kapubanner for mobile
Megjelent: 4 éve

A legfontosabb digitális marketing csatornák, amelyekre 2022-ben is támaszkodhat

A marketing egyik fő kihívása a marketingüzenet megfelelő csatornáinak kiválasztása. Ma már nagyon sok csatorna áll rendelkezésünkre, a legtöbb kisvállalkozás viszont nem tud eltartani egy teljes munkaidős marketingszakértőt. Hogyan találjuk meg azokat a csatornákat, amelyek segítség nélkül is kivitelezhetőek, mégis jó megtérülést biztosítanak? Íme egy útmutató, amely segít a döntésben.

A marketing egyik fő kihívása a marketingüzenet megfelelő csatornáinak kiválasztása. Ma már nagyon sok csatorna áll rendelkezésünkre, a legtöbb kisvállalkozás viszont nem tud eltartani egy teljes munkaidős marketingszakértőt. Hogyan találjuk meg azokat a csatornákat, amelyek segítség nélkül is kivitelezhetőek, mégis jó megtérülést biztosítanak? Íme egy útmutató, amely segít a döntésben.

Legnépszerűbb digitális marketing csatornák

marketing

 

Olyan vállalkozása van, amelynek más vállalkozások az üzletfelei? Az a jó hírünk, hogy a B2B értékesítés megfelelő marketing stratégiával meglehetősen költséghatékonnyá válik. Emellett, az üzleti szféra képviselői, mint vásárlói kör, számos termék vagy szolgáltatás esetében hamarabb hozza meg a döntést a vásárlás mellett, mint a magán fogyasztói bázis.

Miért duplán jó hír ez? Mert beszámítható idő alatt válhat a marketing befektetés valóban jövedelmezővé. Ennek mindössze a célirányos stratégia a kulcsa, miszerint a sales üzenet közvetlenül jut el a célközönséghez.

Ilyen közvetlen eladásösztönző módszer a direkt marketing, amelyhez csupán a megfelelő marketing adatbázisra van szükség. A marketing adatbázisok telemarketing-, e-mail marketing- vagy tradicionális, postán feladott leveles kampányokhoz is használhatóak. A megvalósítás módja az értékesítendő dologtól, illetve egyéb más tényezőktől egyaránt függ, úgy mint az iparág, a célközönségbe tartozó cégek piaci pozíciója, és így tovább. 

A vállalati kapcsolati információk publikus adatbázisok, amelyek nyugodt szívvel használhatóak bevételszerzés céljára, ennek megfelelően a reklám tartalmú üzenetek nem ütköznek semmilyen nemzetközi adatvédelmi irányelvbe, mint például, a marketingesek számára a legtöbb fejvakarást okozó GDPR rendelet-gyűjtemény.

Adatbázis vásárlás marketing célokra

A WellData céges marketing adatbázisában több mint 470 ezer magyarországi vállalat adatai szerepelnek, és nem csak elérhetőségek, hanem más meghatározó tulajdonságok úgyszintén. Ezek alapján a jellemzők alapján ez az óriási állomány egyéni igények szerint csoportosítható, így olyan kisebb szegmensek alakíthatóak ki, amelyek tűhegy pontosan, kizárólag a célközönségbe tartozó gazdasági szervezeteket tartalmazzák. 

Azok a telefonos-, hírleveles- vagy postai sales kampányok, amelyeket ilyen célirányos stratégiával állítanak össze és vezényelnek le, garantáltan megtérítik a reklámköltséget.

Mi ennek az oka? Azok az emberek - vállalatok esetében is emberek ütik nyélbe a beszerzést -, akiknek a hirdetés üzenete célba talál, megszólítva érzi magát. Ez annak köszönhető, hogy promóció témája az ő - az általa képviselt szervezet - szükségletére, problémájára ad megoldást a hirdetett termékkel vagy szolgáltatással.

A WellData céges marketing állománya több mint egy tucatnyi attribútum szerint filterezhető, a teljesség igénye nélkül: ország, megye, település, alkalmazottak száma, árbevétel, iparág, fő tevékenységi kör, elérhetőség típusai. Ennélfogva a csoportosítási lehetőségek tárháza szinte végtelen, így határtalan hirdetési lehetőséggel kecsegtet a marketing adatbázis vásárlás.

A marketing adatbázis vásárlás valóban megéri a pénzét

Egyszerűen azért éri meg céges adatállományt venni, természetesen használat céljából, mert a direkt marketingnek köszönhetően rengeteg felesleges lépcső megspórolható az értékesítési folyamat során. Ezek a lépcsők egytől egyig lehetséges kilépési pontok a vásárlási döntéshozatal során. Kerülendő hibák, csökkentik a költséghatékonyságot, tehát a profitszerzési lehetőséget.

Míg a hagyományos sales procedúra során a közönség tagjai 3-10-50 alkalommal találkoznak a kreatívval és az üzenettel, amely még csak válaszadásra sem sarkallja a címzetteket, addig a direkt megkeresés egyenesen a csoport tagjainak az e-mail vagy postai fiókjában landol, illetve a közvetlenül, telefonon éri el őket.

Hány lépcsős, emellett milyen volumenű költséggel járó hadjáratot folytat a hirdető a tradicionális esetben azért, hogy megkapja a célzottak elérhetőségeit? Ennek a felesleges pénzköltésnek vége szakadhat a precízen célzott marketing adatbázisok megvásárlásával.

Az e-mail lista, tehát a hírlevél küldés, mint a legelterjedtebb direkt marketing módszer 

E-mail címlista is beszerezhető a WellData céges adatbázis szolgáltatótól. Valójában ez az az elérhetőség, amelyet a vállalkozások hajszál híján minden esetben megadnak. Ide várják az ajánlatokat és a megkereséseket, hiszen kézhez kapnak mindent, mégsem csörög a telefon egész álló nap folyamán. 

Hírlevél kampány manapság hírlevél küldő programokkal szerkeszthető és küldhető, a hírlevél küldésre az egyszerű szolgáltatók és e-mail fiókok nem alkalmasak. A hirdetés kivitelezése azonban nem költségigényes, mivel a levélküldő szoftverek többsége igazán zsebhez mért áron bérelhető, és megéri nekik, mert ekképp tesznek szert felhasználók millióira a világ minden tájáról.

Ezeknek a hírleveles programoknak a segítségével a WellData céges e-mail listájára többször is kiküldhető ugyanaz a sales üzenet, méghozzá az automatikus beállítási lehetőségeknek köszönhetően csak azok kapják majd meg másodjára, vagy akár harmadjára is a levelet, akik az előzőeket nem nyitották meg egyszer sem. A rendszer figyeli és jegyzi a megnyitási és az átkattintási statisztikát is, ezáltal teljesen automatizált értékesítési kampány építhető a jövőbeli ügyfelek érdeklődési szintjének megfelelően. 

Egyedi adatbázis építés egyedi igények szerint 

Mi van akkor, ha a WellData alap adatbázisa nem szűrhető olyan precízen vagy olyan tulajdonságok szerint, amire az ügyfélnek éppen szüksége lenne?

Erre az esetre az egyedi adatbázis építés jelent megoldást, amelyre a WellData szakértői csapata örömmel vállalkozik, hiszen az ügyfél üzleti sikerét az adatszolgáltató sajátjának tekinti. A profitszerzés közös cél, ezért a megrendelő egyénre szabott adatállomány igénye nem gondot, hanem megoldandó feladatot jelent. 

Az adatbázis építés a szükséglet és a marketing cél felmérésével kezdődik, a feltérképezést követően pedig szakemberek több tucat forrásból gyűjtik össze manuálisan és automatizált eljárással a célcsoportba tartozó vállalatok elérhetőségét. Az adatokat a cégek weboldaláról, szakmai gyűjtő oldalakról, közösségi média oldalakról, ipari-, kamarai-, szakszervezeti felületekről, és tucatnyi más forrásból akvirálnak a munkatársak, betartva a szegmens meghatározó tulajdonságait. 

Adatvédelmi irányelvek betartása

A már meglévő 470 ezer rekordos WellData adatbázisra és az egyedi igények alapján összeállítandó adatállományokra egyaránt igaz, hogy mindennemű adatvédelmi irányelvnek megfelelnek.

A GDPR előírások a magánszemélyek adataira vonatkoznak, a jogi személyek, tehát a vállalkozások, alapítványok és egyéb szervezetek nyilvános információira nem vonatkoznak. Ebből kifolyólag ezekre a publikus e-mail és postai címekre, illetve telefonszámokra semmilyen törvény sem tiltja vagy szabályozza az eladásösztönző tartalmak küldését.

A WellData nem csak az adatvédelmi szabályok betartására, hanem a SPAM-gyanú elkerülésére is jelentős hangsúlyt fektet, ezzel garantálva a marketing listák effektivitását.

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Évi 70 millió forintos fizetésért keresnek háziorvost

Évi 150 ezer fontért, azaz mintegy 70 millió forintért keresnek az Egyesült Királyság legtávolabbi, legeldugottabb szigeteinek háziorvosi... Teljes cikk

Ittasan dolgozó buszsofőr ellen mondták ki az ítéletet

Nem jogerősen egy év felfüggesztett szabadságvesztésre ítélt az Egri Járásbíróság egy ittasan dolgozó buszsofőrt Egerben - közölte a Heves... Teljes cikk

Autószerelő drogdíler ellen emeltek vádat, aki műhelyében árulta a kábítószert

A Bács-Kiskun Vármegyei Főügyészség jelentős mennyiségű kábítószerre elkövetett kábítószer-kereskedelem, új pszichoaktív anyaggal... Teljes cikk

Kapcsolódó hírek