73 cikk a(z) generáció címkével:

Nem megtartani kell a fiatalokat, hanem megdolgoztatni

2 hónapja Sokan panaszkodnak mostanában a munkaerőhiányra, és arra, hogy nem tudják megtartani a fiatalokat. Az Emocionális Marketing Kft. (EM) kutatása arra világít rá, hogy már a kérdésfelvetés is XX. századi gondolkodásra utal. „Olyan ez, mint a csocsóasztal és a babzsák a közösségi térben: kitalálója szerint iszonyú laza, a fiatalok viszont felé sem néznek” - mondja Steigervald Krisztián az EM igazgatója. Teljes cikk...


Utódok? Tehetségek? Nemzedékek

8 hónapja Az utódlás, a tehetségek megtalálásának kérdését a generációváltás, a munkaerőhiány még inkább kiélezi, miközben a vállalatoknak és vezetőiknek folyamatos változásmenedezsment üzemmódban kell működniük. Cégvezetők, HR vezetők és coachok beszélgettek a sokak számára nagyon aktuális témáról az ICF HR Brand(em) konferencián. Teljes cikk...


Ilyen a modern munkahely, próbáljunk meg így dolgozni

12 hónapja „Ilyen a modern munkahely, próbáljunk meg így dolgozni” - hangzott el a Digitális HR Szabadsága címmel megrendezett 3. BaBér Panoráma konferencián. Digitalizált munkahelyeit mutatta be az IBM és a Microsoft, erről beszélt cafeteria- és bérszakértő, pszichoanalitikus. Teljes cikk...


Az ötven az új harminc

1 éve Vagy mégsem? Vagy igen, csak nem minden esetben? Az életkori címkék lassan kezdik elveszíteni hagyományos jelentésüket, s közel sem biztos, hogy két középkorú ember életstílusa ma is annyira hasonlítana, hogy ugyanolyan egyformán jellemezhetnénk őket, mint egykoron. Teljes cikk...


A jövő képzése - dobjuk el a papírt, vegyük elő a kütyüket

1 éve Különleges programom volt egy júliusi vasárnapon. Az Így Dolgozunk Mi lelkes szervezőpárosának meghívására önismereti tréninget tartottam 15-19 éves fiatalok számára az idei projekthetük részeként. Húsz ifjú várt rám aznap, én pedig bevallom őszintén, hogy ezúttal izgultam és alig vártam a kezdést. És bár 17 év után már inkább kellemes nyugalommal szoktam sétálni a tréning terembe, most élveztem az izgalmat is, írja Nagy Andrea a Parrish & Crawler International Szakmai Igazgatója, aki azt a tapasztalatát is megosztja, hogy vezetőként és fejlesztőként mit tanult ebből a találkozásból. Teljes cikk...


A közösségi média szerepe az X, Y, és a Z generációs munkavállalók toborzásának és kiválasztásának folyamatában

1 éve 2016 legjobb HR témájú dolgozata kategóriában Burján Nóra nyerte a HR Oscart. A dolgozat azt vizsgálta, hogy elsősorban milyen csatornákat használnak az álláskeresők, mit gondolnak a kiválasztási folyamatok hosszáról, illetve arról, hogy hogyan építik fel magukat a cégek, elsősorban a közösségi oldalakon; és mindez milyen viszonyban van azzal, hogy az álláskeresők melyik generációhoz tartoznak. Teljes cikk...


3 generáció és a pénz: így költ X, Y és Z

1 éve A különböző generációk érthető módon teljesen más elvárásokkal állnak az élethez, a munkához vagy épp a pénzhez, így ahhoz is, hogy mire és mennyit érdemes költeni. A Vienna Life Biztosító legújabb blogbejegyzése az X, az Y és a Z generációk pénzhez való viszonyát mutatja be. Ebből kiderül többek között, hogy mik a legnagyobb hibák, amit az Y-ok a pénzükkel elkövetnek, de az is, hogyan érhetnek el 15%-os fizetésemelést. Teljes cikk...


Berobbanó Z, vezető Y és kiégő X generáció - Ez az azonnali reakciók korszaka

2 éve Hogy hogyan szólítsuk meg a munkaerőpiacra éppen belépő fiatalokat, akik a nap 24 órájából legalább 18-ban a telefonjukat nyomkodják, chat alapon kommunikálnak és 3 másodperces videókat osztanak meg? Szalay Nadja, az Aon Hewitt és Barathi Tamás, a Colibri HR Solution szakembere kereste ezekre az új kihívásokra a választ az Online Toborzási Konferencia Zemployer Branding Workshopján. Berögzült sztereotípiák, tűzoltós megoldások? A szakemberek válasza inkább a gyors reakció, ráadásul a tér minden lehetséges szegletében. Mert a mai álláskeresőkkel szembejönnek az ajánlatok, nem nekik kell vadászniuk azokat. Teljes cikk...


Generációs vizeken ne kalózkodj

2 éve A generációk változnak, a mondatok, amelyekkel a „mai fiatalokról” beszélünk, már kevésbé. Ha szeretnél ezeknél a mondatoknál komolyabban gondolkodni az Y-ról és saját generációdról is, itt kezdheted. Teljes cikk...


Ilyen a Z-generáció ideális munkahelye

2 éve Hamarosan megjelenik a "bedrótozott nemzedék" a munkaerőpiacon. A Hvg.hu cikkéből kiderül, 1995 után született fiatalok milyen a számukra ideális munkakörnyezet. Teljes cikk...


Szorongó generációk tesznek keresztbe egymásnak

2 éve Ahogy az egy pikniken lenni szokott, több témába is belekóstolhattak az érdeklődők az idei első HR Pikniken. A piknik fő motívuma a szemléletváltás volt, amelyet a generációs és technológiai változások tesznek elkerülhetetlenné. Ha az ember manapság cikkeket olvas a jövő munkaerőpiacáról, akkor az egyik legfontosabb készség, ami előkerül, az az alkalmazkodás képessége a folyamatos és gyakran nagyon gyors változásban lévő környezethez. Az előadók számos szemszögből igyekeztek megvilágítani a felvetődő problémákat. Teljes cikk...


A vezető tud hatni a bizalmi szintre

4 éve A Coaching Team 2014-es nagymintás kutatásának eredményei egyértelműen visszaigazolják, hogy egy szervezeten belül meglévő magas bizalmi szint növeli a hatékonyságot, valamint jobb eredmények születhetnek hatására. Ami szintén fontos, hogy mindez a munkahelyi hangulatot is emeli, kedvező irányba fordítja. Egy korábbi kutatásunkból kiderült, hogy a munkavállalók részére, főként a fiatalabbaknak szinte a fizetésemeléssel egyenértékű motiváló tényező lehet a munkahelyi jó hangulat, jó csapat megléte. Teljes cikk...


Kézikönyv 50 éves dolgozók továbbképzéséhez

4 éve A közelmúltban bemutatott "MEET Change Kézikönyv HR menedzserek és felnőttképzők számára" című kiadvány gyakorlatias segítséget nyújt az idősödő munkavállalók továbbképzéséhez - tájékoztatta portálunkat a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége. Teljes cikk...


Nehéz idők jöhetnek a HR osztályokra

4 éve A HR-eseknek egyre több generáció eltérő igényeit kell ellátniuk a vállalatoknál. Ráadásul a munkavállalók többsége nem bízik a cégvezetésben, mert szerintük nem képesek a változásokat megfelelően kezelni - derül ki egy globális felmérésből, melyet portálunk is megkapott. Teljes cikk...


Ki akar ma a közigazgatásban dolgozni?

4 éve Meglepő látni, hogy mennyire igazak mindazok az előítéletek, amelyek a közszolgálati humánpolitikával szemben élnek. A merev, bürokratikus kiválasztás, a politikai okok miatt történő fluktuáció a minisztériumokban a motivációt kiölő bérezési rendszer, a versenyszférával szemben a fiatalok számára előnytelen kompenzációs struktúra mind-mind nyilvánvaló a szakemberek előtt is, a megoldás azonban a szféra hatalmas mérete miatt nem egyszerű. Teljes cikk...


Generációs különbségek akadályozzák az átadást a családi cégekben

4 éve A családnév önmagában még nem vezet hitelességhez, a következő generáció tagjai szerint pedig akár hátrányosan is érintheti őket. Közel 90 százalékuk úgy látja, nekik másoknál keményebben kell megdolgozniuk az elismerésért. Ügyvezetővé válni pedig már nem automatizmus a következő generáció számára, egyre több családi vállalkozás felkészült arra, hogy kemény döntést hozzon – írja közleményében a PwC. Teljes cikk...


Itt a Z generáció: vállalkozókedv és önbizalom

4 éve A 16-19 évesek közül ma már minden harmadik fiatal úgy gondolkodik, hogy öt éven belül saját vállalkozást fog létrehozni. A munkát leginkább élvezni szeretnék, kreativitásra és önmegvalósításra vágynak, ugyanakkor a lelkesedésüket és realitásérzéküket az is jól mutatja, hogy hajlandóak napi nyolc óránál többet is dolgozni a siker érdekében. Ők azok, akik hisznek abban, hogy a sikerhez elsősorban kitartó munka kell - derül ki a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (BKF) 16-35 éves korosztályt vizsgáló felméréséből, amely a Z generáció munkával, munkahellyel kapcsolatos vágyait, elvárásait vizsgálta. Teljes cikk...


Generációk változása a munka világában, avagy hogyan tudjuk motiválni az X és Y munkavállalóinkat

4 éve A mai világban a KKV szektor vezetőinek és HR-eseinek is be kell vezetniük a multiknál már alkalmazott motivációs rendszereket annak érdekében, hogy a különböző generációkat hosszabb távon ők is meg tudják tartani. Teljes cikk...


Generációs különbségek a toborzás-kiválasztásban

4 éve Generációs különbségek az álláskeresési technikákban is megmutatkoznak. Az X-ek még elsősorban a régi típusú, hagyományos formájú önéletrajzokat használják, ahol a tapasztalataikat domborítják ki, ezzel szemben az Y-ok már inkább az új típusúakat szeretik, melyeknek a mintáját az internetről szedik le, és a tanulmányaikon van a hangsúly. Azonban bármelyik korosztályt is nézzük, az egyik legfontosabb szempontnak annak kellene lennie, hogy az önéletrajz kitűnjön a tömegből. Teljes cikk...


Az Y és a Z a munka világában

4 éve Az Y és a Z generáció témaköre kikerülhetetlen, mert lassan minden munkahelyen találkozni fognak velük és a generációs különbözőségek problematikájával mind a cégvezetők, mind pedig a HR-esek – és közvetlenül bizony a kollégák is. Teljes cikk...