Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 8 éve

Több milliót fordít szakképzésre a HAJDU cégcsoport

Az egyetemekkel való kapcsolattartás az 59 éves cég tevékenységében mindig is jelen volt, így természetes, hogy bizonyos feladatok kidolgozásában, egy-egy adott probléma megoldásában is támaszkodjanak a felsőoktatási tudásbázisra - mondta el Novotni István, a HAJDU Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek.

A vállalatcsoport k+f tevékenységét igyekszik a cégen belül megoldani, de amikor külső segítséget vesznek igénybe - például technológiai fejlesztések, logisztikai feladatok vagy pénzügy terén - akkor a nagy hazai egyetemekhez fordulnak.

A Miskolci Egyetemmel jelenleg öt futó projektje van a cégnek, egyebek mellett informatikai feladatok kidolgozására. Emellett kapcsolatban vannak a Debreceni Egyetemmel, az Óbudai Egyetemmel, a Pécsi Tudományegyetemmel, a Budapesti Műszaki Főiskolával, a Szegedi Tudományegyetemmel és a győri Széchenyi István Egyetemmel is.

A HAJDU Hajdúsági Ipari Zrt-t, a HAJDU Autotechnika Ipari Zrt-t és a Hajdu Infrastruktúra Szolgáltató Zrt-t magába foglaló vállalatcsoportnál magas a diplomások - elsősorban a műszaki és gazdasági oklevéllel rendelkezők - aránya. A mintegy 650-700 dolgozó több mint 10 százaléka rendelkezik felsőfokú végzettséggel - ismertette a vezérigazgató.

Az egyetemi együttműködések keretén belül a hallgatókat rendszeresen hívják szakmai gyakorlatra, diploma és szakdolgozati feladatokat, valamint ösztöndíjat nyújtanak nekik, így biztosítják a cég folyamatos szakember utánpótlását. A HAJDU vállalatcsoport ugyan nem indít komplett szakokat vagy kurzusokat leendő dolgozói kiképzésére, viszont azok, akik részt vesznek a céggel közös feladatok elvégzésében később jó eséllyel kaphatnak náluk munkát.

Novotni István kiemelte, hogy a gyorsan fejlődő technológia folyamatos megújulást és fejlesztést kíván, így mindig szükség lesz a felkészült szakembergárdára.

A HAJDU cégcsoport tavalyi árbevétele 10 milliárd forint volt, idén pedig 11 milliárdnál magasabb bevételre számítanak. A 100 százalékban magyar magántulajdonban lévő gyár termékeinek felét itthon, felét külföldön, elsősorban Nyugat-Európában értékesítik. Legnagyobb felvevőpiacuk a hazai mellett Németország, Franciaország, Belgium és Spanyolország - közölte a vezérigazgató.
  • 2019.11.21Transzformatív Team Coaching Lab A Transzformatív Team Coaching Lab alkalmat ad arra, hogy konkrét eseteken keresztül ismerkedj a módszertan erejével. Egy ügyféleset, amelyben a team coaching folyamat során transzformáltuk valódi kapcsolattá a csapatban élő projekciókat. Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Több mint 100 informatikai szakembert vesz fel a Nokia Magyarországon

Új, digitális telekommunikációs hálózatok fejlesztésével foglalkozó IT Kompetencia Központ létrehozását jelentette be a Nokia Budapesten. A... Teljes cikk

A Tesla Berlinben építi meg első európai gyárát

Berlin mellett építi fel első európai üzemét a Tesla - jelentette be Elon Musk, az elektromos autókat gyártó amerikai társaság vezetője a német... Teljes cikk

104 új munkahely jött létre Gödöllőn

A kormány 1,8 milliárd forinttal támogatta a GlaxoSmithKline (GSK) gyógyszergyár 18 milliárd forintos gödöllői fejlesztését. A cég gödöllői... Teljes cikk