kapubanner for mobile
Megjelent: 10 éve

Major Mária, a Magyar Telekom HR-menedzsere

Nemzetközi SAP-projekt, béren kívüli juttatások témakörének vezetője - ezek jellemzik Major Mária, a Telekom HR-menedzserének elmúlt időszakát. Pedig pályája elején a szállodaipar felé húzta a szíve - az emberekkel való törődés megmaradt, a terület megváltozott.

images

Major Mária a középiskola elvégzését követően első munkahelyén pénzügyi területen próbálhatta ki magát. Szakmai útja innen aztán teljesen más irányba vitte, a Hilton szálloda akkori telexirodájába került, ahol a Business Center megalakulásáig dolgozott. A napi munka során a szállodában megforduló számtalan neves vendég ügyeinek intézésében volt alkalma segíteni.

Újabb változást hozott életébe, amikor 16 évvel ezelőtt egy irodavezetői képzést követően a Magyar Telekom HR-osztályára került vezetői titkárnőként. Titkárnői évei során több vezetővel volt alkalma együtt dolgozni és a HR különböző területeinek munkáját támogatta.

"Mindig vágyaim között szerepelt a jogi egyetem elvégzése, amire munkám mellett a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen adódott lehetőségem. Az egyetemi gyakorlathoz egy kedves, magas szakmai ismeretekkel rendelkező ügyvédnőnél volt lehetőségem ismereteimet gyarapítani délutánonként. Izgalmas volt, hogy nap mint nap más-más ügyekkel foglalkozhattam" - mondja Mária, aki egyik legszebb emlékének tartja szakdolgozatának készítését, ugyanis ebben a felkészülés során nagyon sok segítséget kapott többektől. "Különösen hálás vagyok konzulensemnek dr. Horváth Évának a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara akkori elnökének. A mai napig is szívügyemnek tekintem, amit témaként választottam, a mediációt, mint alternatív vitarendezési módot" - emlékszik vissza Mária.

A béren kívüli juttatásokkal foglalkozó osztály vezetője 2008-ban kereste meg, ezután Major Mária az irányítása alatt működő osztályon folytatta munkáját. Itt napi szinten állt kapcsolatban a kiszolgált területek munkatársaival. Mária munkájában mindig fontos szempont volt az ügyfélközpontúság. Törekszik arra, hogy ha a hozzájuk forduló munkavállaló kérése nem támogatható, akkor azt minél kevésbé élje meg elutasításként a kolléga, úgy, hogy az okot viszont megérti. "Sokszínű és változatos tevékenységek tartoznak napi feladataimhoz, köszönhetően az egyedülálló béren kívüli juttatási rendszerünknek, amely lehetőséget nyújt szakmai oldalról arra, hogy a téma különböző szegmensében széleskörű rálátást és tudást nyerjek, mind szabályozási, mind adminisztratív és IT megvalósítás szempontjából. Egyik legnagyobb elismerésemnek azt tartom, hogy a HR különböző területein dolgozó kollégáim szavazata alapján az Év HR-ese lehettem "Csapatjátékos 2011" kategóriában" - mondja Major Mária.

2012 októberétől a cég felsővezetésének támogatásával az osztály menedzseri teendőit látta el, ami lehetőséget adott számára, hogy szakmai munkairányítóként új oldalát is kipróbálhassa. "Sikerként élem meg, hogy az osztályunkra került két olyan gyakornok, akiket én mentoráltam. Ma már ők is erősítik a HR-csapatot és egyiküknek továbbadhattam a béren kívüli juttatásokkal foglalkozó csoportban a menedzseri feladatokat" - mondja a HR-menedzser.

A HR adminisztrációs terület 2013-ban teljesen új működési struktúrára váltott. Az átalakuláshoz kapcsolódó SAP CRM bevezetési projekttel Mária szerint Magyarországon egyedülálló folyamati támogatást biztosítanak a HR-ügyfélszolgálat munkájához. Az átalakulás kapcsán Major Mária másik területre került, új kihívásokkal találkozott, szakértői oldala került előtérbe a béren kívüli juttatások működéstámogatójaként. Ahogy fogalmaz, itt is sokszínű tapasztalat szerzésére van lehetősége, többek között nemzetközi SAP projekt keretében a béren kívüli juttatások témakörének team vezetőjeként.

"Szabadidőmben sokat olvasok, szerzek új ismereteket, szívesen megyek színházba, hallgatok zenét és hódolok a gasztronómiának. Testmozgásként jógázom és a zumbázom, amiket törekszem rendszeresen beépíteni napjaimba. Mindig kapható vagyok egy jó baráti beszélgetésre, amire széles baráti körömnek köszönhetően gyakran adódik lehetőség." - avat be zárásként a magánéletébe a HR-menedzser.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Koscsóné Kolkopf Judit, a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék vezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk

Arnhoffer András, az Észak-zalai Víz- és Csatornamű Zrt. elnök-vezérigazgatója

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk

Bertók Attila, a Webstar Csoport cégvezetője

„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk