Megjelent: 12 éve

A belső kommunikáció még ma is "mostohagyerek"

„"Fontos, hogy a munkatárs alkalmazottként is érezze a márkaélményt" - vallja a munkáltatói márkaépítés egyik brit guruja, Helen Rosethorn. Az alkalmazottak felé irányuló vállalati kommunikáció egy olyan márkázási folyamat, ahol a márka maga a vállalat, a fogyasztó pedig az alkalmazott vagy az alkalmazott jelölt. Sok múlhat tehát rajta. A szakemberrel a Kreatív Online készített interjút.

Helen Rosethorn a brit Bernard Hodes Group kommunikációs tanácsadó- és tervezőcég vezérigazgatója a Café Pr meghívására érkezett Magyarországra. A szakembert arról faggatta a Kreatív Online, miként tudja ma vonzóvá tenni magát egy vállalat az alkalmazottai számára?

Helen Rosethorn szerint az otthonos légkör kialakítása elsődleges szempont. Ezen túl minden cég próbál kitűnni, és egyéni üzenetet és márkaélményt közvetíteni a különböző célközönségei - beleértve az alkalmazottakat vagy pályakezdőket - felé.

"Minden cégnek van munkáltatói márkája, tíz főtől tízezer fős méretig, akár menedzselik azt, akár nem. Nem kell rá vagyonokat költeni, hogy kialakítsd a munkáltatói márkádat. Ki kell állni valami mellett, és megmutatni, hogy mind a tíz alkalmazottad a legjobb helyen dolgozik. Ez elsősorban nem a pénzről, hanem a vállalati magatartásról szól" - hangsúlyozza Helen Rosethorn.
A legfontosabb, hogy a munkatárs alkalmazottként is érezze a márkaélményt, egy olyan értékrendszer jelenlétét, amely nem csak a saját szervezeti egységére jellemző - hangsúlyozza a szakember. Tapasztalatai szerint sok cég új megoldások felé nyit, próbálnak közelebb kerülni az emberekhez, és jobban elkötelezni az alkalmazottaikat, de a belső kommunikáció még ma is mostohagyerek a kommunikációs részlegeken belül. Egyes vállalatoknál a HR-hez tartozik, másutt a vállalati kommunikáció része, nincs valódi otthona. Egyszerűen nem tud stratégiai szinten működni, amikor kellene. Helen Rosethorn kiemelte, nagyon számít az együttműködés a HR-, a vállalati kommunikációs- és a marketingrészleg között. Teljes egyetértésben és összhangban kell működniük. A holisztikus szemlélet lényeges.

Negatív példaként a Yahoo esetét említette: a cég beszüntetette az otthoni munkát, és elrendelte, hogy mindenkinek az irodában kell dolgoznia. Ez nagyszámú dolgozót érintett, akiknek át kellett szerveznie az életét. A döntés kaotikus állapotokat teremtett. Mégsem az az érdekes, hogy jó vagy rossz lépés volt-e az átszervezés, hanem a bejelentés módja: bizalmasnak szánt lánclevélben értesítették a munkatársakat. A sztori persze egy másodperc alatt kipattant világszerte, és komoly hatással volt a munkáltató jó hírnevére, illetve a márka egészére. Az ügy kapcsán sokakban megkérdőjeleződött, hogy lehet-e még a belső kommunikációt egy izoláltan működő dolognak tekinteni.

Kreatív Online
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Networking mesterfokon - mit tegyünk, ha nehezen jegyezzük meg a neveket?

A személyes figyelem növeli az ügyfélélményt, legyen szó vendégről, ügyfélről vagy épp üzleti partnerről. A név használata azt üzeni: "Fontos... Teljes cikk

Hogyan tehető vonzóvá a vegyipar a Z generáció számára?

Sok cég küzd a tehetséges fiatal kollégák megtalálásával és megtartásával. A hazai gazdaság egyik legerősebb ága, a vegyipar számára azonban... Teljes cikk

Kiderült: a szakmailag nőies viselkedés még férfiakat is diszkriminálhat

Megnyilvánul-e a nemek között egyenlőtlenség az online szakmai együttműködési platformokon, és ha igen, miképp? Erre kereste a választ... Teljes cikk