A cél globális coaching közösséget építeni
Liz Hallt a CHN (Coaching Határok Nélkül) hozta el Budapestre abból az alkalomból, hogy szakterületéből a mindfulnessből tartott egész napos workshopot hazai érdeklődőknek. Itt jártakor Gogolák Zoltán beszélgetett Liz Hallal a Coaching at Work magazinról, mint a legrégebben működő coaching és mentoring szakmai kiadványról.
G. Z.: Honnan jött a gondolat, hogy kivásárolja a Coaching at Work magazint?
Liz: Két lehetősége volt a CIPD-nek. Eladni, vagy bezárni. Szerkesztőként tudtam, mekkora értéket jelent egy független (megjegyzés: coaching szervezetektől független) magazin. Egy független hang, amely a coaching közösséghez szól. Ha bezárják, eltűnnek a coachinggal kapcsolatban végzett kutatások eredményei, a szakmai szervezetekkel, szakemberekkel felépített kapcsolatok. Megszűnnek a szakmai szervezetek vezetőivel folytatott rendszeres konzultációk, egyeztetések, a coaching jövőjéről folytatott szakmai viták. Ezek mind olyan értéket képviseltek, amelyet nem volt szabad elveszíteni. Ebben az időben több szervezet szóba került, hogy esetleg átveszik a magazint, de a szerkesztők szerették volna, ha független marad. Végül a CIPD engem választott, mint vevőt, mert ismerték az elkötelezettségemet, hiszen a kezdetektől szerkesztője voltam a magazinnak.

G. Z.: Voltak befektetők, üzleti támogatók, üzleti partnerek?
Liz: Nem voltak befektetők. Pénzügyi oldalról én magam, Stephen Palmer, és Kate Thomas voltunk csak. Stephen ismert író, tudományos kutató, coach - pszichológus, Kate szintén pszichológus. Ők is azt szerették volna, ha a magazin tovább él. Mi hárman lettünk az igazgatóság tagjai. Megmaradtak a munkatársak is, ők is támogatták ezt a döntést. Így megtartottuk a folytonosságot, az előfizetők ugyanazt a magazint találták meg a polcokon a váltás után is. Elég sokat költöttünk arra, hogy továbbra is jó minőséget biztosítsunk számukra.
G. Z.: Mi inspirálta a kivásárlásra?
Liz: Az elkötelezettség, a szenvedély.
G. Z.: Mi volt a szándéka akkor a magazinnal?
Liz: Elsősorban megtartani a kapcsolatot a különféle érdekeltekkel: szakemberekkel, szakmai szervezetekkel, kutatókkal, egyetemi oktatókkal, coachokkal. A globális coaching világgal erősíteni a kapcsolatot és a különböző hangoknak, véleményeknek teret adni. Vízióim között szerepelt a networking, mesterkurzusok indítása, egyfajta átjárás biztosítása a rendkívül változatos coaching világ egyes részei között, illetve a magazinban olyan személyek bemutatása, akik hatással vannak a coachingra, segíteni abban, hogy sztárokká váljanak. Vagyis a közösség, a tanulás, jó gyakorlatok megosztása. Nemcsak a coaching területéről, mert úgy gondolom, néha egy üres térben vagyunk mi, coachok és sokat tanulhatunk például a fitness, vagy a különféle sportok világából is.
Fontos a különböző perspektívák megmutatása. Az az én vízióim, hogy a jövőben ez tovább bővüljön.
G.Z.: Változtatott valamin a kivásárlás után?
Liz: Eredetileg volt egy coach szervezetek közötti kerekasztal, de úgy gondoltam ennél többre van szükség. Ezért a különböző érdekeltek közötti, különböző szintű együttműködések erősítése volt az egyik szándékom a magazin kivásárlása után. Létrehoztunk egy nyilvános coach listát, létrehoztuk a magazin digitális verzióját. Fejlesztettük a LinkedIn csoportot, amelynek ma már több mint 45 ezer tagja van, é s így egy globális közösséggé vált.
G.Z.: Mit tart a Coaching at Work magazin 3 alapértékének?
Liz: Közösség. Gyakorlati alkalmazás. Függetlenség.
Liz BudapestenG.Z.: Kik a magazin olvasói?
Liz: Külső és belső coachok, körülbelül egyenlő arányban, coachingot igénybe vevő emberek, egyetemi, főiskolai oktatók, kutatók, olyan vezetők, akik munkatársaik számára vesznek igénybe coachingot, HR-esek. A nyomtatott magazinnak is vannak tengeren túli olvasói is. Jelenleg a nyomtatott magazinnak 2200 előfizetője van, az online verziónak ennél is több és 45 ezernél több LinkedIn taggal rendelkezünk.
G. Z.: Hogyan választ témákat a magazin egyes számaihoz?
Liz: Nagyon sok eseményen, például konferenciákon veszek részt, sokat beszélgetek coachokkal, kutatókkal, tréning szervezetek munkatársaival a munkájukról. Sokan keresnek téma javaslatokkal. Az embereket mindig érdeklik a jó gyakorlatok, az esettanulmányok, ezeket én is keresem. Néha új gondolkodásmódot képviselő gondolatvezérek témáit mutatjuk be, amelyek stimulálóak. Mindig keresem azokat az új dolgokat, amelyek gyakorlatba ültethetők. A magyar coach piacról is fogok írni személyes benyomások és beszélgetések alapján most, hogy itt jártam, habár két évvel ezelőtt Ábri Judit már bemutatta egy átfogó cikkben a magyarországi coaching helyzetet. Nagyon jó volt most személyesen is megismerni magyar coachokat és mindfulnesst oktatni érdeklődőknek. Hosszabb mindfulness képzésre még tavasszal visszajövök.
G. Z.: Hogyan jellemezné a Coaching at Work magazint más magazinokhoz képest?
Liz: Ez egy kézbe vehető, nyomtatott termék. Úgy tűnik, hogy az emberek kedvelik azt, hogy nemcsak digitálisan olvasható egy magazin. Fontos, hogy független a különböző szakmai szervezetektől, szövetségektől, ezért a tartalom is független és változatos, ami sokat számít. Nemcsak újságírók írnak, nagyon sok tartalom gyakorlati szakemberektől érkezik, amelyeket professzionális újságírók szerkesztenek a magazinba.
G. Z.: Mire a legbüszkébb a magazinnal kapcsolatban?
Liz: Sikerült létrehoznom egy szélesebb körű együttműködést a szakmában. Talán nem tűnik szakmai eredménynek, de a pénzügyi válságban is sikerült működtetni a magazint, megtartani az előfizetőket. És még arra, hogy változatosságot tudtunk biztosítani a témákban, a vezércikkekben, a tartalomban. Természetesen a mesterkurzusainkra és a teltházas konferenciáinkra is büszke vagyok.
G.Z.: Mi a legnagyobb kihívás most a Coaching at Work magazinnal kapcsolatban?
Liz: Megtalálni, hogyan tudjuk a legjobban szolgálni a globális coaching közösséget. Minél több országba eljuttatni, - saját nyelvre lefordítva, - a magazint. Remélem, hogy egyre több magyar olvasónk is lesz, hisz sokan nagyon jól tudnak angolul. Magyarul csak egy-két szót tanultam meg, de tavasszal folytatom csak úgy, mint Budapest nevezetességeinek a bejárását is.
Liz Hall 2010-11 évre elnyerte az Association for Coaching nemzetközi coach szervezet „Award for Impact the Coaching Profession” (A coach szakmára elért legnagyobb hatásért díj) elnevezésű díját, amelyet a coaching szakma érdekében végzett kiemelkedő tevékenységéért ítéltek oda.
Dr. Gogolák Zoltán
coach, szervezetfejlesztő
Gogolák Kommunikáció
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A munkafüggőség nem csupán túlórákról szól, hanem egy láthatatlan függőség, amely súlyosan károsíthatja a testi és lelki egészséget, a... Teljes cikk
Azokat díjazták, akik legjelentősebb eredményeket érték el a mentoring és a coaching szemléletű vezetés terjesztésében és/vagy felhasználásában. Teljes cikk
Mindannyian halljuk a panaszt a munkaerőpiacon: a Z generációt nehéz megszólítani, a motivációjukat megtalálni, a lojalitásukat elnyerni. De mi van... Teljes cikk
- Újabb szakértőket keres a Teszt Plussz Magazin 3 hónapja
- 8 évente új pozíció – meghökkentő újítás egy nagyvállalatnál 5 hónapja
- Coach képzések: ezek az akkreditált üzleti coach képzők 7 hónapja
- A hibát nem az emberben, hanem a folyamatban keressük - Gyarmati Katalin, a Nissin Foods HR vezetője 7 hónapja
- Ezek a legjobb céges coaching gyakorlatok 10 hónapja
- Nyomtatott ragasztószalagok minden ágazatba 1 éve
- Hogyan érvényesíthető a coaching szemléletű vezetés multinacionális környezetben? 1 éve
- Így ellensúlyozzuk egy halmozottan hátrányos helyzetű iparág kevésbé vonzó tényezőit - interjú Szabóné Bánfalvi Mariannával, a BorsodChem HR Szolgáltatási Főosztályának vezetőjével 1 éve
- Mesterséges intelligencia a coachingban? Működhet egyáltalán? 1 éve
- Mi az az imposztor szindróma és hogyan hat a munkahelyre? 1 éve
- Hogyan kezeljünk egy fiatal beosztottat, aki rombolja a vezetői tekintélyünket? 1 éve
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja