Megjelent: 4 hete

10 lépés a home office-ig - céges csodafegyver a koronavírus ellen?

Az Office at Home blog azokat a lépéseket foglalta össze, amelyek segíthetnek a munkaadóknak távmunkás üzemmódba váltani, ha a koronavírus esetleg erre kényszeríti őket. A blogger hozzáteszi, hogy mindez csak átmenetileg lehet hasznos, a hosszú távú otthoni munkavégzés sokkal alaposabb előkészítést igényel.

images

1. A legfontosabb első pont, hogy legyen magas szintű megegyezés abban, hogy mik azok a „business critical” tevékenységek, amik nélkül megáll az élet. Első körben természetesen azoknak a szolgáltatásoknak/tevékenységeknek kell működnie, amelyek kritikusak a vállalat szerződéses kötelezettségeinek biztonságos teljesítésében. Itt olyanokra gondolok, mint a már megrendelt termékek/szolgáltatások leszállítása, ha szerződés kötelezi rá a céget, akkor 24 órás ügyfélszolgálat biztosítása. Ezután következhet azoknak a további funkcióknak a definiálása, amelyek kulcsfontosságúak a normál üzletmenet fenntartásához.

2. Tehát hibás indítás, ha indulásként hazaküldöm a laptoppal rendelkező kollégákat otthoni munkára. Sokkal fontosabb, hogy felmérjem az IT és egyéb infrastruktúra igényét a krízishelyzetben legfontosabb pozícióban dolgozó kollégáknak. Amennyiben nekik nincs laptopjuk és otthoni infrastruktúrájuk, ezt mielőbb biztosítsuk (akár az IT eszközök időszakos átcsoportosításával).

3. A hardver igény mellett győződjünk meg róla, hogy a kritikus szoftverek külső munkaállomásról is elérhetőek.

4. Mielőtt elkezdjük az ad hoc otthoni munkát bevezetni, adjunk iránymutatást az adatvédelemmel kapcsolatban - különösen azoknál fontos ez, akik korábban nem dolgoztak irodán kívül, illetve ha olyan szoftvereket kezdünk otthonról használni, amelyek eddig csak irodában álltak rendelkezésre.

5. Amennyiben nem minden munkavállaló számára elérhető online kommunikációs eszköz, átmenetileg terjesszük ki az összes munkavállaló számára ennek elérését a zökkenőmentes kommunikáció érdekében. Vagy biztosítsunk vállalati mobiltelefont, esetleg térítsük meg a magánhasználatú mobiltelefonok költségeit az otthoni munkanapokon.

6. Amennyiben a vállalaton belül még nem, vagy kis mértékben használunk projektmanagement szoftvert, és a kommunikáció fő csatornája az e-mail, hozzunk létre munkacsoportonként egy közös mailboxot, amit mindenki elér. Így biztosak lehetünk abban, hogy a beérkezett kérés/kérdés elér egy illetékes kollégát, aki tud érdemben reagálni.

7. Alakítsunk ki protokollt arra vonatkozóan, hogy hogyan jelezzük kollégáink/ügyfeleink felé, hogy otthonról és nem az irodából dolgozunk. Például általánosan használt rendelkezésre állást mutató szoftverben (Skype, Outlook naptár stb) állítsuk be, hogy az irodában vagy otthon vagyunk, esetleg szabadságon. Ezzel is megkönnyítjük a zökkenőmentes kommunikációt.

8. Fontos tisztázni az otthoni munkával időszakosan felmerülő többletköltségek kérdését is. Például, ha a meglévőnél nagyobb sávszélességű internet szükséges az otthoni munkavégzéshez, mint amivel a munkavállaló rendelkezik, a váltás költségét érdemes a vállalatnak megtéríteni.

9. Folyamatosan tartsuk a kapcsolatot az otthonról dolgozó kollégákkal. Tájékoztassuk őket a koronavírus miatt hozott intézkedésekről és a működéssel kapcsolatos időszakosan bevezetett változásokról.

10. Nem szabad elfelejtenünk, hogy a home office ilyen formában való bevezetése nem garantálja az irodaival megegyező teljesítmény fenntartását. A munkavállalók normál esetben nincsenek felkészülve otthonaikban a munkavégzésre: nem áll rendelkezésükre megfelelő munkaállomás, családtagjaik szintén otthon tartózkodhatnak munkaidőben, ami nem garantálja a zavartalan működést. Legyünk a szokásosnál türelmesebbek és fogadjuk el, hogy a kollégák hatékonysága a normálishoz képest romlani fog.

A teljes bejegyzés itt olvasható.
  • 2020.04.09Online workshopok és E-learning képzések április 9-től Válassza online workshopjainkat fix időben, vagy az e-learning alapú, rugalmas tanulási formát, amelyben bárhol és bármikor, önállóan, a saját időbeosztása szerint sajátíthatja el a tananyagot! Részletek Jegyek
  • 2020.06.127 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz. A júniusi tréningünkre első sorban a B1+/B2 szintű jelentkezőket várjuk. Részletek Jegyek
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Távmunka? A kibertámadásokra is fel kell készülni!

A jelenlegi helyzetben az otthoni munkavégzés bevezetése megnövekedett biztonsági kockázatot jelent a vállalatok számára, ha ez nem jár együtt a... Teljes cikk

Erre figyeljen, ha otthoni munkavégzést rendel el!

2020. március 19-től időlegesen megváltoztak az otthoni munkavégzés szabályai. Mire figyeljen az otthoni munkavégzés elrendelésénél a munkáltató?... Teljes cikk

Derült égből távmunka - 10 tipp a home office-hoz

Takács Gabriella hosszú éveket húzott le szabadúszó újságíróként otthoni munkavégzéssel. Most, hogy munkavállalók tízezreinek lett napi... Teljes cikk