a cég szerint nem okozott fennakadást a sztrájk, az innen induló járatok személyzete teljes létszámban munkára jelentkezett. Hétfőn hasonló adatokat közölt a cég.
Mindez a British Airways szerint azt jelenti, hogy a társaság járatain naponta 60 ezren tudnak elutazni célállomásukra a sztrájk idején is; ez az ilyenkor szokásos napi utasforgalom 70 százaléka.
A rövid távú járatok átlagosan felének törlését tükrözte a budapesti helyzet: kedden a menetrendben szereplő négy BA-járatból kettő indult el Ferihegyre. A British Airways járatinformációjának kedd esti kiírása szerint egészen péntekig, a mostani sztrájk végéig ugyanez a sztrájkmenetrend lesz érvényes a budapesti járatokkal kapcsolatban.
A Unite szakszervezet adatai szerint a Heathrow-ról keddre beütemezett 330 BA-járat közül 128-at kellett törölni. A BA közölte ugyanakkor, hogy "nem elsősorban a járatok, hanem az utasok számára" összpontosít, és igyekszik a sztrájk által érintett utasokat az adott útvonalakon belül más, közlekedő járatokra átirányítani.
Kedden nem volt jele a cégvezetés és az érdekképviselet közötti kapcsolatfelvételnek.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- A brit vezetők jobban bíznak az AI-ügynökökben, mint a fiatalabb dolgozókban 2 hónapja
- "Ez már modern rabszolgaság" - általános sztrájk a 13 órás munkanap ellen 2 hónapja
- Matek a minimálbérről: „a 13 százalékos emelésnek kicsi a lehetősége” 2 hónapja
- "Nagyratörő" brit–EU megállapodás készül a fiatalok szabad munkavállalásáról 2 hónapja
- Zajlanak a tárgyalások a munkavállalókkal a kukássztrájk után 2 hónapja
- Sztrájkolnak a kukások Budapesten 2 hónapja
- Egy napra leáll az élet Olaszországban 2 hónapja
- "Ennek is örülni kell" - kiderült, mennyivel emelkedik a minimálbér 3 hónapja
- Nagy Márton jövőt épít, Varga Mihály inflációval küzd – kettős kép a magyar gazdaságról 3 hónapja
- Nem lesz sztrájk a pécsi buszközlekedésben 3 hónapja
- Milliárdos programokkal és adócsökkentéssel védi meg a kormány a magyar munkahelyeket 3 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?