Megjelent: 6 éve

Major Mária, a Magyar Telekom HR-menedzsere

Major Mária a középiskola elvégzését követően első munkahelyén pénzügyi területen próbálhatta ki magát. Szakmai útja innen aztán teljesen más irányba vitte, a Hilton szálloda akkori telexirodájába került, ahol a Business Center megalakulásáig dolgozott. A napi munka során a szállodában megforduló számtalan neves vendég ügyeinek intézésében volt alkalma segíteni.

Újabb változást hozott életébe, amikor 16 évvel ezelőtt egy irodavezetői képzést követően a Magyar Telekom HR-osztályára került vezetői titkárnőként. Titkárnői évei során több vezetővel volt alkalma együtt dolgozni és a HR különböző területeinek munkáját támogatta.

"Mindig vágyaim között szerepelt a jogi egyetem elvégzése, amire munkám mellett a Pázmány Péter Katolikus Egyetemen adódott lehetőségem. Az egyetemi gyakorlathoz egy kedves, magas szakmai ismeretekkel rendelkező ügyvédnőnél volt lehetőségem ismereteimet gyarapítani délutánonként. Izgalmas volt, hogy nap mint nap más-más ügyekkel foglalkozhattam" - mondja Mária, aki egyik legszebb emlékének tartja szakdolgozatának készítését, ugyanis ebben a felkészülés során nagyon sok segítséget kapott többektől. "Különösen hálás vagyok konzulensemnek dr. Horváth Évának a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara akkori elnökének. A mai napig is szívügyemnek tekintem, amit témaként választottam, a mediációt, mint alternatív vitarendezési módot" - emlékszik vissza Mária.

A béren kívüli juttatásokkal foglalkozó osztály vezetője 2008-ban kereste meg, ezután Major Mária az irányítása alatt működő osztályon folytatta munkáját. Itt napi szinten állt kapcsolatban a kiszolgált területek munkatársaival. Mária munkájában mindig fontos szempont volt az ügyfélközpontúság. Törekszik arra, hogy ha a hozzájuk forduló munkavállaló kérése nem támogatható, akkor azt minél kevésbé élje meg elutasításként a kolléga, úgy, hogy az okot viszont megérti. "Sokszínű és változatos tevékenységek tartoznak napi feladataimhoz, köszönhetően az egyedülálló béren kívüli juttatási rendszerünknek, amely lehetőséget nyújt szakmai oldalról arra, hogy a téma különböző szegmensében széleskörű rálátást és tudást nyerjek, mind szabályozási, mind adminisztratív és IT megvalósítás szempontjából. Egyik legnagyobb elismerésemnek azt tartom, hogy a HR különböző területein dolgozó kollégáim szavazata alapján az Év HR-ese lehettem "Csapatjátékos 2011" kategóriában" - mondja Major Mária.

2012 októberétől a cég felsővezetésének támogatásával az osztály menedzseri teendőit látta el, ami lehetőséget adott számára, hogy szakmai munkairányítóként új oldalát is kipróbálhassa. "Sikerként élem meg, hogy az osztályunkra került két olyan gyakornok, akiket én mentoráltam. Ma már ők is erősítik a HR-csapatot és egyiküknek továbbadhattam a béren kívüli juttatásokkal foglalkozó csoportban a menedzseri feladatokat" - mondja a HR-menedzser.

A HR adminisztrációs terület 2013-ban teljesen új működési struktúrára váltott. Az átalakuláshoz kapcsolódó SAP CRM bevezetési projekttel Mária szerint Magyarországon egyedülálló folyamati támogatást biztosítanak a HR-ügyfélszolgálat munkájához. Az átalakulás kapcsán Major Mária másik területre került, új kihívásokkal találkozott, szakértői oldala került előtérbe a béren kívüli juttatások működéstámogatójaként. Ahogy fogalmaz, itt is sokszínű tapasztalat szerzésére van lehetősége, többek között nemzetközi SAP projekt keretében a béren kívüli juttatások témakörének team vezetőjeként.

"Szabadidőmben sokat olvasok, szerzek új ismereteket, szívesen megyek színházba, hallgatok zenét és hódolok a gasztronómiának. Testmozgásként jógázom és a zumbázom, amiket törekszem rendszeresen beépíteni napjaimba. Mindig kapható vagyok egy jó baráti beszélgetésre, amire széles baráti körömnek köszönhetően gyakran adódik lehetőség." - avat be zárásként a magánéletébe a HR-menedzser.

  • 2020.04.09Online workshopok és E-learning képzések április 9-től Válassza online workshopjainkat fix időben, vagy az e-learning alapú, rugalmas tanulási formát, amelyben bárhol és bármikor, önállóan, a saját időbeosztása szerint sajátíthatja el a tananyagot! Részletek Jegyek
  • 2020.06.127 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz. A júniusi tréningünkre első sorban a B1+/B2 szintű jelentkezőket várjuk. Részletek Jegyek
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter