2015-ös top e-learning trendek
A DigitalChalk honlapján egy kiváló cikkre bukkant az e-learning blog, melyből kiderül milyen uralkodó trendek, várhatók az e-learning piacán az idei évben. A 2014-es e-learning slágerek közül több témakörrel találkozhatunk idén is.
A játékosítás a képzések során gyakori problémaként megjelenő motivációs krízisre, önmagában nem jelenthet megoldást, ám ezzel a korszerű módszertani megoldással széles közönség figyelmét kelthetjük fel. Egy új gamification kutatás szerint a tanulók 75 százaléka játszik számítógépen vagy mobilon és azt vallja, hogy hatékonyabban tanulna a játékosítás segítségével. Az adatok alapján igen nagy érdeklődést mutatnak a felhasználók a gamification iránt, ugyanakkor nagy hangsúlyt kell fektetni a kerettörténetekre és a technikákra. Jó tanács: ne használjunk túl sok gamifikált elemet, valamint ügyeljük a jutalmazásra, mert a felhasználók kevésbé kedvelik a virtuális pénznemek gyűjtését.
Mobile Learning
Második ilyen népszerű témakör az M learning. A tabletek népszerűségével azonos arányban nő az igény a mobilon elérhető tananyagok iránt. Sok esetben ez igen nagy kihívást jelent a tananyag szerkesztőknek, hiszen olyan struktúrát kell kialakítaniuk egy tartalomhoz, ami több kisebb egységben tekinthető meg. Nem beszélve arról, hogy vannak olyan feladat típusok, amik I Paden nem működnek, ami egy tananyag elkészítésénél nem utolsó szempont. Felhasználói oldalról viszont igen praktikus előnyei vannak, például egy tananyagot el tudnak végezni akár egy tömegközlekedési eszközön utazás közben. A mobile learning széleskörű elterjedése 2014 óta várat magára. Az ehhez szükséges eszközök, már szinte minden ember zsebében megtalálhatók. Talán azért nem sétáltunk még bele az M learning csapdájába, mert a tetszetős előnyei mellett lényeges pontokon megkérdőjelezhető. A tabletek és okostelefonok csak a html tartalmakat játsszák le, a flash formátumú tananyagok gyakran elcsúszásokkal jelennek meg a méretük miatt. Így továbbra is várjuk az M learning berobbanását.
Big Data
Az elmúlt pár évben jelentősen megnőtt az e learningben tanulók száma. Egy LMS keretrendszerben tanulók tanulási folyamatáról reportot (teljesítési idő, kattintások, sebesség) tudunk készíteni és meg tudjuk vizsgálni, hogy mennyire volt hatékony az adott tanulási folyamat. A nagy számok törvénye alapján így komolyabb következtetéseket is levonhatunk. A nagyszámú adatok már egy kutatás alapjául is szolgálhatnak az e learning területén.
Személyre szabott tanulás
Furcsa módón a 2015-ös trendek között szerepel a személyre szabott tanulás is. A személyre szabott tanulás lényege, hogy az oktatás módszertanról áthelyeződik a hangsúly a tanuló oldalára. A módszereket, a tanulási környezetet a tanulók igényeire szabva igyekszenek kialakítani. Például a tartalom típusát, a tananyaghoz való hozzáférhetőséget. E learning esetében fontos, hogy a keretrendszer felhasználóbarát legyen, és hogy a módszereket a tanulók igényei szerint válasszuk meg. Ez az egyik legalapvetőbb kulcsa a sikeres tananyagnak.
Tin Can API
API (Application Program Interface) egy olyan alkalmazásprogramozási felület, ami egy program eljárásait és használatát dokumentálja. Így például egy nyilvános API segítségével lehetséges egy programrendszer szolgáltatásait használni anélkül, hogy annak belső működését ismerni kellene. Az API segít abban, hogy a szoftver elemek együttműködjenek, illetve kapcsolódjanak egymáshoz, ennek a felhasználása különféle módokon egyre nagyobb népszerűségnek örvend.
Felhő alapú LMS
A felhő alapú tanulással már foglalkoztunk korábban. Nem másról van szó, mint az oktatásmenedzsment rendszer felhőbe történő szervezéséről. Éves fix költséggel, rugalmas módon, felhő alapon működtetjük az oktatásmenedzsment rendszert. A tervezési folyamat nagyon fontos ebben az esetben, ám ezen túl komoly költségvetési, beruházási, adatbiztonsági kérdést vet fel a téma. A legtöbben még nagyon szkeptikusak a felhő alapú tanulást illetőleg, ennek oka az adatbiztonság kérdése.
Video in Learning
A Google szerint a mobil tanulás hívei lelkes videó nézők egyben. Az okos telefon tulajdonosok 67 százaléka kedveli a videókat, és 14 százalékuk legalább naponta néz videó filmeket. A videók a tanulásban is nagy szerepet tölthetnek be. Szórakoztató oktatási módszer, amit kedvelnek a felhasználók, hiszen színesítheti a tananyagtartalmakat, ám kiemelkedően fontos szerepe is lehet adott tartalmak esetén, mint például egy oktató videó, ami segíthet egy témakör hatékonyabb felhasználását. Jelenleg cégünknél is folyik ilyen projekt melynek célja egy videó alapú e learning tartalom létrehozása.
A kiterjesztett tanulás
Részben kiterjesztett részben kibővített valóságot jelenti. Kiterjesztett tanulás olyan tanulási technikák alkalmazását jelenti, ahol a környezet illeszkedik a tanuló igényeihez. virtuális realitás esetében egy mesterséges, szimulált világgal lépünk interakcióba, míg a távjelenlét során egy távoli, de létező környezettel.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A jövő nemcsak azoké, akik tudnak kódolni, hanem azoké is, akik mernek kérdezni, gondolkodni és újat alkotni. Mégis, a magyar lányok többsége ma... Teljes cikk
Mit tehet az a munkavállaló, álláskereső, karriertervezésen gondolkodó, aki szeretné képezni magát. Milyen lehetőségek vannak a hagyományos... Teljes cikk
2023-ban a magyar általános iskolások mindössze 1,8 százaléka, a 11–15 éves tanulóknak pedig csak 6,1 százaléka tanult két vagy több idegen... Teljes cikk
- Nem kertelt a vezérigazgató: akinek az irodai munka nem tetszik, mehet amerre akar 10 hónapja
- Megnyílt az első One márkaüzlet - a Vodafone és DIGI utódja 11 hónapja
- 4 millió kormányzati alkalmazottat bocsáthatnak el az Egyesült Államokban 1 éve
- A legjobb munkavállalók megtalálásának esélye gyakorlatilag nulla? 1 éve
- "Digitális szünet" - így járnak el a francia iskolák mobiltelefon ügyben 1 éve
- Karrierváltás: online marketingesek kaptak szakmai útmutatót 1 éve
- Döbbenetes, hány óra a mai fiatalok átlagos okoseszköz-használata 1 éve
- Maruzsa Zoltán: az átvett mobil az intézmény felelőssége 1 éve
- Olaszországban is betiltották az iskolai mobiltelefon-használatot 1 éve
- Tanévkezdés helyett tüntetés: "A mi telefonjainkat nem fogják elvenni" 1 éve
- Eredményesség és hatékonyság: 4 gyakorlati tipp 1 éve


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?