kapubanner for mobile
Megjelent: 15 éve

Milyen egy szolgáltató központ ideális munkatársa?

Ha kicsit is betekinthetünk egy nemzetközi hálózatban működő szolgáltató központ életébe, arra is rálátásunk nyílik, milyen munkatársakat keres, milyen elvárásokat támasztanak velük szemben, milyen szempontok dominálnak a kiválasztás során.

images

A szolgáltató központok (Shared Service Center - SSC) számos területet fednek le szolgáltatásaikkal. Az SSC-k mindig az ügyfél igényeire és lehetőségeire szabott szolgáltatást nyújtanak, legyen szó akár multinacionális vállalatról, kis- és középvállalkozásról, iskolákról, egyetemekről vagy akár kormányzati szervekről. Tevékenységi körük pedig szinte mindenre kiterjedhet, ilyen lehet például IT támogatás, pénzügyi-és számviteli tevékenység, HR tevékenység, telefonos tanácsadás stb.

A TESK, HR szolgáltató cég is dolgozik szolgáltató központokkal, főként IT beszerzések pénzügyi finanszírozását végzi. A szolgáltató központok dolgozói különböző országokból érkeztek, így jellemző a multikulturális környezet, vagyis a nyelvi, kulturális és nemzeti sokszínűség. Azok számára ajánlott ez a munkahely, akik nyitottak az efféle sokszínűségre, illetve arra hogy az idegen nyelveket napi szinten használják, hiszen mind a megbeszélések/meetingek, mind pedig a képzések angol nyelven zajlanak. A napi munkavégzéshez pedig elengedhetetlen egy, de általában több idegen nyelv magas szintű ismerete.

Tapasztalataink szerint a bekerüléshez nem elég a megfelelő végzettség és folyékony nyelvtudás megléte, ennél jóval hangsúlyosabb kiválasztási szempont a munkához való hozzáállás, valamint a talpraesett és határozott személyiség. Az ideális munkatárs egyben nagyon kommunikatív is, ez elengedhetetlen feltétel a cég részéről, mivel napi szintű az egyeztetés és kapcsolattartás az ügyfelekkel, illetve a cégen belüli társegységekkel.

Előfordul, hogy tömeges toborzásra kerül sor megbízónknál, például egy új központ létesítése kapcsán, ekkor gyakori kiválasztási módszer a cég részéről a csoportos interjú, ahol rövid idő alatt sok jelöltet tudnak meghallgatni. E kiválasztási módszer alapján is következtethetünk arra, hogy milyen is az ideális SSC munkatárs. A folyamat során elsősorban a jelöltek kommunikációs készségét, aktivitását tesztelik egy csoportos szituációs feladat segítségével. Ebben az interjú helyzetben előnyös lehet az aktív, nyitott és kreatív hozzáállás. Különösen szeretik, ha valaki kezdeményező és új ötletekkel, javaslatokkal áll elő az adott témában.

Tapasztalataink továbbá azt mutatják, hogy előnyt élveznek cég általi előszűrés során azok a pályázók, akik rendelkeznek külföldi tanulmányi- vagy munkatapasztalattal, dolgoztak már multinacionális vagy akár SSC környezetben, vagy a megpályázott pozícióhoz hasonló munkakörben. Persze a szakmai tapasztalat mint elvárás pozíciófüggő, hiszen vannak olyan munkakörök, ahova kifejezetten frissdiplomások/pályakezdők jelentkezését várják. Itt nem elvárás a releváns tapasztalat, de fontos a magabiztos nyelvtudás megléte, illetve a már korábban is említett nyitott, kommunikatív személyiség és magabiztos fellépés.

Dobák Eszter
SSC&IT Recruitment team
TESK Tanácsadó Kft.
www.tesk.hu
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Robotika, drónok, MI, kibertámadás, élményautózás - idén is sok izgalmat tartogat a Lányok Napja

Április 25-én rendezi meg a Nők a Tudományban Egyesület (NaTE) a Lányok Napja elnevezésű programot, amelyre immáron 13. alkalommal várják a... Teljes cikk

Ma rendezik a Logisztika Napját

Ma rendezik a hazai ellátási lánc szakma egyik legnagyobb, országos eseménysorozatát, a Logisztika Napját - tájékoztatta az MTI-t a a szervező Magyar... Teljes cikk

Nagy Márton: jövőre újraindul a gazdasági növekedés, a munkaerőpiac is megmozdult

Jövőre újraindul a gazdasági növekedés: az idei 2,5 százalék után 2025-ben 4,1 százalékos bővülést várnak - mondta a nemzetgazdasági miniszter... Teljes cikk