Vasúti munkaügyi vita: továbbra sincs megállapodás
Nem született megállapodás a kormány és az öt reprezentatív vasutas szakszervezet munkaügyi vita keretében tartott hétfői tárgyalásán.
A munkaügyi vitát a kormány és az öt reprezentatív szakszervezet jövő hétfőn folytatja, addig szakértői szinten, az érintett vállalatokkal egyeztetnek a munkavállalói érdekképviseletek a foglalkoztatásról.
Andrási Miklós, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, a kormány meghatalmazott tárgyalója a tanácskozás után elmondta, hogy ezen a héten leányvállalati szinten folytatódnak a tárgyalások. Reméli, hogy ezek alapján jövő hétfőre a megállapodás tervezete elfogadható állapotba kerül.
Az egyeztetést követően Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) elnöke újságíróknak elmondta, nem volt elfogadható a kormányzati oldal ajánlata, ezért a VDSZSZ bejelentette, hogy a nyomásgyakorlás eszközét fogja a továbbiakban alkalmazni, és ehhez várja a többi vasutas szakszervezet csatlakozását.
Gaskó István szerint a kormányzati oldaltól kapott keret megállapodás tervezetének egyik fontos üzenete, hogy a kormányzat elállt a MÁV szerkezetátalakításától, illetve a GYSEV-nek történő vonalátadástól. Mint hozzáfűzte azonban, ez nem a kormány kompromisszum készségét mutatja, hanem kiderült, hogy pár hónap alatt nem lehet elvégezni hosszú évek munkáját.
A VDSZSZ szerint nincs más lehetőség a mellékvonalak megmentésére, mint az, hogy továbbra is kilátásba helyezze a sztrájkot. A VDSZSZ nem akar egyedül fellépni, ezért egyeztet a többi vasutas szakszervezettel, de előre bocsátotta, ha egyedül maradnak, a VDSZSZ akkor is cselekedni fog.
Borsik János, a Mozdonyvezetők Szakszervezetének ügyvezető alelnöke elmondta, hogy a szakszervezetük azon dolgozik, hogy a mozdonyvezetők foglalkoztatása biztonságban legyen, ezért folyamatosan tárgyalnak a mozdonyvezetők munkáltatójával, a MÁV-Trakcióval.
A Mozdonyvezetők Szakszervezetének ügyvezető alelnöke szerint a vasutas szakszervezetek egy részében megvan a szándék arra, hogy humánpolitikai kérdésekről konkrétan megállapodjanak a munkáltatókkal, és ezekből összejöhet egy keret megállapodás a kormánnyal. A szakszervezet számítása szerint mintegy 250 mozdonyvezető foglalkoztatását veszélyezteti a kormány által bejelentett mellékvonalak bezárása.
Simon Dezső, a Vasutasok Szakszervezetének elnöke kiemelte, hogy változatlanul nem tudják elfogadni a személyszállító vonatok közlekedésének szüneteltetését a mellékvonalakon. Az európai uniós fehérkönyv szerint 2010-re 2003-hoz viszonyítva 50 százalékkal kellene csökkenteni a közúti balesetek számát. Szerintük a mellékvonalakon a személyszállítás szüneteltetése a közúti balesetek számának növekedését hozhatja. A tárgyalásokon szeretnék elérni, hogy a kormány vonja vissza a mellékvonalak bezárásáról hozott döntését, és végezzenek újabb számításokat, és vegyék figyelembe a közúti balesetekből adódó károkat is.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- Lázár János szerint 53 ezer ember "szarból épít várat nap mint nap" 6 hónapja
- Elhunyt a "vasutas", aki országos sztrájkokkal írta be nevét a történelembe 6 hónapja
- Döntött a bíróság: Jogilag mindegy, hogy a tanár tiltakozik vagy részegen otthon marad – kirúgható 6 hónapja
- "A munka nem vár" – coworking térrel jönnek a jövő vonatai 7 hónapja
- Ezeket a munkajogi hibákat nem engedheted meg magadnak! 7 hónapja
- 14 milliós kártérítést kapott a dolgozó, akit Darth Vaderhez hasonlítottak a munkahelyén 7 hónapja
- 75 ember indult el úgy reggel munkába, hogy már soha nem tért haza 7 hónapja
- "Meddig lehet ezt tűrni?" - Közös figyelemfelkeltő demonstrációba kezdhetnek a közlekedésben dolgozók 7 hónapja
- NAV-újdonság a munkáltatóknak: 20 nyomtatványt vált majd ki az új rendszer 8 hónapja
- Súlyos hiányosságokkal küzd a munkabiztonság Magyarországon? 8 hónapja
- Mennyi időn belül kell megkapnom a munkaügyi papírjaimat? 10 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?