kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

A közösségi média szerepe az X, Y, és a Z generációs munkavállalók toborzásának és kiválasztásának folyamatában

2016 legjobb HR témájú dolgozata kategóriában Burján Nóra nyerte a HR Oscart. A dolgozat azt vizsgálta, hogy elsősorban milyen csatornákat használnak az álláskeresők, mit gondolnak a kiválasztási folyamatok hosszáról, illetve arról, hogy hogyan építik fel magukat a cégek, elsősorban a közösségi oldalakon; és mindez milyen viszonyban van azzal, hogy az álláskeresők melyik generációhoz tartoznak.

Dolgozatomban kérdőívvel vizsgáltam, hogy az álláskeresők ismerik e egyáltalán az álláskereséshez használható csatornákat és, hogy használják-e ezeket, továbbá, hogy a különböző korcsoportba, generációkba tartozó munkavállalók között mutatkozik-e szignifikáns különbség, továbbá azt is, hogy mi fontos manapság ahhoz, hogy a munkavállaló elköteleződjön egy cég irányába és mi a beválás záloga - mondta Burján Nóra HR tanácsadó, Szent István Egyetem.

Az első állításom, miszerint különbség van a generációk között az álláskeresési csatornákban, teljesen elbukott. Egyértelműen kiderült, hogy generációtól függetlenül mára már a közösségi média nagy szerepet tölt be az aktív korúak mindennapjaiban, kezdve a személyes kapcsolatok ápolásától egészen a munkavállalásig, álláskeresésig és a vállalatok vonzó munkahellyé tételéig.

A második, miszerint manapság a munkáltatók az Employer Brandinget a közösségi médiára élezik ki, beigazolódott. A kitöltők őszintén nyilatkoztak arról, hogy mi fontos számukra, mi tántorítja el őket, ha munkahelyet választanak, ebből is láthattuk, hogy a cég jó hírneve, presztízse manapság mennyire felértékelődött.

A harmadik viszont, hogy a hazai cégek nagy része a jó munkatársakért folytatott versenyt miatt a kiválasztási folyamatait lerövidítette, csak részben lett igaz, mivel próbálnak gyorsan reagálni, viszont a körök számából egyelőre nem hajlandóak engedni, holott a kitöltők nagy százalékban azt nyilatkozták, hogy a hosszú folyamatokat nem várják meg, legyen szó bármilyen állásról is.

Ami igazán érdekel, hogy a különböző generációk álláskeresési szolkásai hogy hogy nem térnek el egymástól? Alapvetően az a kérdés, hogy a 20-as éveinek elején járók és a 30-as éveik végéhez közeledők is pont úgy és ott keresnek állást? Ennek mi az oka?

A kutatásban résztvevők mindegyike használta már az internetet álláskeresés, illetve jelentkezés céljából, természetesen, az idősebb generációknál azért még mindig megjelennek az offline csatornák is. Emellett elég sokatmondó az is, hogy hol néznek utána a lehetőségeknek, szervezeteknek, erre a kérdésre a kitöltők közül 471 fő első körben valamilyen online felületet említett meg. Szintén generációtól függetlenül a kitöltők 87%-a ráadásul jobban bízik az internetes hirdetésekben. Akik az offline hirdetéseket nagyobb százalékban veszik biztos és megbízható forrásnak, a Baby boomerek (generációjuk köréből 20%-kal) és meglepő módon a Z generációs tagjai (18%).


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - A közösségi média szerepe az X, Y, és a Z generációs munkavállalók toborzásának és kiválasztásának folyamatában
2. oldal - Tehát a helye, az mondhatni ugyanaz, a mikéntje, módja azonban más.
  • 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Ezért fontos, hogy a toborzó kommunikáció ne csak a fiataloknak, hanem szüleiknek is szóljon

A cégeknek érdemes részt venni a duális képzésben, hiszen a tanulók jelentős része a duális képzőhelyén szereti meg igazán a szakmáját és... Teljes cikk

Miért fukarkodnak a munkáltatók az állásinterjún adott visszajelzésekkel?

Jó ötlet-e az állásinterjú végén megkérdeznie a pályázónak, hogy milyennek látták a teljesítményét, milyenek az esélyei? Jogában áll-e... Teljes cikk

Mely harmadik országokból érkező vendégmunkásokat foglalkoztatják előszeretettel Európában és Magyarországon?

Év elején mindig friss adatokkal rendelkezünk, nem csak a hazai, de az európai munkaerőpiac alakulásáról is. Érdemes áttekinteni, melyek a... Teljes cikk