kapubanner for mobile
Megjelent: 9 éve

Országos Bérügyviteli Bajnokság - Kiváló szakmai tréning, remek tapasztalatszerzés

A NEXON 2016-ban is meghirdette - a BGE, az MKIK és a NAV mentorálása mellett - a IV. Országos Bérügyviteli Bajnokságot.

A bajnokság négyes célt kíván elérni:

  • Alkalmat teremteni arra, hogy a bérügyvitel láthatatlan „hősei” színre lépjenek, s a széles közvélemény előtt nyilvánvalóvá legyen, hogy lelkiismeretes és szakszerű munkájuk nélkül nincs sikeres vállalat, intézmény.
  • Szervezett keretet biztosítani a  szakmai ismereteik bővítésére, az adó- és munkaügyi jogszabályok változásainak követésére és helyes alkalmazására.
  • Elősegíteni a társadalom adótudatosságának növelését és az önkéntes jogkövetés megszilárdulását.
  • Segíteni a munkaadókat, hogy biztosított legyen számukra a bérügyviteli folyamatok pontos és normakövető szervezéséhez szükséges, naprakész kompetenciakészlettel rendelkező munkatársi kör.

    Az Országos Bérügyviteli Bajnokság a bérügyviteli szakma legrangosabb megmérettetése, mely remek lehetőség a szakmai fejlődésre és a törvényi változások nyomon követésére, a tudás naprakészen tartására. Az elmúlt három évben már több mint 1500 szakember vett részt az OBB versenyein. A NEXON, mint a verseny szervezője őket kérdezte eddigi tapasztalataikról, véleményükről, és javaslataikról.

    A jelentkezőket a szakmai fejlődés és megmérettetés, valamint a versenyszellem és az adóváltozások követése motiválja.



    A bérügyviteli szakma nap mint nap nehéz feladatok elé állítja a munkatársakat. Ahhoz, hogy a verseny valóban mérvadó szakmai megmérettetést nyújtson és a helyezések presztízs értékűek legyenek, fontosnak tartjuk a hasznos, ámde nehéz szakmai kihívást jelentő feladatok kiírását. Ezt tükrözi, amikor a válaszadók 53 százaléka nehéznek, illetve 43 százaléka megfelelő nehézségűnek ítélte a feladatokat.



    A versenyen induló bérügyviteli munkatársak foglalkozási státusza nagyon heterogén. Vannak közöttük közalkalmazottak, köz- és kormánytisztviselők, de többségük a piaci szférában dolgozó alkalmazott. A versenyzők nagyon eltérő foglalkoztatási pozíciója miatt „mindenkihez” szóló, közérthető feladatokat igyekeztünk fordulóról fordulóra megfogalmazni. Ezért volt fontos a versenyzők válasza arra a kérdésre, hogy „mennyire voltak érthetően megfogalmazva a feladatok”? A 10-es skálán (1 – egyáltalán nem voltak érthetőek, 10 – tisztán érthetőek a válaszadók jelentős többsége (88 százaléka) a skála „érthető felét”, a 6-7-8-9-10-as értékek egyikét karikázták be.



    Fontos szempontnak, hogy a feladatok megoldása időben beilleszthető legyen a mindennapi feladatok mellé. A résztvevők több mint 60 százalékának fordulónként maximum 3 órára volt szüksége a feladatok megoldására és több mint 80 százalék megfelelőnek tartja az OBB 4 fordulóból álló (április 15-től október 15-i tartó) időtartamát.

    Az OBB kiemelt céljai között szerepelt, hogy a bérügyviteli munkatársak felkészültségén keresztül támogassa a munkaadókat abban, hogy biztosított legyen számukra a bérügyviteli folyamatok pontos és jogszabálykövető elvégzéshez szükséges munkatársi kör. A 2016-os bajnokság során a feladatok készítői törekedni fognak arra, hogy a kérdések még jobban illeszkedjenek a versenyzők napi munkájához.



    A zárt kérdések mellett a kérdőív kitöltőinek volt lehetőségük szabadszavas véleményeket is megfogalmazni. Többen vélekedtek úgy, hogy a bajnokság nagyon jó szervezeti keretet biztosít a szakmai ismereteik bővítésére, az adó- és munkaügyi jogszabályok változásainak követésére és helyes alkalmazására („A verseny nekem fantasztikus tapasztalatszerzés volt” „Nagyszerű kezdeményezésnek tartom, a szimpla szakmai előadásokkal szemben.”)

    Az is elhangzott , hogy „… így próbálom szinten tartani a tudásom, hátha egyszer sikerül ebben a szakmában elhelyezkednem”.

    Számos hasznos javaslatot is kaptunk, amit már az idei versenyben igyekszünk figyelembe venni. Ahogy egyik versenyzőnk írja, „több gyakorlati feladatra, és kevesebb elméletire lenne szükség”. Kértek bennünket arra is, hogy az egyes fordulók lezárása előtt több figyelemfelhívó üzenetet küldjünk a versenyzőknek, mivel a napi munka gyakran kiszorítja az emlékezetből a bajnokság mérföldköveit.

    Bár csak néhányan fogalmazták meg, de vélhető, hogy minden versenyző visszajelzést vár arról, hogy bejutott-e az 5. fordulóba. („Ne csak az első 10 helyezett sorrendjét tudassák, hanem az összes versenyzőét! Jó lenne tudni, hogy… hányadikként végeztem.”)

    A versenyzők észrevételei alapján változtatunk az ötödik, ún. interaktív forduló szervezésén és kondícióin is annak érdekében, hogy ténylegesen az egyéni/önálló munka határozza meg a teljesítményt, illetve szigorúbban megköveteljük a „meghirdetett szabályok betartását”.

    Bízunk benne, hogy a javasolt változásokkal növelni tudjuk a versenyzőink elégedettségét és tovább erősítjük az OBB szakmai elismertségét.

    Jelentkezzen Ön is a bajnokságra, illetve biztassa bérügyvitelben jártas munkatársait a részvételre!

    Itt teheti meg: obb.hu.
    • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
    • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
    További cikkek
    Újabb lépés a NEXON szolgáltatásfejlesztésében

    A bér- és humánügyviteli szolgáltatások terén piacvezető szerepet betöltő NEXON 2025. június 1-től telefonos ügyfélszolgálati rendszerét... Teljes cikk

    A jó szervezeti kultúra egymás megismerésén alapul

    Az „Egy nap a site-on” programmal formálja munkavállalói szemléletét a B+N. Teljes cikk

    Employer branding a természetben – így támogatja a Hotel Ózon a vállalati kultúra építését

    A vállalati kultúra ma már jóval többet jelent egy jól hangzó missziónál vagy esztétikus irodai környezetnél. A munkavállalók... Teljes cikk