Külpiacok felé kacsintgatnak a hazai e-kereskedők
A hazai e-kereskedelem évek óta dinamikus növekedést képes felmutatni, ráadásul a koronavírus-járvány nyomán kialakult helyzet jelentős tömegeket terelt a biztonságosabb online vásárlás irányába.
A nemzetközi szinten tapasztalt bizonytalanság és az ellátási láncok akadozása miatt a külpiacok meghódítására tett törekvések alábbhagytak az utóbbi egy évben, azonban piaci szakértők szerint új lendület várható.
A megkérdezett marketingszakértő szerint a hazai e-kereskedők 10-15 százaléka tervez külföldi piacnyitást a következő időszakban. Fontos látni azonban, hogy a törekvést nem követi törvényszerűen megvalósulás, sokak számára a terjeszkedés által jelentett kihívások elrettentőek lehetnek, holott megfelelő exportterv, tudatos marketing és stabil logisztika birtokában versenyképessé válhatnának a külpiacokon.
A marketingszakértő szerint azt is látni kell, hogy a hazai e-kereskedők egyelőre visszafogott eredményeket tudnak felmutatni a külföldi piacokon. Szerencsére vannak pozitív példák, mint az Extreme Digital, amely hét külföldi országban működtet idegennyelvű webáruházat; többek között Németországban is (edigital.de), a világ egyik legerősebb e-kereskedelmi piacán.
A határokon átívelő e-kereskedelem megerősödése jelentős gazdasági előnyt jelenthetne az ország számára, hiszen a szektorra jellemző a központosítás. A már említett Extreme Digital budapesti központtal működteti a külföldi portfólióhoz tartozó webáruházait; hasonló mondható el a cseh Alza kapcsán, amely zömében prágai szakembergárdával irányítja a magyarországi tevékenységét.
A közösségi cél természetesen az lenne, hogy a lehető legtöbb hazai e-kereskedő jelenjen meg a külpiacokon komplex helyi szolgáltatást biztosítva, vagyis a célpiacnak megfelelő nyelven készített tartalommal és ügyfélszolgálattal rendelkezzen.
Ha terjeszkednénk…
E-kereskedelmi szakértők egyetértenek abban, hogy a terjeszkedés legfontosabb eleme a célpiac megválasztása. Ezt minden esetben csakis alapos vizsgálattal képzelhető el. Mindenekelőtt fel kell tárni a lehetőségeket, illetve fel kell mérni, hogy az általunk forgalmazott termékek iránt milyen érdeklődés mutatkozik az adott régióban. Szerencsére ez könnyedén elvégezhető akár ingyenes szolgáltatások és alkalmazások segítségével is; a Google Trends és a Market Finder épp ezt a célt szolgálja.
De nem feledkezhetünk meg a belépést akadályozó tényezőkről sem. Elsősorban jogi és adózási viszonyrendszerekre kell gondolni, amelyek plusz feladatokat és költségeket róhatnak ránk, vagy akár a szállítási idők növekedését okozhatják.
Ezt követően el kell készítenünk a piacra lépés stratégiai tervét. Meg kell terveznünk mindent, ami a zavartalan működéshez szükséges. Emellett fel kell mérnünk a reklámozási lehetőségeinket, illetve azokhoz megtérülési rátát kell párosítanunk. Különös figyelmet kell szentelnünk a digitális marketingeszközökre, mint az ár-összehasonlító oldalak és a kattintásalapú hirdetési szolgáltatások.
Ha kellő alapossággal végezzük a kutatást, biztosak lehetünk benne, hogy azonosítani tudjuk a külpiacok jellegzetességeit, így kiválaszthatjuk azt a célpiacot, ami a legjobb lehetőségeket tartogatja számunkra.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
A rendelőben több osztályon is szünetelni fog az ellátás az átmeneti szakemberhiány miatt. Teljes cikk
A hirdetés személyzeti étkezést és kedvezményes nyaralási lehetőségeket ígér leendő dolgozóinak. Teljes cikk
A Lányok Napja elnevezésű pályaorientációs programon a résztvevők különböző mérnöki területeket ismerhetnek meg. Teljes cikk
- Orbán Viktor gratulált Vietnámnak a 28 millió új munkahelyhez 3 hónapja
- Amit jó, ha tudunk az öntapadó etikett címkékről 4 hónapja
- A német vállalatok halogatják a munkaerő-felvételt 5 hónapja
- Rendkívüli dolgozói juttatást kapnak a Penny dolgozói 7 hónapja
- Az élelmiszerüzletek dolgozóinak érdekeiért lép fel a CÖF-CÖKA 8 hónapja
- Újabb béremelés a Lidl-nél - Ennyit kereshetnek az áruház dolgozói 8 hónapja
- Ezeket a cégeket ellenőrzi kiemelten a következő időszakban a NAV 10 hónapja
- Miért fontos a webáruház integráció? 12 hónapja
- Itt a Yettel három új igazgatója 1 éve
- Extra juttatást is kapnak a Penny dolgozói a béremelés mellé 1 éve
- Áprilistól nő a Penny Market dolgozóinak bére 1 éve