Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 10 hónapja

A kiépített kapcsolatrendszer többet ér a protekciónál

A protekció és a tudatos kapcsolatiháló-építés, és az ezen keresztüli „helyzetbe hozás” között óriási a különbség, de ezt Magyarországon egyrészt kevesen látják be, másrészt kevesen hangoztatják. A sikerhez azonban az énmárkapítésére is szükség van - írja Gárdus Zsuzsa karrier coach, a JobsGarden ügyvezető igazgatója.

Karrier coachként folyamatosan szemmel tartom azokat a folyamatokat, amik az emberek munkavállalására hatással lehetnek. Ez elég nyilvánvaló elvárás egy karrier coach felé, hiszen a játék természeténél fogva, ha módosulnak a játékszabályok, akkor más-más praktikával kell segíteni a játékosokat, hogy A-ból B-be jussanak. A nagyvállalati környezetben, ahonnan nagyrészt kikerülnek az ügyfeleim, az figyelhető meg, hogy fokozottan erős hatással van a munkavállalókra a „felgyorsult világ”, a digitalizáció által gerjesztett dinamikák, és úgy általában a VUCA-ként (volatile - változékony, uncertain - bizonytalan, complex - összetett, ambiguous - kétértelmű) emlegetett szituáció.

Én ezt úgy értékelem, hogy az összetettebb, megnehezedett alaphelyzet azt eredményezi, hogy az embereknek egyre nagyobb szüksége lesz minőségi karrier coachingra is, mert jó esetben, a mi támogatásunkkal jobban tudják strukturálni a rájuk váró komplex kihíváshalmazt. Szerintem egy komoly alapkonfliktus, hogy a bizonytalan környezet ellenére a karrierdöntéseket tekintve bizonyosságot várnak el a munkáltatók. A karrier coach pont ebben segít: tisztázza az ügyfél karrierrel kapcsolatos elvárásait.

A magyar viszonyok között ebben a szakmában azt látom a jelenlegi legnagyobb kihívásnak, hogy továbbra sem látják a jelentőségét az ügyfelek annak, hogy az énmárka építésén nagyon sok múlik. Ebből pedig sok minden következik: viszolyognak önmagukat pozitív színben feltüntetni („Nem szeretem fényezni magam”), nem pozícionálják jól magukat sem a vállalati közegben, sem kifelé, a professzionális kapcsolatépítést pedig gyanúsan nézik és összekeverik a protekcióval. Pedig az ügyfélnek, ha rugalmasan akar reagálni a munkahelyi változásokra, újra és újra el kell tudnia adni magát, és ettől a kihívástól nem szabad visszakoznia. Egy ilyen mentális állapotból kell kihoznia a karrier coachnak őket, és arra koncentrálni, hogyan lehet tömören és hitelesen megfogalmazni az adott személy eredményeit, erősségeit, elvárásait, és segíteni neki abban, hogy ezeket ő is kommunikálni tudja a környezete felé.


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
2. oldal - A motiváció és a szorgalom a legfontosabb sikertényező
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Ez most a legmenőbb szakma

A coachok már hazánkban is egyre keresettebbek. A képzés drága, de egy év alatt elvégezhető, és a fizetés rendkívül magas ebben a munkakörben -... Teljes cikk

Megválasztotta első női elnökét a Német Szociáldemokrata Párt (SPD)

Megválasztotta első női elnökét vasárnapi wiesbadeni kongresszusán a Német Szociáldemokrata Párt (SPD), a kormánypártot ezentúl Andrea Nahles... Teljes cikk

Ismét sztrájkolnak az Air France dolgozói és a francia vasutasok

A lakosság továbbra sem támogatja az ágazati tiltakozásokat, az Air France francia légitársaság dolgozói és a francia vasutasok is folytatják... Teljes cikk

Pénzjutalmat kap az a dolgozó, aki eleget alszik

Egy amerikai egészségbiztosítási cégnél 137 ezer fontnak megfelelő összeget kap az, aki kipihenten megy dolgozni - írja az NLcafé. Teljes cikk

Kiss Attila az új elnök-vezérigazgató az E.ON Hungáriánál

Az E.ON SE Igazgatóságának döntése értelmében Dr. Eric Depluet elnök-vezérigazgatót, aki az cég törökországi üzletágának élén folytatja... Teljes cikk