Már 15 ezer tanár véleményezte a pedagógus teljesítményértékelési koncepciót
A Belügyminisztérium arra kéri a pedagógusokat, hogy éljenek a koncepció véleményezésének lehetőségével és töltsék ki a kérdőívet.
Már 15 ezer pedagógus véleményezte a pedagógus teljesítményértékelési koncepciót - közölte a Belügyminisztérium hétfőn az MTI-vel. A tárca közleménye szerint az Oktatási Hivatal március 6-án elektronikus úton juttatta el az intézménytípusoknak megfelelő kérdőíveket a pedagógusoknak, a kérdőív kitöltésére továbbra is van lehetőség. A Belügyminisztérium emlékeztet rá, hogy az új teljesítményértékeléssel kapcsolatban a pedagógusok körében korábban végzett online felmérés eredménye szerint a válaszadók 70 százaléka egyetértett azzal, hogy díjazásuk a jövőben vegye figyelembe a teljesítményt.
Az első részeredmény szerint a válaszadók többsége meghatározó szerepet tulajdonít az értékelési szempontrendszerben az adott intézmény sajátosságainak, és egyetért azzal, hogy a teljesítményértékelés során nem más intézmények pedagógusaihoz, hanem az adott nevelőtestületen belül célszerű viszonyítani az oktató-nevelő munka hatékonyságát. Az értékelésben az igazgató szerepét tartják elsődlegesnek. A tárca a pedagógusok válaszai alapján dolgozza ki a teljesítményértékelés végleges szempontrendszerét, ezért a Belügyminisztérium valamennyi pedagógust arra kér, éljen a koncepció véleményezésének lehetőségével, töltse ki a kérdőívet, vegyen részt a hivatás jövőbeli elismerésének kidolgozásában - írják.
A teljesítményértékelési rendszer kialakítása mellett a kormány további pedagógusbéremelést is tervez. Amikor Magyarország megkapja a hazánknak jogosan járó uniós forrásokat, akkor a rendszerváltás óta legnagyobb mértékű pedagógusbéremelés következhet, ezzel az idei béremelés mértéke - a már megelőlegezett 10 százalék helyett - januárig visszamenőleg 21 százalékos lesz. A következő három évben is folytatódhat a béremelés, amit a kormány 2030-ig a diplomás átlagbér emelkedésével arányosan indexál majd - olvasható a Belügyminisztérium közleményében.
MTI
- 2023.06.27IFRS Halasztott adó képzés Élő, interaktív, online képzés a nemzetközi beszámolókészítési elvek szerint az adózás számviteli kezeléséről. Fő cél: - a halasztott adó fogalmának megismertetése: mitől halasztott? - a halasztott adó elszámolásának célja és jelentősége - a számítás esetei és gyakorlati példákon keresztüli bemutatása.
Részletek
Jegyek
- 2023.09.01I Land gamifikált készségfejlesztés Gamifikált készségfejlesztő e-learning programunk játszva tanít: 30 napon keresztül, napi 20-30 percben egy izgalmas virtuális küldetésen vezetjük végig a résztvevőket.
Részletek
Jegyek
- 2023.10.10MŰEGYETEMI ÁLLÁSBÖRZE 150+ KIÁLLÍTÓ, TÖBB SZÁZ ÁLLÁS ÉS SZAKMAI GYAKORLAT VÁR! Kiállítóink hallgatókat, frissdiplomásokat és tapasztalt munkavállalókat is várnak állásajánlataikkal.
Részletek
Jegyek
A távozó rektor utódjáról még nincs döntés. Teljes cikk
A HVG szerint nem lehet tudni, hogy a leépítés megteremti-e a lehetőséget a központi közigazgatásban beígért béremelésekre. Teljes cikk
Egyre több cég ismeri fel a digitalizáció fontosságát - derül ki a K&H felméréséből. Teljes cikk
- Kecskeméten így biztosítják a vállalkozások szakképzett munkaerő-utánpótlását 5 napja
- Íme, az ország 10 legjobb alapítványi és magániskolája! 7 napja
- Csehországban bezzeg emelik a tanárok fizetését, nem is kicsit 1 hete
- Diplomások aránya az EU-ban: Magyarország a fasorban sincs 1 hete
- Sokan vagy kevesen jelentkeztek tanárképzésre? 1 hete
- 18-20 százalékkal nőttek a diákmunka bérek 1 hete
- A pedagógusképzésre jelentkezők és felvettek számának alakulása 2 hete
- Az érettségizők számának alakulása Magyarországon 2 hete
- Többlet béremelést kaphatnak a pedagógusok a legleszakadottabb térségekben 2 hete
- Pedagógusok Szakszervezete: nagy a különbség a magyar és a román pedagógusok sztrájklehetőségei között 2 hete
- Felmérés: a kormánypárti szavazók többsége is emelné a pedagógusok bérét 2 hete