kapubanner for mobile
Megjelent: 15 éve

Gyakorlatias CSR-képzés a BKF-en

A CSR-terület iránti fokozott érdeklődést jelzi a Budapesti Kommunikációs Főiskola (BKF) által indított "CSR menedzsment - vállalati felelősségvállalás" szakirányú továbbképzési szak megjelenése. A képzésben számos olyan neves szakember részt vesz, akik nemzetközileg is elismert CSR-politikát folytató vállalatot képviselve mutatják be a gyakorlatot - áll a lapunknak eljuttatott közleményben.

A napjainkban egyre jobban erőre kapó, számos vállalati funkcionális területtel kapcsolatba kerülő és azt érintő CSR-tevékenység új feladatokat vet fel a válságban. Sokan ilyenkor a már meglévő tevékenységeket - munkabiztonság, környezetvédelem, szponzorálás stb. egységes és átlátható keretbe szervezik. Az általános válsághelyzet okán azonban olyan új területeket is érinthet a vállalati felelősségvállalás, amellyel eddig kevésbé foglalkoztak CSR-szempontból.

A munkáltatónak is bizonyítania kell a lojalitását

Nem mindegy például, hogy hogyan hat közvetlen környezetükre, a cégnél maradó munkavállalókra az esetleg megvalósuló létszámleépítés - főként olyan helyen, ahol szinte kizárólag az adott szervezet tudott munkát nyújtani a lakosságnak. Amennyiben a létszámcsökkentésben érintett munkatársaknak a vállalat saját CSR-elveit követve a törvényben meghatározottnál magasabb mértékű juttatásokat és az újraelhelyezkedésüket támogató szolgáltatásokat nyújt, azzal egészen biztos, hogy egy konjunktúra idején könnyebben tudja visszavenni elküldött szakembereit - erősítette meg több munkáltatóval folytatott egyeztetés tapasztalatait Dara Péter, a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola vállalati kapcsolatok igazgatója.

Ez annál is inkább fontos, mivel számos szervezet CSR-stratégiájában kiemelt szerepe van a helyi közösségnek, felelősséget éreznek az ott lakókért, s ebből a szempontból nem csupán a környezetvédelmen és a környezettudatos nevelésen lehet hangsúly, hanem egyáltalán a munkalehetőségek biztosításán is. Épp ezért lényeges, hogy ne csak a munkáltató várjon lojalitást a munkavállalóktól, hanem a munkáltató is legyen velük szemben ilyenkor lojális. Azon szervezetek, amelyek recesszió idején nem leépítenek, hanem épp a bővítést fókuszba állítva - az esélyegyenlőség és a versenyképesség szempontjait is szem előtt tartva - tehetséggondozó programokat indítanak, bizton számíthatnak a munkaerőpiacon kiemelt figyelemre.

CSR-képzés a BKF-en

A CSR-terület iránti fokozott érdeklődést jelzi a BKF által indított "CSR menedzsment - vállalati felelősségvállalás" szakirányú továbbképzési szak iránti érdeklődés is, hiszen olyan szakemberek informálódnak a képzésről, akik most kerülnek kapcsolatba munkájuk során magával a fogalommal is - ilyenek például a HR-esek. Több vállalat tudatosan törekszik arra, hogy a fenntartható fejlődés mindhárom pillére - a felelős gazdálkodás, az emberi erőforrások és a környezetre való odafigyelés iránti felelős gondolkodás - stratégiai szinten is megjelenjék a vállalati filozófiában. A képzésben számos olyan neves szakember részt vesz - hívta fel a figyelmet Perlaky-Papp József szakvezető a BKF részéről -, akik nemzetközileg is elismert CSR-politikát folytató vállalatot képviselve mutatják be a gyakorlatot: ilyen a számos női munkavállalót részmunkaidőben foglalkoztató dm Kft. személyzeti vezetője, Sélei Annamária vagy a British American Tobacco Hungary kommunikációs és CSR vezetője, Balatoni Zsófia. A képzésben kiemelt hangsúlyt kap a válságban, illetve annak kezelésében alapvető felelős vállalatirányítás kérdése, amelynek részleteibe Nagy István Ottó, az Ernst&Young üzleti tanácsadás üzletágának vezetője avatja be a hallgatókat.
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek