kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

A kutyabarát munkahelyeké a jövő

Miközben ma már szinte minden második magyarországi háztartásban van egy kutya, minden eddiginél többen szeretnék magukkal vinni a kisállataikat a munkahelyükre is. A kutyabarát irodák nemcsak a kisállatok, hanem a gazdák és a vállalatok számára is számos előnnyel járnak.

A Mars összegyűjtötte a kutyabarát irodák legfontosabb előnyeit, és arra biztat más vállalatokat is, hogy kövessék a példáját.
 
A OnePoll és a Banfield Pet Hospital (amely szintén a Mars vállalat része) által közösen végzett legfrissebb felmérés szerint, a megkérdezett vezetők fele mondta azt, hogy a tervei között szerepel, hogy engedélyezze a kisállatok irodai tartózkodását, 59% pedig azt, hogy nagyobb rugalmasságot biztosít azoknak a munkavállalóknak, akik otthonról szeretnének dolgozni a kisállatuk mellett. A felmérésből emellett az is kiderült, hogy a Z generációs válaszadók 71%-a és a milleniálok 48%-a kérte vagy tervezi, hogy arra kéri munkáltatóját, alakítson ki kisállatbarát irodákat.
 
Milyen előnyei vannak a kutyabarát irodáknak?
 
Könnyebb kapcsolatteremtés a munkatársak között; szorosabb közösségek, nagyobb termelékenység és általában kevesebb stressz - csak néhány azok közül az egyértelmű előnyök közül, amelyekről a kisállatbarát irodák bevezetése után a vállalatok beszámolhatnak.
 
Hogyan néz ki egy modern, kisállatbarát iroda?
 
A kutyabarát irodák kialakítása előtt néhány alapvető szempontot kell figyelembe venni: egyfelől az ottdolgozók egészségére, esetleges allergiákra és jogi kérdésekre, másrészt a kisállatok alapvető igényeire is tekintetettel kell lenni.
 
"A lehetőség, hogy a kiskedvenceinket magunkkal hozhatjuk az irodába, hatalmas előnyt jelent, amelyet a munkatársaink is nagyra értékelnek. A kisállatok támogatják a munkatársak közötti interakciót, jelenlétük enyhítheti a stresszt, és arra ösztönzik a munkatársakat, hogy rövid sétákat tegyenek az irodai munkaidő alatt, ami jó hatással van az egészségükre és a jóllétükre is. A Mars irodáiban szívesen látjuk a kutyákat, de ezzel egyidőben a munkatársaink igényeit is figyelembe vesszük. Az e téren szerzett tapasztalatainknak köszönhetően sikerült olyan hatékony munkahelyi szabályokat kialakítanunk, amelyek lehetővé teszik, hogy munkatársaink és kisállataink szimbiózisban éljenek" - mondta Daria Maslovskaya, a Mars közép-európai P&O igazgatója.

Egy modern, kutyabarát irodának mentesnek kell lennie minden olyan tárgytól, amely nem megfelelő vagy veszélyes lehet egy kutya számára. Rendelkeznie kell egy külön kutyák számára kijelölt térrel, ahol játszhatnak, és ideális esetben közel kell lennie egy parkhoz vagy egy zöld területhez, ahová a gazdik elvihetik a kutyáikat sétálni.
Az új kutyákat fokozatosan kell bevezetni az irodába, és ebben kulcsfontosságú a kommunikáció a munkatársak között, annak érdekében, hogy mindenki jól érezze magát.

A Mars a Better Cities for Pets programján keresztül további, ingyenesen elérhető online eszköztárat is kínál magánszemélyek, cégek, irodák, éttermek, sőt repülőterek és városok számára is ahhoz, hogy kisállatbaráttá válhassanak. Az online eszközök és útmutatók különböző szituációkra összegyűjtött tippeket tartalmaznak, kezdve attól, hogyan készítsük fel az otthonunkat egy újonnan befogadott kisállat érkezésére, egészen az állatbarát irodára való áttérés alapvető lépéseiig.
 

  • 2024.10.082024.10.08 – 12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.10Pannon Munkajogi Akadémia Programunkat az on-line térben tervezzük megvalósítani, ezzel is támogatva a hatékony idő kihasználását. Előadás-sorozatunk célja, hogy egy-egy munkajogi területet részletesebben is bemutassunk, lehetőséget teremtve a joggyakorlat alkalmazásának megismerésére. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.11.13Mérlegen a hibrid munkavégzés - Trendek és vállalati jó gyakorlatok a távmunka új korszakában Az esemény célja, hogy összehozza a különböző iparágak vezetőit, legjobb vállalati gyakorlatait, hogy megosszák gondolataikat és megvitassák a rugalmas foglalkoztatás jövőjét és annak vállalati kultúrákra gyakorolt hatásait, úgy mint a távmunka transzformációja, új innovációk és a mesterséges intelligencia hatásai, munkavállalói preferenciák, jogi megoldások, hatékonysági kérdések távolról, valamint vezetői kihívások és vállalati stratégiák a hibrid munka világában.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.11.21Pannon HR Konferencia Debrecen Lehetőséget biztosítsunk a HR-es közösségnek, hogy megvitassák az aktuális kihívásokat, trendeket, valamint hogy szakmai újdonságokkal ismerkedhessenek meg. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Útmutató munkamániásoknak - avagy hogy szerezzük vissza az életünk feletti kontrollt?

Munkamánia az, amikor a munka uralja a gondolatokat és a tevékenységeket az élet egyéb oldalainak kárára, beleértve ebbe a szociális kapcsolatokat... Teljes cikk

Nem törlik el, csak az irodai dolgozók részére nem kell biztosítani az üzemorvosi vizsgálatot

Nagyjából évente négymillió munkavállalót érintenek a munkaalkalmassági orvosi vizsgálatok. Ezek közül körülbelül egymillió szellemi munkakört... Teljes cikk

Kötelező orvosi alkalmassági vizsgálat: mi változott szeptember 1-től?

Széles körben elterjedt a hír, hogy szeptember 1-jétől már nem kötelező általánosságban a munkavállalók orvosi alkalmassági vizsgálata, az már... Teljes cikk