Megjelent: 6 éve

Hallgatói vállalkozások, vállalkozó hallgatók

Csapatokra bontva 150 finn és magyar, Team Academy képzésben részt vevő egyetemista illetve főiskolás készített valós üzleti környezetben marketing-kommunikációs tervet magyar és finn vállalatok számára a Jyväskylä University of Applied Sciences és a Budapesti Gazdasági Főiskola által a napokban közösen megrendezett háromnapos szakmai versenyen, számol be a főiskola közleménye.

A finn oktatási modell – mely Budapesten egyedül a BGF Pénzügyi és Számviteli Karán érhető el – lényege, hogy a hallgatók valódi projektek során szerezzék meg azokat a készségeket, amelyek elindíthatják őket a sikeres vállalkozóvá válás útján. A hallgatók így a győztes marketingterv létrehozása mellett az ahhoz tartozó tevékenységek elnyeréséért is versenyeztek.

Egy finn tulajdonú sportszergyártó vállalat, egy szintén finn, de magyarországi leányvállalattal is rendelkező könyvviteli és adótanácsadó cég, valamint egy debreceni szarvasgomba-kereskedő számára készített 150 finn és magyar egyetemista illetve főiskolás – csapatokra bontva – marketing-kommunikációs terveket. A finn Jyväskylä University of Applied Sciences és a Budapesti Gazdasági Főiskola által a napokban közösen megrendezett háromnapos szakmai verseny célja az volt, hogy amennyiben a győztes marketingtervet a megrendelő megvalósítja, az ahhoz kapcsolódó egyes tevékenységeket, mint például a netes kampány lebonyolítását, piackutatásokat, vagy egyéb marketingfeladatokat a hallgatók által működtetett vállalkozások végezhessék.

Budapesten ugyanis eddig egyedüliként a BGF Pénzügyi és Számviteli Karán honosították meg a jyväskylä-i egyetem Team Academy oktatási modelljét, melynek alapja, hogy a hallgatók valós üzleti környezetben, valódi projekteken dolgozva ismerjék és tanulják meg milyen elindítani és működtetni egy vállalkozást. A ’90-es években Finnországból indult, és világszerte elterjedt „learning by doing” módszer ezen formájának lényege, hogy a hallgatói csapatok – úgynevezett team coachok támogatása mellett – tanulmányaik során eseti vagy folyamatos együttműködési megállapodásokat kötnek a munkájukra igényt tartó vállalatokkal. A képzési módszer rendhagyó abban a tekintetben is, hogy a hallgatók munkájukért valós bevételeket könyvelhetnek el: áraikat versenyképességre törekedve a piachoz igazítják.

„Természetesen hallgatóink a versenyfeladat mellett számos egyéb izgalmas projekten is dolgoznak képzésük során: jelenleg a Canon Hungária számára építenek ügyféladatbázist, és egy BGF logós termékeket forgalmazó shopot is készülnek elindítani. De segédkeztek már reklámügynökségek rendezvényeinek szervezésében, lebonyolításában, kézikönyvet készítettek a legismertebb levelezőprogram használatához, honlapot szerkesztettek és üzemeltettek. A projektek során megszerzett, a munkaerőpiacon valóban jól hasznosítható tudás nagyban növeli hallgatóink elhelyezkedési esélyeit, karrierépítési lehetőségeiket, vagy a később önállóan elindított vállalkozásaik sikerét” – emelte ki Tasi Péter, a Budapesti Gazdasági Főiskola team coacha, a rendezvény hazai szervezője.
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
  • 2020.10.16XIII. LEAN FÓRUM - KONFERENCIA A Fórum fókuszai: Lean Vezetés - Lean coaching Ipar 4.0. és a Lean a gyakorlatban Lean Quality – Lean Six Sigma Lean Office - Folyamatfejlesztés Részletek Jegyek
  • 2020.10.22 HR folyamatok/HR kommunikáció/Változásmenedzsment A képzésen összefoglaljuk és rendszerbe helyezzük a HR folyamatokat, megismerkedünk a HR kommunikáció szerepével és témaköreivel, valamint megtudjuk, mit jelent a változásmenedzsment. Kiknek ajánljuk? A képzést azoknak ajánljuk, akik szeretnének fejleszteni a belső kommunikáción, illetve a változások menedzselését hatékonyabbá szeretnék tenni. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter