Mire számíthat, aki most keres új állást?
Óriási a túljelentkezés egy-egy pozícióra, a szakértők a self branding fontosságára hívják fel az álláskeresők figyelmét.
„Tapasztalataink szerint sokan azt a politikát követték, hogy kivárták az enyhítéseket, csak a nagyon szükséges helyekre fejezték be a felvételi eljárást, vagy indítottak új munkaerő-toborzást. Ez annak is köszönhető, hogy sokan az ezzel járó kiadások visszavágásával tudtak stabilizálódni pénzügyileg, és túllendülni a bizonytalan heteken, hónapokon” - mondta Tóth Franciska, hozzátéve, hogy a ügyfélszolgálatok, az IT-üzemeltetés és IT-fejlesztés területére folyamatosan keresik a dolgozókat, és ezek a területek a válság ellenére is megerősödtek. Az állásportál felmérést készített a többnyire felsőfokú végzettséggel rendelkező, minimum egy idegen nyelvet középfokon beszélő, Budapesten élő álláskeresők között: 26 százalékuk az értékesítés, ügyféltámogatás területre jelentkezett áprilisban, 15 százalékuk a marketing, PR szektorban szeretett volna elhelyezkedni, 13 százalékuk pedig az IT fejlesztésben.
A Pénzcentrum megkérdezte a szakértőket, hogyan tudnának minél gyorsabban állást találni a munkakeresők. A DreamJo.bs marketing vezetője a szépen kivitelezett önéletrajz fontosságára hívta fel a figyelmet.
„Fontos, hogy a pályázó tisztában legyen a képességeivel és tudja, merre tart, legyen egy víziója a karrierjét illetően, mert ez az igazi "self branding" lényege. A self branding fontosabb lesz, mint valaha, az álláskereső maga az érték a piacon, és számít, hogy hogyan tünteti fel magát valaki, vagy hogyan tűnik ki a tömegből” - tette hozzá Tóth Franciska. Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési vezetője azt tanácsolja, hogy az álláskeresők az önéletrajzunkat és a bemutatkozó levelünket is célozzák leginkább az adott pozícióra, és új iparágakba, új területekre is jelentkezzenek.
Pénzcentrum