150 ezer forinthoz közelít a nettó átlagbér
A bruttó keresetek 5,7, a nettó 7,2 százalékkal voltak magasabbak idén októberben mint egy évvel korábban - jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A rekord alacsony 0,9 százalékos októberi inflációval számolva a reálbérek 6,2 százalékkal nőttek 2012 októberéhez képest a családi adókedvezmények hatását nem számolva.
A közfoglalkoztatottak nélkül a bruttó keresetek növekedése 6,3, a nettóé 7,9 százalékos volt a nemzetgazdaságban. A versenyszférában 5,1 százalékkal nőttek a bruttó bérek és 6,8 százalékkal a nettó. A közszférában 7,6 százalékkal magasabbak voltak a bruttó bérek, mint tavaly októberben, a nettó keresetek 8,5 százalékkal emelkedtek, a közfoglalkoztatottakat nem számítva rendre 9,4 és 10,5 százalékos volt a növekedés.
228 ezer a bruttó átlag
2013. január–októberben a teljes munkaidőben alkalmazásban állók átlagos bruttó keresete 227 800 forint volt. A vállalkozásoknál dolgozók átlagosan 238 400, míg a közszférában – a nem közfoglalkoztatás keretében – foglalkoztatottak 223 700 forintot kerestek. A közfoglalkoztatottak átlagkeresete 77 000 forint volt. Nemzetgazdasági szinten a bruttó keresetek 3,8%-kal haladták meg a 2012. január–októberit. Az átlagkeresetek a versenyszférában 3,7%-kal nőttek. A költségvetés területén – közfoglalkoztatottak nélkül – átlagosan 5,7%-os volt a bruttó keresetek emelkedése.
A bruttó átlagkeresetek a pénzügyi, biztosítási tevékenység gazdasági ágban voltak a legmagasabbak (468 600 forint), ezt az információ és kommunikáció (426 300 forint), valamint az energiaipar (villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás) követte (392 800 forint). A legkevesebbet a szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás (145 600 forint), a humán-egészségügyi, szociális ellátás (154 300 forint), illetve a mezőgazdaság, erdő¬gazdálkodás, halászat (167 000 forint) ágakban dolgozók kerestek.
Nettó: 149 200 forint
Nemzetgazdasági szinten az átlagos – családi kedvezmény nélkül számított – nettó kereset 149 200 (ezen belül a fizikai foglalkozásúaké 103 500, a szellemi foglalkozásúaké 197 900) forint volt, 5,2%-kal magasabb az előző évinél. A versenyszférában a nettó keresetek 5,3, a közszférában – közfoglalkoztatottak nélkül – 6,8, a nonprofit szervezeteknél 4,9%-kal nőttek 2012 azonos időszakához képest.
2013. december 19.
- 2026.10.21Harmadik országbeli állampolgárok foglalkoztatása Vendégmunkást vagy külföldi munkavállalót alkalmaz? Gyakorlati képzésünk bemutatja a harmadik országbeli állampolgárok jogszerű foglalkoztatásának szabályait. Szó lesz az engedélymentes foglalkoztatásról, a vendégmunkás-engedélyről és a Nemzeti Kártyáról, az ukrán állampolgárok foglalkoztatásának sajátosságairól, az összevont kérelmezési eljárásról, valamint a munkáltatói kötelezettségekről és felelősségről. Kérdéseit a helyszínen személyesen is felteheti az előadónak.
Részletek
Jegyek
- 2026.10.22Munkaidő és munkabér A munkaidő-beosztástól a bér elszámolásáig: gyakorlati képzés a munkaidő és a munkabér szabályairól. Szó lesz a munkaidőkeretről, a rendkívüli munkaidőről, a pihenőidőről (a MÁV-START ítélet tükrében is), a távolléti díjról, a bérpótlékokról és a munkabérből történő levonásokról. Kérdéseit a helyszínen személyesen is felteheti az előadónak.
Részletek
Jegyek
- 2026.11.16LEAN Vezetés - LEAN Coaching képzés A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.
Részletek
Jegyek
- 2026.11.17Munkajog képzés HR-eseknek Munkajog képzés HR-eseknek érthetően. 2 napos intenzív, átfogó kurzus a Munka törvénykönyvéről.
Részletek
Jegyek

Sikeresnek látszol, de mégsem érzed magad a helyeden? Vajon megszelídíthető a siker?