Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 2 éve

A cél globális coaching közösséget építeni

Liz Hallt a CHN (Coaching Határok Nélkül) hozta el Budapestre abból az alkalomból, hogy szakterületéből a mindfulnessből tartott egész napos workshopot hazai érdeklődőknek. Itt jártakor Gogolák Zoltán beszélgetett Liz Hallal a Coaching at Work magazinról, mint a legrégebben működő coaching és mentoring szakmai kiadványról.

Röviden a háttérről: a magazint 2005-ben indította a Chartered Institute of Personnel and Development nemzetközi szervezet (CIPD, amely 1913 óta létezik) negyedévenkénti megjelenéssel. Liz a kezdetektől a magazin szerkesztője volt. 2009-ben a CIPD-nél a gazdasági válság miatt üzletpolitikai megfontolások alapján úgy döntöttek, nem viszik tovább a magazint. Ekkor vásárolta ki Liz Hall.

G. Z.: Honnan jött a gondolat, hogy kivásárolja a Coaching at Work magazint?

Liz: Két lehetősége volt a CIPD-nek. Eladni, vagy bezárni. Szerkesztőként tudtam, mekkora értéket jelent egy független (megjegyzés: coaching szervezetektől független) magazin. Egy független hang, amely a coaching közösséghez szól. Ha bezárják, eltűnnek a coachinggal kapcsolatban végzett kutatások eredményei, a szakmai szervezetekkel, szakemberekkel felépített kapcsolatok. Megszűnnek a szakmai szervezetek vezetőivel folytatott rendszeres konzultációk, egyeztetések, a coaching jövőjéről folytatott szakmai viták. Ezek mind olyan értéket képviseltek, amelyet nem volt szabad elveszíteni. Ebben az időben több szervezet szóba került, hogy esetleg átveszik a magazint, de a szerkesztők szerették volna, ha független marad. Végül a CIPD engem választott, mint vevőt, mert ismerték az elkötelezettségemet, hiszen a kezdetektől szerkesztője voltam a magazinnak.

Liz Hall

G. Z.: Voltak befektetők, üzleti támogatók, üzleti partnerek?

Liz: Nem voltak befektetők. Pénzügyi oldalról én magam, Stephen Palmer, és Kate Thomas voltunk csak. Stephen ismert író, tudományos kutató, coach - pszichológus, Kate szintén pszichológus. Ők is azt szerették volna, ha a magazin tovább él. Mi hárman lettünk az igazgatóság tagjai. Megmaradtak a munkatársak is, ők is támogatták ezt a döntést. Így megtartottuk a folytonosságot, az előfizetők ugyanazt a magazint találták meg a polcokon a váltás után is. Elég sokat költöttünk arra, hogy továbbra is jó minőséget biztosítsunk számukra.

G. Z.: Mi inspirálta a kivásárlásra?

Liz:
Az elkötelezettség, a szenvedély.

G. Z.: Mi volt a szándéka akkor a magazinnal?

Liz:
Elsősorban megtartani a kapcsolatot a különféle érdekeltekkel: szakemberekkel, szakmai szervezetekkel, kutatókkal, egyetemi oktatókkal, coachokkal. A globális coaching világgal erősíteni a kapcsolatot és a különböző hangoknak, véleményeknek teret adni. Vízióim között szerepelt a networking, mesterkurzusok indítása, egyfajta átjárás biztosítása a rendkívül változatos coaching világ egyes részei között, illetve a magazinban olyan személyek bemutatása, akik hatással vannak a coachingra, segíteni abban, hogy sztárokká váljanak. Vagyis a közösség, a tanulás, jó gyakorlatok megosztása. Nemcsak a coaching területéről, mert úgy gondolom, néha egy üres térben vagyunk mi, coachok és sokat tanulhatunk például a fitness, vagy a különféle sportok világából is.

Fontos a különböző perspektívák megmutatása. Az az én vízióim, hogy a jövőben ez tovább bővüljön.

G.Z.: Változtatott valamin a kivásárlás után?

Liz:
Eredetileg volt egy coach szervezetek közötti kerekasztal, de úgy gondoltam ennél többre van szükség. Ezért a különböző érdekeltek közötti, különböző szintű együttműködések erősítése volt az egyik szándékom a magazin kivásárlása után. Létrehoztunk egy nyilvános coach listát, létrehoztuk a magazin digitális verzióját. Fejlesztettük a LinkedIn csoportot, amelynek ma már több mint 45 ezer tagja van, é s így egy globális közösséggé vált.

G.Z.: Mit tart a Coaching at Work magazin 3 alapértékének?

Liz:
Közösség. Gyakorlati alkalmazás. Függetlenség.

Liz HallLiz Budapesten

G.Z.: Kik a magazin olvasói?

Liz:
Külső és belső coachok, körülbelül egyenlő arányban, coachingot igénybe vevő emberek, egyetemi, főiskolai oktatók, kutatók, olyan vezetők, akik munkatársaik számára vesznek igénybe coachingot, HR-esek. A nyomtatott magazinnak is vannak tengeren túli olvasói is. Jelenleg a nyomtatott magazinnak 2200 előfizetője van, az online verziónak ennél is több és 45 ezernél több LinkedIn taggal rendelkezünk.

G. Z.: Hogyan választ témákat a magazin egyes számaihoz?

Liz:
Nagyon sok eseményen, például konferenciákon veszek részt, sokat beszélgetek coachokkal, kutatókkal, tréning szervezetek munkatársaival a munkájukról. Sokan keresnek téma javaslatokkal. Az embereket mindig érdeklik a jó gyakorlatok, az esettanulmányok, ezeket én is keresem. Néha új gondolkodásmódot képviselő gondolatvezérek témáit mutatjuk be, amelyek stimulálóak. Mindig keresem azokat az új dolgokat, amelyek gyakorlatba ültethetők. A magyar coach piacról is fogok írni személyes benyomások és beszélgetések alapján most, hogy itt jártam, habár két évvel ezelőtt Ábri Judit már bemutatta egy átfogó cikkben a magyarországi coaching helyzetet. Nagyon jó volt most személyesen is megismerni magyar coachokat és mindfulnesst oktatni érdeklődőknek. Hosszabb mindfulness képzésre még tavasszal visszajövök.

G. Z.: Hogyan jellemezné a Coaching at Work magazint más magazinokhoz képest?

Liz:
Ez egy kézbe vehető, nyomtatott termék. Úgy tűnik, hogy az emberek kedvelik azt, hogy nemcsak digitálisan olvasható egy magazin. Fontos, hogy független a különböző szakmai szervezetektől, szövetségektől, ezért a tartalom is független és változatos, ami sokat számít. Nemcsak újságírók írnak, nagyon sok tartalom gyakorlati szakemberektől érkezik, amelyeket professzionális újságírók szerkesztenek a magazinba.

G. Z.: Mire a legbüszkébb a magazinnal kapcsolatban?

Liz:
Sikerült létrehoznom egy szélesebb körű együttműködést a szakmában. Talán nem tűnik szakmai eredménynek, de a pénzügyi válságban is sikerült működtetni a magazint, megtartani az előfizetőket. És még arra, hogy változatosságot tudtunk biztosítani a témákban, a vezércikkekben, a tartalomban. Természetesen a mesterkurzusainkra és a teltházas konferenciáinkra is büszke vagyok.

G.Z.: Mi a legnagyobb kihívás most a Coaching at Work magazinnal kapcsolatban?

Liz:
Megtalálni, hogyan tudjuk a legjobban szolgálni a globális coaching közösséget. Minél több országba eljuttatni, - saját nyelvre lefordítva, - a magazint. Remélem, hogy egyre több magyar olvasónk is lesz, hisz sokan nagyon jól tudnak angolul. Magyarul csak egy-két szót tanultam meg, de tavasszal folytatom csak úgy, mint Budapest nevezetességeinek a bejárását is.


Liz Hall a Coaching at Work brit nemzetközi coaching és mentoring magazin tulajdonosa és főszerkesztője.

Liz Hall 2010-11 évre elnyerte az Association for Coaching nemzetközi coach szervezet „Award for Impact the Coaching Profession” (A coach szakmára elért legnagyobb hatásért díj) elnevezésű díját, amelyet a coaching szakma érdekében végzett kiemelkedő tevékenységéért ítéltek oda.


Dr. Gogolák Zoltán
coach, szervezetfejlesztő
Gogolák Kommunikáció

Follow hrportal_hu on Twitter

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár