Megjelent: 3 éve

A munkáltatói márkaépítésről III.

Pontosan milyen az a jelölt, aki ha ma elkezdene nálunk dolgozni szívesen maradna több évig? Mit mond el mindez a cégről? - ezeket a kérdéseket kell feltenniük a cégeknek maguknak, mondja Tóth Fanni Karolina, a Wanari szoftverfejlesztő cég partnere.

Ha egy szóval kellene leírnod, hogyan dolgozol, mi lenne az a szó?

Nagyon! Sokféle dologgal foglalkozom, ezért fontos, hogy mindig teljesen abban a feladatban legyek, amin éppen dolgozom. És persze az is fontos, hogy gyorsan bele tudjak merülni a következőbe. Szóval ez a nagyon valahol az agilitás és a lelkesedés keresztmetszetében található nálam.

Mit dolgozol jelenleg?

A Wanarinál vagyok “soft skill” arc. A Wanari egy 28 fős, magyar szoftverfejlesztő cég, mobil appokat és vállalati rendszereket csinálunk. Értelemszerűen a legtöbb munkatárs mérnök, én pedig sok olyasmivel foglalkozom, ami nekik nem fő érdeklődési körük, legyen ez sales, marketing, szervezetfejlesztés, belső és külső kommunikáció vagy épp a munkaadói márkaépítés.

Tóth Fanni KarolinaTóth Fanni Karolina
Hogyan jutottál a jelenlegi pozíciódba, hogyan talált meg ez a karrier?

A hosszú történet röviden: kognitív tudomány szakon végeztem (izgalmas, interdiszciplináris tudományág és viszonylag nehéz vele elhelyezkedni, többet róla itt) a Wanari ügyvezetője, Rege, pedig egy progresszív gondolkodású vezető, aki meglátta bennem a lehetőséget és elhitte rólam, hogy be fogok tudni illeszkedni a csapatba. Azóta ötlet és kivitelezés felváltva követte egymást s így lehetek most ilyen széles felelősségi körben a Wanarinál.

Mi a legnagyobb kihívás a munkádban?

A saját fejlesztőink érdeklődésének fenntartása. A legnagyobb dicséret számomra, amikor a Wanarisok büszkén beszélnek a Facebook oldalunkról vagy a blogunkról. Amikor a kollégák elismerően nyilatkoznak a munkámról az számomra két dolgot jelent. (1) Sikerült meggyőznöm őket, hogy fontos a külső és belső kommunikáció, mely eddig nekik érdektelennek tűnhetett. (2) Talán a célcsoportunk, a leendő kollégák is értékelni fogják a tartalmainkat.

Szerinted mi a Ti cégetek erőssége munkaadóként?

A családias környezet… ha egy olasz családra gondolunk. Amikor nem értünk egyet valamiben egész heves viták alakulhatnak ki. Ebben már benne van az igazi legnagyobb erősségünk: a lehetőség. A szoftverfejlesztés keretein belül a kollégák teret kapnak. Új technológiákkal dolgozhatnak, szakmai véleményüket meghallgatják és komolyan is veszik, saját megoldásaikat (közös elbírálás után) implementálhatják. Szóval szerintem a mi erősségünk az, hogy a kölcsönös tisztelet és közös érdeklődés mellett még jól is érezzük magunkat munka közben.

Mit jelent számodra a munkáltatói márka? Szerinted ez miért fontos?

Ahol az emberek jól érzik magukat, annak híre megy. Szerintem azért fontos, mert a munkáltatói márka fókuszában nem feltétlenül az van, amit mint cég magunkról mondunk, hanem amit a munkatársak magánemberként mondanak rólunk. Ennek már csak hozománya, hogy a benti lelkesedést, szakmai profizmust, csapatszellemet kohézívan, cégként kifelé is megmutathatjuk.

Melyik volt számotokra a legizgalmasabb rész a munkaadói márka-stratégiátok, és a DreamJo.bs profilotok kialakításánál?

A képek. Ha a szoftverfejlesztésre gondolunk, általában sok szemüveges fiú monitorokra meredve jut eszünkbe. Ez néha igaz is. De ez persze csak egy része a munkának. Rengeteg tervezés, projekt kickoff, folyamatos monitoring, páros programozás, manuális tesztelés és még sok egyéb történik például egy mobil app megvalósítása közben. Nem beszélve arról, hogy a munka mellett néha ki is kapcsolódunk, amit szintén el kellett kezdeni megörökíteni. A Dreamjo.bs-on szerencsére rengeteg lehetőség van ezeket megjeleníteni és valós képet festeni magunkról.

Mit tanácsolnál azoknak a cégeknek, akik még nem foglalkoztak munkáltatói márkaépítéssel, de belevágnának?

Elkezdeni a munkáltatói márka felépítését szerintem mindenképp belülről kell. Ne arra fókuszáljatok, hogy mit akartok mondani magatokról, hanem arra, hogy kik vagytok most. A kizárólag stratégia-alapú munkáltatói márkáról egy baráti sörözés alkalmával könnyen lehull a lepel s az pont negatív irányba mozdítja a cég megítélését. Mindenképp azt javaslom, hogy kezdjétek helyzetfelméréssel, és a célközönség meghatározásával. Pontosan milyen az a jelölt, aki ha ma elkezdene nálunk dolgozni szívesen maradna több évig? Mit mond el mindez a cégről? Utána lehet nagyot álmodni és kigondolni milyen irányba szeretnétek mindezt változtatni, hogy még sikeresebbek lehessetek!
  • 2019.11.14recruiTECH BLUE Fizikai munkaerő toborzás – van új a nap alatt? Szerintünk igen! recruiTECH BLUE | 2019. november 14-én a kékgalléros toborzásra koncentrálva, még lazy bird áron Részletek Jegyek
  • 2019.11.15Hogyan változnak a nyugdíjszabályok 2020-ban? Mikor jobb nyugdíjba vonulni a nyugdíj összege szempontjából. Még az idén, vagy inkább jövőre? Ki vonulhat nyugdíjba jövőre, mit jelent a munkáltató számára, ha a munkatárs nyugdíjra jogosulttá válik? Nyugdíj mellett hogyan dolgozhatunk? Mit jelent a munkáltató számára, ha nyugdíjas munkavállalót foglalkoztat? Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
A stabil munkahely fontosabb a fizetésnél

A stabil, biztonságos munkakörnyezet a fizetésnél is fontosabb a magyar kékgalléros munkavállalók számára. Szakmai tréningre és karácsonyi bulira... Teljes cikk

Az irodán belüli márkaépítésről kutatnak Az Év Irodája verseny szervezői

Online kutatásba kezd az idén 10 éves Az Év Irodája verseny, melynek célja, hogy felmérje az irodán belüli márkaépítés (Office Branding)... Teljes cikk

Csak a cégek ötöde számára stratégiai fontosságú a munkavállalói élmény

23 millió dolgozó munkavállalói élményét vizsgálta világszerte a Kincentric a második, 2019-ben indított #dolgozniélmény kutatásában. Itthon 19... Teljes cikk