6 tévhit a külföldi munkavállalókról
Egyre több külföldi munkavállaló érkezik Magyarországra, a relocation, az új kollégákkal kapcsolatos ügyintézés ezért mind nagyobb kihívást jelent a vállalatoknak.

1. A külföldi munkavállalókkal kapcsolatos ügyintézés csak papírmunka, bárki meg tudja oldani.
Főként kisebb cégeknél gyakori, hogy a feladatot rábízzák egy olyan munkatársra, akinek nem ez a szakterülete. És - bár a kolléga legjobb tudása szerint igyekszik megfelelni a kihívásnak - gyakran ütközik akadályokba, nincsenek naprakész információi például a gyakorlati TB- és adóügyintézésről, vagy éppen a munkaügyi- és bevándorlási feladatokról, az expatok családjával kapcsolatos teendőkről. Ez mind a cég, mind a külföldi munkavállaló számára problémát jelenthet, ezért fontos az ezzel foglalkozó kolléga felkészítése.
2. Ha valakinek magyar a házastársa, akkor ő elintézi a papírokat.
Sokszor találkozunk azzal, hogy valaki a férjéhez vagy feleségéhez érkezik Magyarországra, és relocation szakember helyett a magyarul tudó házastársra marad a „papírmunka”. Ilyenkor gyakran előfordulnak félreértések, amelyek miatt akár hetekig állhat az ügyintézés, ennek pedig akár anyagi következményei is lehetnek.
3. Ha valaki rövid távra érkezik, vagy EU állampolgár, nem kell foglalkozni a relokációval.
Az expattal kapcsolatos ügyintézés függ az állampolgárságtól, a beutazás céljától, idejétől. Ha például rövid üzleti útra érkezik valaki az ennek megfelelő vízummal, de tovább marad, vagy az itt töltött időben változik a kifizető, a kapcsolódó háttérmunkát Magyarországon kell intézni.
4. Ha egy nagyvállalat kiszervezi a külföldi munkavállalókkal kapcsolatos ügyintézést, nincs vele több feladata.
A nagyobb vállalatoknál gyakori, az expatokkal kapcsolatos ügyintézés szerződött szolgáltatók feladata. A hivatalok előtt azonban elsősorban a külföldi munkavállalót foglalkoztató cég felel, ezért fontos, hogy az a kolléga is felkészült legyen, aki a szolgáltatóval tartja a kapcsolatot. Így a vállalat is átlátja a teljes folyamatot, sokkal hatékonyabban tudja ellenőrizni a feladattal megbízott szakembereket, megelőzhetőek a problémák, félreértések.
5. A relocation ügyintézés nagyon költséges.
A relokációnak valóban vannak költségei, de egy felkészült kolléga rövidebb idő alatt, hatékonyabban dolgozik, így az ügyintézés gyors, szakszerű, és eredményes. Fontos, hogy a szakembereknek legyenek gyakorlati megoldásaik az ügyfelek problémáira, tudják, hogyan alkalmazzák a jogszabályokat, tisztában legyenek az adózási- és az egészségügyi ellátással kapcsolatos kérdésekkel, hatékonyan segítsenek akár az ideális lakás vagy iskola megtalálásában, a város, munkahely, környék bemutatásában.
6. A relocation szakemberek felkészítése könnyen megoldható cégen belül is.
Eddig, ha valakinek a relocation volt a feladata, a kollégák tapasztalatai, tanácsai, információi alapján kezdte el tanulni a szakmát, vagy a szolgáltató cégek maguk képezték új munkatársaikat. Ennek az lett az eredménye, hogy nagyon sok olyan szakember van, akinek egy-egy speciális témában kiemelkedő a tudása, de nem biztos, hogy átfogó ismeretei vannak a relocation minden aspektusáról.
Ezen változtat a Relocation Academy, egy olyan komplex képzés, amelynek célja, hogy a szakemberek átlássák az expatokkal kapcsolatos teendők teljes folyamatát. Ez kiemelten fontos azoknak a cégeknek, akik maguk végzik az ügyintézést, a nagyobb vállalatoknak, akik kiszervezik a feladatot, és azoknak a kollégáknak, akik szeretnének a témában sokrétű, gyakorlati és naprakész tudást szerezni.
A következő tanfolyam február 1-én indul, a képzésről további információ a
http://relocationacademy.hu/services/relocation-academy-alapkepzes/ weboldalon található.
- 2025.09.25recruiTECH BLUE konferencia A BLUE konferencia azoknak a kékgalléros toborzásban és foglalkoztatásban érintett HR vezetőknek, toborzási szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a céljaikért a munkaerőpiacon. Gyere el és tanuljuk, fejlődjünk közösen!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Természetes, hogy minket, szülőket aggodalommal tölt el, mikor gyermekünk első szárnypróbálgatásaira kerül sor a munka világában. Az első... Teljes cikk
A munkáltatói gondoskodás új szintre lépett: ma már nemcsak juttatásokat adunk, hanem valódi jólléti élményt – mérhető üzleti eredményekkel. Teljes cikk
Köllner Zsófia, a Linguina alapítója és a Business Fest HR Hacks színpadi előadója arról beszél, hogyan lehet a céges nyelvtanulást... Teljes cikk
- Felmérés: a nők 13%-kal nagyobb valószínűséggel égnek ki, mint a férfiak 1 hete
- Indul a NAV gazdaságfehérítő eljárása, így lépnek fel a bliccelőkkel szemben 1 hete
- "Balra semmi, jobbra meló" – itt a magyar app, ami felforgatja a munkaerőpiacot 2 hete
- A cégek zöldülni akarnak, de közben megfeledkeznek az emberekről 2 hete
- Brüsszel tönkretette, a kormány megmenti? Milliárdos támogatás a Dunaferr-dolgozóknak 2 hete
- Így képzik a jövő AI-szakembereit Magyarországon 2 hete
- Itt a toplista! Ezekben az országokban nem uralja a munka az életet – hogy áll Magyarország? 2 hete
- Megvonható a munkaközi szünet a megváltozott munkaképességűektől? 2 hete
- 55 évesen nyugdíj? A kormány a nehéz fizikai munkát végzőknek kedvezne 2 hete
- Így csökkenthetnénk a nők plusz terheit a nyári szünetben 3 hete
- Mondjuk ki végre, milyen fájdalmas árat fizetünk a rugalmas munkáért! 3 hete