Repülnek az Air France-tól a stewardessek
Lehet, hogy soha nem talál magára az egyre nehezebb anyagi helyzetben lévő Air France, amely napokon belül újabb létszámcsökkentést és megszorító programot jelenthet be - írta Pierre Sparaco légügyi szakértő az ATW.com szakportálon hétfőn megjelent cikkében.
Az Air France gyengélkedése a KLM-mel és a Transaviával közös vállalatcsoportot is nehéz helyzetbe hozta, a három fő piaci szereplő, a Lufthansa-csoport, a British Airwayst, az Iberiát és a Vuelinget magába foglaló International Airlines Group és az Air France-KLM közül utóbbi szállítja a legkevesebb utast, és az IAG az ír Aer Lingus felvásárlásával tovább is erősödhet. Eközben a KLM rentábilisan működik, és a Transavia is dinamikusan emelkedik, de a francia cég üzleti eredménye lefelé húzza a csoportot is.
Pierre Sparaco szerint a légitársaság korábban alulbecsülte a diszkont légitársaságok keltette versenyt, és ezért most "kemény árat fizet". A cég jövője most legnagyobb részben a Transavia francia leányvállalatán múlik, akik idén 4,6 milliós utasforgalommal számolnak, de jelentős piaci szereplő nem válhat belőle mérete miatt, és 2017-nél korábban a cég vezetői sem várják működésének rentábilissá válását.
Emellett a francia hálózatos légicég amiatt is aggódhat az elemzés szerint, hogy a jelenlegi stratégia a hosszú távú útvonalhálózaton nyugszik, de erre a piacra is kezdenek betörni a diszkont légitársaságok, köztük a Norwegian, amely ellen többen is tiltakoznak.
A Star Alliance légi szövetség egyik alapító légitársasága, az Air France 1933. óta üzemel, jelenleg 245 gépes flottájával mintegy 170 repülőtérre közlekedik, és mintegy 70 ezer munkavállalót foglalkoztat. A tavalyi év üzleti jelentését február 19-én hozza nyilvánosságra, 2013-at a cégcsoport 1,8 milliárd euró adózás utáni veszteséggel zárta.
- 2023.06.06Napi, heti pihenőidő és az új visszaélés-bejelentési törvény A workshop második felében azzal foglalkozunk, hogy az Európai Unió Bírósága 2023. márciusában egy magyar ügy kapcsán kimondta, hogy a heti és a napi pihenőidőt elkülönítve kell kiadni. Ez a magyar „általános munkarend” alapulvételével azt jelenti, hogy a szombati és vasárnapi naptári napokra eső heti két pihenőnap előtt kell kiadni a 11 órás napi pihenőidőt, tehát péntek 13.00 óra után munka már nem végezhető.
Részletek
Jegyek
- 2023.06.27IFRS Halasztott adó képzés Élő, interaktív, online képzés a nemzetközi beszámolókészítési elvek szerint az adózás számviteli kezeléséről. Fő cél: - a halasztott adó fogalmának megismertetése: mitől halasztott? - a halasztott adó elszámolásának célja és jelentősége - a számítás esetei és gyakorlati példákon keresztüli bemutatása.
Részletek
Jegyek
Szerdán jelentették be hivatalosan a szerb vállalat felvásárlását. Teljes cikk
A Magyarországon korábban SYKES néven ismert vállalat bejelentette, hogy Foundever néven működik tovább. A globális társaság a hazai piacon is... Teljes cikk
10 éves gyermekmunkást is találtak éjjel 2-kor az egyik McDonald’s étteremben a munkaügyi hatóság emberei az Egyesült Államokban. Összesen 305... Teljes cikk
- Ismét sztrájk nehezíti a németországi légi közlekedést 3 hónapja
- A céges autók fenntartása helyett carsharing 4 hónapja
- Máltán a legnagyobb a nők aránya a közlekedési ágazatban 4 hónapja
- Légiutas-kísérőt keres a Netflix évi 140 millió forintos fizetésért 5 hónapja
- Taxisofőr és kamionsofőr állások 5 hónapja
- Menetrendszerűek lehetnek a decemberi és januári elbocsátások 6 hónapja
- A közösségi autómegosztás is lehet adómentes béren kívüli juttatás 7 hónapja
- 2500 légiutas-kísérőt vett fel a Wizz Air 8 hónapja
- Itt az új szabályozás! Teljesen megváltozik a taxisok élete 8 hónapja
- Ismét Budapesten toboroz az Emirates 8 hónapja
- Szeptember végéig lehet pályázni a kerékpárosbarát munkahely címre 9 hónapja