Társadalmi felelősség: mire figyeljenek a cégek?"/>
Megjelent: 11 éve

Társadalmi felelősség: mire figyeljenek a cégek?

A vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról (CSR) a GfK és a Braun & Partners Network által készített első regionális közvélemény-kutatás megállapította, hogy bár különböző mértékben, mind Bulgáriában, mind Lengyelországban és Magyarországon magas a válaszadók CSR tudatossága és a témával kapcsolatos információigénye.

A kutatás egyik legfontosabb és legérdekesebb eredménye, hogy bár különböző mértékben, de mindhárom ország válaszadóira jellemző, hogy elégedetlenek az országukban működő cégek társadalmi felelősségvállalás terén nyújtott teljesítményével, valamint azzal az információmennyiséggel, amit a vállalatok ezzel kapcsolatban elérhetővé tesznek számukra.

A közlemény szerint a válaszadók többsége úgy vélte, hogy a vállalatoknak a részvényesek, tulajdonosok érdekein túl az ún. érintettek - mint például az alkalmazottak, helyi közösségek, fogyasztók, civil szervezetek vagy a természeti környezet - érdekeit is figyelembe kellene venniük. Ezzel az állítással több bolgár, mint lengyel válaszadó értett egyet teljes mértékben, de összességében a felmérésben részt vevők közel nyolcvan százaléka választotta e két válaszlehetőség egyikét. Ezzel szemben a magyar válaszadók vállalatokkal szembeni elvárása lényegesen alacsonyabb volt: kevesebb, mint hetven százalékuk tartotta jogos elvárásnak azt, hogy a cégek az érintettek érdekeit is figyelembe vegyék az üzleti döntéshozatal során.

Nagyjából kétszer annyi bolgár és magyar (közel 20 százalék), mint lengyel (10 százalék) válaszadó vélekedett úgy, hogy a saját hazájában tevékenykedő cégek többsége egyáltalán nem veszi figyelembe az érintettek érdekeit. A vizsgált országok közül Bulgáriában támasztották a legnagyobb elvárásokat az érintetti vélemények figyelembe vételével kapcsolatban, valamint az elégedetlenség mértéke is itt volt a legmagasabb - állapítják meg.

A bolgár válaszadók egyharmada tartotta nagyon fontosnak, további egyharmada pedig közepesen fontosnak, hogy felelősen működő vállalat termékeit vásárolja. Ugyanez az arány a lengyel válaszadók körében ötven, a magyarok esetében csupán negyven százalék. Az eredmények alapján a bolgárok fogyasztói döntéseiben nagyobb szerepet játszik a társadalmi felelősségvállalás, mint a magyar és a lengyel fogyasztók esetében.

A felmérésben részt vevő bolgárok több mint harmada, a magyar válaszadók közel harmada volt azon a véleményen, hogy nem rendelkezik elegendő információval a vállalatok környezeti és társadalmi teljesítményével kapcsolatban. Lengyelországban ez az arány tizenöt százaléknál alacsonyabb volt, ugyanakkor itt a fogyasztók negyede teljes mértékben elégedett volt a számára elérhető információ-mennyiséggel. Ez a közlemény megállapítása szerint ismét megerősíti azt az állítást, hogy a bolgár és magyar válaszadók magasabb elvárásokat támasztanak és kevésbé elégedettek a hazájukban működő cégek teljesítményével, mint a lengyelek.
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Csatlakoztak a Közlekedési Munkástanácsok Szövetségéhez tartozó szakszervezetek a KDSZSZ-hez

A KDSZSZ Magyarország egyik legnagyobb közúti személyszállításban működő szakszervezeti szövetsége lett. Teljes cikk

A Magyar Orvosi Kamara új elnöke szerint egyszeri és érdemi béremelésre van szükség

Kincses Gyula szerint a hálapénz intézményét társadalmilag is érzékelhető béremelés nélkül nem lehet felszámolni. Teljes cikk

A középgeneráció uralja a belföldi cégeket

A felmérés szerint az idősebbek szerepe főképp a nagyobb cégek irányításában jelentős. Teljes cikk