Sztrájk béníthatja meg a General Motorst
Sztrájkfenyegetéssel akarja előre lendíteni tárgyalásait a General Motorsszal a cég legnagyobb szakszervezte, a United Auto Workers (UAW) - jelenti a Napi Gazdaság.
Kritikusak a tárgyalások az amerikai autógyártó számára, mivel jórészt ezen múlik, hogy a bérek oldaláról mennyit tud javítani versenyképességén. A nagyvállalatnak mindenáron közelítenie kell bérköltségeit a Toyota és a Honda amerikai gyáraiban dolgozó, szakszervezeten kívüli munkavállalók bérszintjéhez.
Szakértők szerint egy hosszabb sztrájk örökre megbéníthatja a céget, egy rövidebb, egy hónapnál nem hosszabb munkabeszüntetés viszont nem viszi padlóra a vállalatot.
Az USA-ban a legutóbbi nagy sztrájkban 87 ezren vettek rész a Verizon Communications mobiltárságnál 2000 augusztusában. A cég simán átvészelte az akciót. A GM-nél legutoljára 1998-ban éltek át hasonlót, egy nagyobb, 9200 dolgozót érintő munkabeszüntetést.
Napi Gazdaság
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja. A jelenlegi 18 millió forintos felső határ 2026-ban 20 millió, 2027-ben 22... Teljes cikk
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Romániában a Bosch – írja az economedia.ro a vállalat közleménye alapján. Az elbocsátásokat a Bosch... Teljes cikk
Az IKEA Magyarország idén is a szeretetteljes otthoni élet és a valódi feltöltődés fontosságát helyezi a karácsonyi időszak középpontjába. Ennek... Teljes cikk
- Terasztető és kocsibeálló eladás AI-jal: a láthatatlan eladó, aki sosem alszik 2 hónapja
- Több ezer új állás a Mercedesnél – Magyarország veszi át az európai gyártás súlypontját 2 hónapja
- 10 milliárddal emelkedik a vállalati e-autó támogatási program keretösszege 4 hónapja
- Céges autó 2025-ben: juttatás, motiváció vagy teher? 4 hónapja
- Hogyan érdemes hatékonyan leváltani a járműflottát? 4 hónapja
- Már 4000 kifizetés felett jár a vállalati e-autó program 5 hónapja
- Így képzik a jövő AI-szakembereit Magyarországon 6 hónapja
- Hogyan válasszunk családi autót nyaraláshoz? 7 hónapja
- Rejtett adócsapdák céges autóknál – rengeteg cég bukik el rajta! 7 hónapja
- Hogyan lehet tökéletesíteni a sportautókat? 7 hónapja
- Ki tekert vissza és mennyit? A használt autók egyik legnagyobb csapdája 8 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja