A kiépített kapcsolatrendszer többet ér a protekciónál
A protekció és a tudatos kapcsolatiháló-építés, és az ezen keresztüli „helyzetbe hozás” között óriási a különbség, de ezt Magyarországon egyrészt kevesen látják be, másrészt kevesen hangoztatják. A sikerhez azonban az énmárkapítésére is szükség van - írja Gárdus Zsuzsa karrier coach, a JobsGarden ügyvezető igazgatója.

Én ezt úgy értékelem, hogy az összetettebb, megnehezedett alaphelyzet azt eredményezi, hogy az embereknek egyre nagyobb szüksége lesz minőségi karrier coachingra is, mert jó esetben, a mi támogatásunkkal jobban tudják strukturálni a rájuk váró komplex kihíváshalmazt. Szerintem egy komoly alapkonfliktus, hogy a bizonytalan környezet ellenére a karrierdöntéseket tekintve bizonyosságot várnak el a munkáltatók. A karrier coach pont ebben segít: tisztázza az ügyfél karrierrel kapcsolatos elvárásait.
A magyar viszonyok között ebben a szakmában azt látom a jelenlegi legnagyobb kihívásnak, hogy továbbra sem látják a jelentőségét az ügyfelek annak, hogy az énmárka építésén nagyon sok múlik. Ebből pedig sok minden következik: viszolyognak önmagukat pozitív színben feltüntetni („Nem szeretem fényezni magam”), nem pozícionálják jól magukat sem a vállalati közegben, sem kifelé, a professzionális kapcsolatépítést pedig gyanúsan nézik és összekeverik a protekcióval. Pedig az ügyfélnek, ha rugalmasan akar reagálni a munkahelyi változásokra, újra és újra el kell tudnia adni magát, és ettől a kihívástól nem szabad visszakoznia. Egy ilyen mentális állapotból kell kihoznia a karrier coachnak őket, és arra koncentrálni, hogyan lehet tömören és hitelesen megfogalmazni az adott személy eredményeit, erősségeit, elvárásait, és segíteni neki abban, hogy ezeket ő is kommunikálni tudja a környezete felé.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A kiépített kapcsolatrendszer többet ér a protekciónál
2. oldal - A motiváció és a szorgalom a legfontosabb sikertényező