Megjelent: 2 éve

A home office átállás és az irodai visszatérés jogi kihívásai

Hogyan tartható fenn a gyorsan népszerűvé vált home office? Milyen munkavédelmi feladatokat ró a munkáltatókra az irodákba való visszatérés? Egyálatlán hogyan alakul az irodapiac? Ezekről a témákról beszélget a Schönherr Hetényi Ügyvédi iroda podcastjában két jogász szakértőjük.

A koronavírus-járvány és a veszélyhelyzet alaposan átalakította az irodai munkavégzés körülményeit. Úgy tűnik, hogy a legtöbb cég sikeresen vette az akadályokat, és átállt az otthoni munkavégzés az ún. home office alkalmazására. A korábban csak elszórtan alkalmazott home office gyorsan népszerűvé vált, olyannyira, hogy a cégek többsége valamilyen formában továbbra is tervezi annak fenntartását.

Ezzel párhuzamosan, a hagyományos irodai munkavégzéshez történő visszatérés munkavédelmi szempontból is feladatokat ró a munkáltatókra: egyes esetekben elkerülhetetlen a munkavégzés helyének átalakítása vagy biztonsági szabályok bevezetése. Milyen kihívásokat jelent a home office-ra való átállás és az irodába történő visszatérés jogi szempontból? Erről beszél dr. Gera Dániel, a Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda szenior ügyvédje.

A beszélgetés ingatlanpiacot érintő részében pedig dr. Krüpl László, a Schönherr Hetényi Ügyvédi iroda ingatlanjogásza többek közt olyan kérdésekre ad választ, hogy a koronavírus-járvány megjelenése mennyiben érintette hátrányosan a magyarországi irodapiacot. Várható-e a növekvő üresedési ráta az irodapiacon? A bérlőként fellépő munkáltatók számára a jövőben milyen jogi lehetőségek állnak rendelkezésre a bérbeadóval folytatott tárgyalások során?

Kattintson és hallgassa meg a podcastot!



Nyitókép: Austin Distel on Unsplash
  • 2022.01.19 Időgazdálkodás képzés A résztvevők felkészítése arra, hogy hatékonyabban tudják beosztani idejüket és hatékonyabban tudják elrendezni munkahelyi és otthoni teendőiket. Cél továbbá, hogy személyes hatékonyságuk növelése érdekében fejlődjenek a résztvevők kommunikációs stratégiái. Részletek Jegyek
  • 2022.01.24 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2022.04.22BEMUTATKOZIK A teamwork2022 Képzelj el egy olyan kétnapos csapatépítő képzést, amely minden részletében a Te vállalati csapatodról szól. Jelentkezzetek az ország első csapatépítő eseményére, amelyre háromfős vállalati csapatokat várunk! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Járvány: Zárnak a börtönök is, látogatási tilalmat rendeltek el

A fogvatartottak és a börtöndolgozók egészségének megóvása érdekében hétfőtől, november 8-ától ideiglenesen újra szünetel a... Teljes cikk

Vállalati covid szűrés - hogyan válasszunk tesztet?

Ahogy a koronavírusról egyre többet tudunk és tapasztalatot szerzünk az újabb mutánsokról, úgy fejlődik a tesztelés is. A piacon ma már számos... Teljes cikk

Növekszik a halálos munkahelyi balesetek száma, ezek a legveszélyesebb területek

Minden ötödik dolgozó a fővárosban és Pest megyében szenvedett munkahelyi balesetet - derül ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium adataiból. Teljes cikk