Megjelent: 5 hónapja

10 lépés a home office-ig - céges csodafegyver a koronavírus ellen?

Az Office at Home blog azokat a lépéseket foglalta össze, amelyek segíthetnek a munkaadóknak távmunkás üzemmódba váltani, ha a koronavírus esetleg erre kényszeríti őket. A blogger hozzáteszi, hogy mindez csak átmenetileg lehet hasznos, a hosszú távú otthoni munkavégzés sokkal alaposabb előkészítést igényel.

images

images

1. A legfontosabb első pont, hogy legyen magas szintű megegyezés abban, hogy mik azok a „business critical” tevékenységek, amik nélkül megáll az élet. Első körben természetesen azoknak a szolgáltatásoknak/tevékenységeknek kell működnie, amelyek kritikusak a vállalat szerződéses kötelezettségeinek biztonságos teljesítésében. Itt olyanokra gondolok, mint a már megrendelt termékek/szolgáltatások leszállítása, ha szerződés kötelezi rá a céget, akkor 24 órás ügyfélszolgálat biztosítása. Ezután következhet azoknak a további funkcióknak a definiálása, amelyek kulcsfontosságúak a normál üzletmenet fenntartásához.

2. Tehát hibás indítás, ha indulásként hazaküldöm a laptoppal rendelkező kollégákat otthoni munkára. Sokkal fontosabb, hogy felmérjem az IT és egyéb infrastruktúra igényét a krízishelyzetben legfontosabb pozícióban dolgozó kollégáknak. Amennyiben nekik nincs laptopjuk és otthoni infrastruktúrájuk, ezt mielőbb biztosítsuk (akár az IT eszközök időszakos átcsoportosításával).

3. A hardver igény mellett győződjünk meg róla, hogy a kritikus szoftverek külső munkaállomásról is elérhetőek.

4. Mielőtt elkezdjük az ad hoc otthoni munkát bevezetni, adjunk iránymutatást az adatvédelemmel kapcsolatban - különösen azoknál fontos ez, akik korábban nem dolgoztak irodán kívül, illetve ha olyan szoftvereket kezdünk otthonról használni, amelyek eddig csak irodában álltak rendelkezésre.

5. Amennyiben nem minden munkavállaló számára elérhető online kommunikációs eszköz, átmenetileg terjesszük ki az összes munkavállaló számára ennek elérését a zökkenőmentes kommunikáció érdekében. Vagy biztosítsunk vállalati mobiltelefont, esetleg térítsük meg a magánhasználatú mobiltelefonok költségeit az otthoni munkanapokon.

6. Amennyiben a vállalaton belül még nem, vagy kis mértékben használunk projektmanagement szoftvert, és a kommunikáció fő csatornája az e-mail, hozzunk létre munkacsoportonként egy közös mailboxot, amit mindenki elér. Így biztosak lehetünk abban, hogy a beérkezett kérés/kérdés elér egy illetékes kollégát, aki tud érdemben reagálni.

7. Alakítsunk ki protokollt arra vonatkozóan, hogy hogyan jelezzük kollégáink/ügyfeleink felé, hogy otthonról és nem az irodából dolgozunk. Például általánosan használt rendelkezésre állást mutató szoftverben (Skype, Outlook naptár stb) állítsuk be, hogy az irodában vagy otthon vagyunk, esetleg szabadságon. Ezzel is megkönnyítjük a zökkenőmentes kommunikációt.

8. Fontos tisztázni az otthoni munkával időszakosan felmerülő többletköltségek kérdését is. Például, ha a meglévőnél nagyobb sávszélességű internet szükséges az otthoni munkavégzéshez, mint amivel a munkavállaló rendelkezik, a váltás költségét érdemes a vállalatnak megtéríteni.

9. Folyamatosan tartsuk a kapcsolatot az otthonról dolgozó kollégákkal. Tájékoztassuk őket a koronavírus miatt hozott intézkedésekről és a működéssel kapcsolatos időszakosan bevezetett változásokról.

10. Nem szabad elfelejtenünk, hogy a home office ilyen formában való bevezetése nem garantálja az irodaival megegyező teljesítmény fenntartását. A munkavállalók normál esetben nincsenek felkészülve otthonaikban a munkavégzésre: nem áll rendelkezésükre megfelelő munkaállomás, családtagjaik szintén otthon tartózkodhatnak munkaidőben, ami nem garantálja a zavartalan működést. Legyünk a szokásosnál türelmesebbek és fogadjuk el, hogy a kollégák hatékonysága a normálishoz képest romlani fog.

A teljes bejegyzés itt olvasható.
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
  • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Még több home office-t akarnak a dolgozók

A karantén idején szerzett munkatapasztalatokra kérdezett rá a Három Királyfi, Három Királylány Mozgalom legújabb, Home & Office című kutatása. Teljes cikk

Miért menjünk vissza az irodába?

Már javában zajlik a cégeknél az irodai visszatérés előkészítése, sőt, valahol a kollégák egy része újra bejár. Az Év irodája című online... Teljes cikk

HR vezetők rendkívüli helyzetben (8.) - Mihók Krisztina, Erste Bank

“Jó néhány tabu ledőlt most” - summázza az utóbbi két hónapot Mihók Krisztina. Az Erste Bank két nap alatt állította át online működésre... Teljes cikk