10 lépés a home office-ig - céges csodafegyver a koronavírus ellen?
Az Office at Home blog azokat a lépéseket foglalta össze, amelyek segíthetnek a munkaadóknak távmunkás üzemmódba váltani, ha a koronavírus esetleg erre kényszeríti őket. A blogger hozzáteszi, hogy mindez csak átmenetileg lehet hasznos, a hosszú távú otthoni munkavégzés sokkal alaposabb előkészítést igényel.
2. Tehát hibás indítás, ha indulásként hazaküldöm a laptoppal rendelkező kollégákat otthoni munkára. Sokkal fontosabb, hogy felmérjem az IT és egyéb infrastruktúra igényét a krízishelyzetben legfontosabb pozícióban dolgozó kollégáknak. Amennyiben nekik nincs laptopjuk és otthoni infrastruktúrájuk, ezt mielőbb biztosítsuk (akár az IT eszközök időszakos átcsoportosításával).
3. A hardver igény mellett győződjünk meg róla, hogy a kritikus szoftverek külső munkaállomásról is elérhetőek.
4. Mielőtt elkezdjük az ad hoc otthoni munkát bevezetni, adjunk iránymutatást az adatvédelemmel kapcsolatban - különösen azoknál fontos ez, akik korábban nem dolgoztak irodán kívül, illetve ha olyan szoftvereket kezdünk otthonról használni, amelyek eddig csak irodában álltak rendelkezésre.
5. Amennyiben nem minden munkavállaló számára elérhető online kommunikációs eszköz, átmenetileg terjesszük ki az összes munkavállaló számára ennek elérését a zökkenőmentes kommunikáció érdekében. Vagy biztosítsunk vállalati mobiltelefont, esetleg térítsük meg a magánhasználatú mobiltelefonok költségeit az otthoni munkanapokon.
6. Amennyiben a vállalaton belül még nem, vagy kis mértékben használunk projektmanagement szoftvert, és a kommunikáció fő csatornája az e-mail, hozzunk létre munkacsoportonként egy közös mailboxot, amit mindenki elér. Így biztosak lehetünk abban, hogy a beérkezett kérés/kérdés elér egy illetékes kollégát, aki tud érdemben reagálni.
7. Alakítsunk ki protokollt arra vonatkozóan, hogy hogyan jelezzük kollégáink/ügyfeleink felé, hogy otthonról és nem az irodából dolgozunk. Például általánosan használt rendelkezésre állást mutató szoftverben (Skype, Outlook naptár stb) állítsuk be, hogy az irodában vagy otthon vagyunk, esetleg szabadságon. Ezzel is megkönnyítjük a zökkenőmentes kommunikációt.
8. Fontos tisztázni az otthoni munkával időszakosan felmerülő többletköltségek kérdését is. Például, ha a meglévőnél nagyobb sávszélességű internet szükséges az otthoni munkavégzéshez, mint amivel a munkavállaló rendelkezik, a váltás költségét érdemes a vállalatnak megtéríteni.
9. Folyamatosan tartsuk a kapcsolatot az otthonról dolgozó kollégákkal. Tájékoztassuk őket a koronavírus miatt hozott intézkedésekről és a működéssel kapcsolatos időszakosan bevezetett változásokról.
10. Nem szabad elfelejtenünk, hogy a home office ilyen formában való bevezetése nem garantálja az irodaival megegyező teljesítmény fenntartását. A munkavállalók normál esetben nincsenek felkészülve otthonaikban a munkavégzésre: nem áll rendelkezésükre megfelelő munkaállomás, családtagjaik szintén otthon tartózkodhatnak munkaidőben, ami nem garantálja a zavartalan működést. Legyünk a szokásosnál türelmesebbek és fogadjuk el, hogy a kollégák hatékonysága a normálishoz képest romlani fog.
A teljes bejegyzés itt olvasható.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A gazdasági bizonytalanság közepette a felsővezetők kétharmada hibrid munkamodellekkel és költségcsökkentéssel reagál a kihívásokra. Az IWG... Teljes cikk
Megszünteti a Mol az otthoni munkavégzés szabályzatát, és a Mol csoport egészében a rendszeres irodai jelenlét válik alapértelmezett munkavégzési... Teljes cikk
Egy floridai vasúttársaság coworking terekké alakítja állomásait és vonatait, hogy az utasok útközben is hatékonyan dolgozhassanak. A távmunka új... Teljes cikk
- Felmérés: az otthonról dolgozó alkalmazottak kevésbé valószínű, hogy fizetésemelést vagy előléptetést kapnak 1 hónapja
- A home office vége? 1 hónapja
- Miért szünteti meg a Mol a home office-t? 1 hónapja
- "A munka nem vár" – coworking térrel jönnek a jövő vonatai 2 hónapja
- Egyre kevésbé gondolkoznak home office-ban a munkahelyek 3 hónapja
- "Karrier-hack" fiataloknak: miért érdemes visszatérni az irodába? 3 hónapja
- A Covid utóhatásai - A fiatalok közel háromnegyedét érinti a szociális szorongás, a karrierjüket is befolyásolja 4 hónapja
- Hol a lendület? - gyorsabb tempót várnak el a vezetők az irodai visszatérés után 4 hónapja
- A Google vezér szerint csak akkor lehet "áttörés", ha a dolgozók bejárnak az irodába 5 hónapja
- A home office stigmájának eltörlése: a hibrid és a távmunka előnyei 5 hónapja
- Nem kertelt a vezérigazgató: akinek az irodai munka nem tetszik, mehet amerre akar 5 hónapja