Márciusban sztrájkolnának a mozdonyvezetők
Határozatlan idejű sztrájkot jelentett be a szakszervezet az eredménytelenül lezárult kollektív munkaügyi vita után.
Sztrájkot hirdet a Mozdonyvezetők Szakszervezete március 10-én 0 órától határozatlan ideig, ha addig nem jön létre megállapodás a 2021. évi reálkereset kompenzálására - írja közleményében a szervezet. Mint írják, a MOSZ tagsága nem fogadja el, hogy a 2021. évi nulla százalékos béremelés és a magas infláció miatti reálkereset veszteség ne kerüljön kompenzálásra. A szervezet felszólította a MÁV-Start Zrt. vezetését a tárgyalások haladéktalan megkezdésére és a személyszállítást érintő munkabeszüntetés még elégséges szolgáltatásának egyeztetésére.
"Nem fogadjuk el, hogy a nulla százalékos béremelés és a magas infláció miatt közel egy havi keresetünket elveszítettük, ennyivel ér kevesebbet a pénzünk!" - olvasható a közleményben.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Sophos legújabb elemzése szerint 2026-ban a kibertámadások új szintre lépnek: a deepfake hang- és videómanipulációk, az AI-vezérelt CEO-csalások... Teljes cikk
Kedvezően változnak 2026. január 1-jétől a harminc év alatti édesanyák adómentességének szabályai. A kedvezmény jövőre már nemcsak az... Teljes cikk
2025 októberében a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 692 700, a nettó átlagkereset 482 400 forint volt. A bruttó... Teljes cikk
- Lázár János: A MÁV dolgozói nem arra szerződtek, hogy állatként viselkedő utasokkal harcoljanak 13 hónapja
- A Vasutasok Szakszervezete nem ért egyet a hőségpénz elosztásával 1 éve
- Vasutasok Szakszervezete: több száz dolgozónak tartozik a MÁV 2 éve
- Így teszik újra vonzóvá a vasúti szakmát 2 éve
- Párizs 2024 - Közlekedési sztrájk az olimpiai pluszmunkáért 2 éve
- Kalauzok nélkül: a MÁV teszteli, hogy bizonyos járatok jegyvizsgáló nélkül közlekedjenek 2 éve
- Megverték a jegyvizsgálót, megtámadták a mozdonyvezetőt - tiltakozásul leállnak a vonatok 2 éve
- Megállapodtak a béremelésről a MÁV-VOLÁN-csoportnál 2 éve
- MÁV: a német vasúton szerdától korlátozások várhatók munkabeszüntetés miatt 2 éve
- Elindult a vasutasok országos sztrájkja 2 éve
- Úgy lerészegedett a vasutas, hogy leállt miatta a vasúti közlekedés 2 éve
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja