Súlyos munkaerőhiánnyal küzd a MÁV
A Vasutasok Szakszervezetének elnöke szerint folyamatosan nyílik a felvettek és a távozók közötti olló.
A MÁV-nál akkora a hiány a mozdonyvezetők, a jegykezelők és a kocsivizsgálók körében, hogy csak folyamatos túlórával tudják tartani a menetrendet - írja a Népszava. A lap szerint szeptember végére az érintettek többsége kimeríti az új Munka Törvénykönyve és a MÁV hatályos kollektív szerződésében meghatározott maximum 300 órás túlóra keretet is. Ezt követően a munkáltatónak nincs rá jogi lehetősége, hogy rendkívüli munkavégzést rendeljen el az alkalmazott számára. A túlórakeret extra díjazás fejében további száz órával növelhető, de erről a munkavállaló dönthet.
"Ha sokan döntenek úgy, hogy extra bér ellenében sem vállalják az újabb műszakokat, akkor nem lesz, aki elvezesse a vonatokat, kezelje a váltókat vagy éppen a jegyeket. Jó néhány vonalon a menetrendben szereplő járatokat sem tudják elindítani. Ez pedig azt jelenti, hogy a lassú jelek miatti késések mellett a járatkimaradások is borzolják majd az utasok idegeit" - mondta a Népszavának Meleg János, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke, aki szerint a helyzeten az sem segítenek a folyamatosan induló mozdonyvezető tanfolyami képzések sem, hiszen hónapokba telik, mire egy jelentkező munkába állhat. Felhívta a figyelmet, hogy 2025-2027-re nyugdíjba megy az a generáció, akik a MÁV munkavállalóinak derékhadát adják, és hirtelen több ezer dolgozót kell majd pótolni. Mint elmondta, folyamatosan nyílik a felvettek és a távozók közötti olló.
"Az utazó közönség is egyre frusztráltabb. Tettlegességig még nem fajultak a viták, de tagadhatatlanul egyre vasútellenesebb a közhangulat" - jelentette ki a VSZ elnöke.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Az adóhatóság azt is közzétette, kik azok az adózók, akik nem felelnek meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének. Teljes cikk
Egy friss kutatásban a fiatal dolgozók negyede azt mondta, hogy nem veszik komolyan a véleményét a munkahelyén, emellett sokan említik az elismerés és... Teljes cikk
A magyar vállalkozások számára idén az év végi adótervezés fontosabb, mint valaha. 2026-tól jelentősen emelkednek a kisvállalati adó (KIVA)... Teljes cikk
- Ötnapos sztrájkra készülnek a belga vasutasok 11 hónapja
- Bedrogozva állt munkába a vonatvezető, de lekapcsolták a rendőrök 12 hónapja
- A GYSEV vasutasai is kapnak hőségpénzt 1 éve
- Kimaradó vasúti járat miatt nem tudtak bemenni dolgozni a munkások Pusztaszabolcsról 1 éve
- Fizetés kiegészítést kapnak a MÁV dolgozói 1 éve
- Így teszik újra vonzóvá a vasúti szakmát 2 éve
- Kis híján vasúti balesethez vezetett a forgalmista figyelmetlensége 2 éve
- Úgy lerészegedett a vasutas, hogy leállt miatta a vasúti közlekedés 2 éve
- Magyarországon is fennakadásokat okozhat az osztrák vasutasok sztrájkja 3 éve
- Vasutasok a 18 fokról: Ez nem emberi munkavégzésre alkalmas hőmérséklet 3 éve
- Összeomlott a vonatközlekedés Nagy-Britanniában a sztrájk miatt 3 éve

Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja