kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

A kutyabarát munkahelyeké a jövő

Miközben ma már szinte minden második magyarországi háztartásban van egy kutya, minden eddiginél többen szeretnék magukkal vinni a kisállataikat a munkahelyükre is. A kutyabarát irodák nemcsak a kisállatok, hanem a gazdák és a vállalatok számára is számos előnnyel járnak.

A Mars összegyűjtötte a kutyabarát irodák legfontosabb előnyeit, és arra biztat más vállalatokat is, hogy kövessék a példáját.
 
A OnePoll és a Banfield Pet Hospital (amely szintén a Mars vállalat része) által közösen végzett legfrissebb felmérés szerint, a megkérdezett vezetők fele mondta azt, hogy a tervei között szerepel, hogy engedélyezze a kisállatok irodai tartózkodását, 59% pedig azt, hogy nagyobb rugalmasságot biztosít azoknak a munkavállalóknak, akik otthonról szeretnének dolgozni a kisállatuk mellett. A felmérésből emellett az is kiderült, hogy a Z generációs válaszadók 71%-a és a milleniálok 48%-a kérte vagy tervezi, hogy arra kéri munkáltatóját, alakítson ki kisállatbarát irodákat.
 
Milyen előnyei vannak a kutyabarát irodáknak?
 
Könnyebb kapcsolatteremtés a munkatársak között; szorosabb közösségek, nagyobb termelékenység és általában kevesebb stressz - csak néhány azok közül az egyértelmű előnyök közül, amelyekről a kisállatbarát irodák bevezetése után a vállalatok beszámolhatnak.
 
Hogyan néz ki egy modern, kisállatbarát iroda?
 
A kutyabarát irodák kialakítása előtt néhány alapvető szempontot kell figyelembe venni: egyfelől az ottdolgozók egészségére, esetleges allergiákra és jogi kérdésekre, másrészt a kisállatok alapvető igényeire is tekintetettel kell lenni.
 
"A lehetőség, hogy a kiskedvenceinket magunkkal hozhatjuk az irodába, hatalmas előnyt jelent, amelyet a munkatársaink is nagyra értékelnek. A kisállatok támogatják a munkatársak közötti interakciót, jelenlétük enyhítheti a stresszt, és arra ösztönzik a munkatársakat, hogy rövid sétákat tegyenek az irodai munkaidő alatt, ami jó hatással van az egészségükre és a jóllétükre is. A Mars irodáiban szívesen látjuk a kutyákat, de ezzel egyidőben a munkatársaink igényeit is figyelembe vesszük. Az e téren szerzett tapasztalatainknak köszönhetően sikerült olyan hatékony munkahelyi szabályokat kialakítanunk, amelyek lehetővé teszik, hogy munkatársaink és kisállataink szimbiózisban éljenek" - mondta Daria Maslovskaya, a Mars közép-európai P&O igazgatója.

Egy modern, kutyabarát irodának mentesnek kell lennie minden olyan tárgytól, amely nem megfelelő vagy veszélyes lehet egy kutya számára. Rendelkeznie kell egy külön kutyák számára kijelölt térrel, ahol játszhatnak, és ideális esetben közel kell lennie egy parkhoz vagy egy zöld területhez, ahová a gazdik elvihetik a kutyáikat sétálni.
Az új kutyákat fokozatosan kell bevezetni az irodába, és ebben kulcsfontosságú a kommunikáció a munkatársak között, annak érdekében, hogy mindenki jól érezze magát.

A Mars a Better Cities for Pets programján keresztül további, ingyenesen elérhető online eszköztárat is kínál magánszemélyek, cégek, irodák, éttermek, sőt repülőterek és városok számára is ahhoz, hogy kisállatbaráttá válhassanak. Az online eszközök és útmutatók különböző szituációkra összegyűjtött tippeket tartalmaznak, kezdve attól, hogyan készítsük fel az otthonunkat egy újonnan befogadott kisállat érkezésére, egészen az állatbarát irodára való áttérés alapvető lépéseiig.
 

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Kihirdették Az Év Irodája verseny győzteseit - mutatjuk a legtrendibb munkatereket

Folyamatos az innováció az irodapiacon, amely az elmúlt évek változásaira új megoldásokat és alternatívákat kínál. A legfontosabb trendek... Teljes cikk

Honnan tudhatjuk, hogy már nem egészséges az, amennyit dolgozunk?

"Ha elfelejtjük, hogy kell feltöltődni. Elfelejtjük, hogy az este nem arra való, hogy hazavigyük a munkát és otthon folytassuk, hanem arra, hogy... Teljes cikk

Hogyan támogassuk a stresszel küzdő kollégát? - Ezt tanácsolja a mentálhigiénés szakértő

Egy friss felmérés szerint az Egyesült Királyság tízből kilenc dolgozó érzett magas vagy extrém mértékű nyomást és stresszt az elmúlt egy... Teljes cikk