Sztrájkokra és szeméthegyekre számíthatnak a turisták Olaszországban
Mindennapossá váltak a közlekedési dolgozók és a múzeumőrök sztrájkjai az olasz városokban, miközben az idegenforgalmi főszezonban Rómában akadozik a hulladékszállítás, a főpolgármester pedig posztját kockáztatja.
Nem volt elnézőbb az Ignazio Marino azonnali lemondását követelő olasz sajtó sem. Az olasz főváros 2013-ban orvosból lett főpolgármestere egyelőre elutasítja a kritikákat és a távozását sürgető felszólításokat. Ignazio Marino az utóbbi napokban menesztette a főpolgármesteri hivatal számos munkatársát, valamint az önkormányzati résztulajdonban levő római közlekedési és köztisztasági vállalat vezetőit is, pozitív változás azonban egyelőre nem következett be. A közvélemény-kutatások szerint a városban élők azt gondolják főpolgármesterükről, hogy becsületes ember, de politikusként erőtlen.
A The Guardian című brit napilap római tudósítója azt írta, hogy Róma a világ egyik legszebb városa, de messze elmarad a modern európai nagyvárosok kínálta szolgáltatási színvonaltól, és a hétköznapokban teljesen élhetetlen. A római hírportálokon egymás után jelennek meg a fotókkal ellátott lakossági beszámolók az utcákon tornyosuló szemétről, a lyukakkal teli és ezért a motorosok számára életveszélyes úttestekről, az óránként sem közlekedő és ezért állandóan a mozdulatlanságig tömött városi kisvasútról, a nyitott ajtókkal közlekedő metróról, amelynek vonalán júliusban egy négyéves kisfiú egy liftaknába esett és meghalt.
A helyzetet tovább rontja, hogy gyakoriak a sztrájkok a városi tömegközlekedésben és az olaszországi légi forgalomban a nyári főszezonban, amikor turisták millió tartózkodnak Itáliában.
A turisták előre be nem jelentett múzeumőri sztrájkok miatt zárva találják a római Colosseumot és a Borghese-képtárat. Nem jobb a helyzet Pompejiben sem, ahol az egész világból érkező látogatók tömege szintén gyakran dolgozói vadsztrájk miatt nem tud bejutni az ásatások területére.
A Corriere della Sera című legnagyobb olasz napilap emlékeztetett, hogy a kevesebb mint 3 millió lakosú Rómában a városi tömegközlekedési vállalat (Atac) 12 ezer, a köztisztasági vállalat (Ama) 8 ezer embert foglalkoztat látható eredmény nélkül. A buszokra akár egy órát is kell várni, a város utcáit senki sem takarítja.
Csak Rómában évente közel 30 millió turista érkezik. A látogatók száma a 2000-es szent évben volt a legmagasabb, amikor elérte a harmincmilliót. Idén decemberben ismét szent év kezdődik a Vatikánban és Róma városában.
Az idegenforgalom bevétele Olaszországban a hazai össztermék több mint 11 százalékát képviseli, a foglalkoztatásnak pedig több mint 10 százalékát adják az idegenforgalomban dolgozók.
Ignazio Marino távozását pártja, a balközép Demokrata Párt (PD) egy része is szorgalmazza. A római főpolgármester lemondását viszont ellenzi Matteo Renzi miniszterelnök, a PD főtitkára, aki attól tart, hogy a párt elveszítheti az esetleges főpolgármester-választást, és ezzel a fővárost is.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Miközben Moszkva egyre nehezebben talál munkaerőt a dróngyártáshoz, váratlan irányból érkezhet segítség: az ukrán hírszerzés szerint... Teljes cikk
A megélhetési költségek folyamatos emelkedése miatt minden ötödik munkavállaló kénytelen másodállást vállalni Horvátországban - derül ki a Moj... Teljes cikk
Az EU bírósága megerősítette az unióban alkalmazandó megfelelő minimálbérekről szóló irányelv nagy részének érvényességét, ugyanakkor... Teljes cikk
- Sztrájkolnak a kukások Budapesten 2 hónapja
- Egy napra leáll az élet Olaszországban 2 hónapja
- Nem lesz sztrájk a pécsi buszközlekedésben 3 hónapja
- Bojkottálhatják a tanévkezdést Romániában az oktatási szakszervezetek 4 hónapja
- Sztrájk lesz a Ryanairnél 4 hónapja
- Sztrájkhullám a hadiiparban: a Boeingnél elfogyott a türelem 4 hónapja
- Sztrájkolnak az autóbuszok vezetői Pécsen 4 hónapja
- Nem engedtek a nyomásnak: győzelmet arattak a győri munkások 4 hónapja
- Két órára leállt a munka a győri autóalkatrészgyártó üzemben 5 hónapja
- Komoly fennakadásokat okozott a francia légiirányítók sztrájkja 5 hónapja
- Ilyen is van? Hőségriadó miatt leáll a munkavégzés Olaszországban 5 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?