kapubanner for mobile
Megjelent: 15 éve

Kompetenciaközpontot hozott létre a Microsoft

Kedden átadták a Budapesti Műszaki Főiskola Tanárképző és Mérnökpedagógiai Központjában a Microsoft Magyarország támogatásával létrehozott Innovatív Tanári Kompetenciaközpontot.

A Microsoft Innovatív Tanári Kompetenciaközpontja a harmadik szakmai műhely, melyet Magyarországon a Microsoft Társ a Tanulásban programjának keretein belül létrehoztak. A központ célja, hogy jó példákat és ötleteket, tippeket és trükköket mutasson be a tanár szakos hallgatóknak arról, miként tudja a számítógép támogatni a tanulás-tanítás folyamatát. A központ célja egyben az is, hogy olyan kutatások helyszíne legyen, ahol az IKT hatékonyságát vizsgálják a hallgatók.

Az átadón Tóth Béláné dr. professzor asszony, a Tanárképző és Mérnökpedagógiai Központ főigazgatója ismertette a központ és a benne található felszerelés funkcióit, illetve az általuk nyújtott lehetőséget, melyet egy rövidített nyílt óra követett, ahol a hallgatóság élőben is megtapasztalhatta az újszerű, innovatív oktatási módszereket. "Örülünk, hogy a Microsoft Társ a Tanulásban programja és a Budapesti Műszaki Főiskola közös fejlesztésnek köszönhetően Főiskolánk tanárszakos hallgatói megismerkedhetnek a legújabb oktatástámogató eszközökkel, oktatóink számára pedig lehetőséget kínálhatunk pedagógiai - módszertani - oktatástechnológiai továbbképzésekre" - mondta.

Merényi Ádám, a Microsoft Magyarország oktatási csoportvezetője a Microsoft a Központ létrehozásában játszott szerepe kapcsán elmondta, a Microsoft kiemelt figyelmet fordít az oktatásra, így a leendő tanárok képzését is különösen fontosnak tartja, ezért hatványozottan támogatja. "Büszkék vagyunk rá, hogy az elmúlt évek sikerei után újabb állomásához érkezett programunk, melynek során a Budapesti Műszaki Főiskolával közösen létrehozhattuk ezt a modern kompetenciaközpontot. Meggyőződésem, hogy a főiskola hallgatói nagy hasznát fogják venni az itt található eszközöknek és a Központ tanárai által átadott tudásnak".


A harmadik a sorban



A BMF-en az ország harmadik Innovatív Tanári Kompetenciaközpontját nyitották meg. Ezt megelőzően 2007-ben avatták fel Szegeden a Jövő Tantermét, amely a tanárképzésben, a tanártovábbképzésben és az oktatástudományi kutatásokban játszik szerepet. Az ELTE-n működő Microsoft Innovatív Tanárképző Labor és Klub 2004-ben nyitotta meg kapuit, fő célja a jövő tanárainak felkészítése az oktatástechnológia robbanásszerű fejlődésének kihívásaira. A laborban a legkorszerűbb infokommunikációs eszközök használatát, és azok oktatásba való beépítését sajátíthatják el a tanárjelöltek.


Társ a Tanulásban



"A Társ a Tanulásban program fő feladata a közoktatásban tevékenykedő tanárok és diákok fejlődéséhez szükséges eszközök és tananyagok biztosítása; a digitális írástudás és az informatika által támogatott oktatás elterjesztése. A Microsoft Magyarország célkitűzése találkozik a nemzetközi törekvésekkel, miszerint a tudásalapú társadalom hatékony tanulástámogató eszközökkel való fejlesztése és a digitális szakadék csökkentése a legfőbb feladat" - vázolja a Microsoft magyarországi célkitűzéseit Merényi Ádám, a cég oktatási program menedzsere. Ez idáig a Társ a Tanulásban program több mint 3,6 millió tanárhoz valamint iskolai vezetőhöz, és több mint 76 millió diákhoz ért el.

Edupress.hu
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Új szervezeti struktúrát vezet be a nemzetközi Generali Csoport

A nemeztközi Generali Csoport június 1-jétől átalakítja szervezeti struktúráját a biztosításra és a vagyonkezelésre összpontosítva - írja a... Teljes cikk

Méltatlan elbocsátás zajlik a Teslánál: többen a biztonságiaktól tudták meg, hogy felmondtak nekik

Egyes gyári alkalmazottak csak akkor vették észre, hogy elbocsátották őket, amikor nem működött a belépőkártyájuk és a biztonsági őrök... Teljes cikk

A vendégmunkások nem létező jogai, avagy mire mutat rá az Autoliv-gyárban folyó sztrájk?

A sopronkövesdi Autoliv-gyárban folyó sztrájk arra is felhívja a figyelmet, hogy a főleg kölcsönzött státuszban foglalkoztatott vendégmunkások... Teljes cikk