Megjelent: 3 éve

A munkáltatói márkaépítésről III.

Pontosan milyen az a jelölt, aki ha ma elkezdene nálunk dolgozni szívesen maradna több évig? Mit mond el mindez a cégről? - ezeket a kérdéseket kell feltenniük a cégeknek maguknak, mondja Tóth Fanni Karolina, a Wanari szoftverfejlesztő cég partnere.

Ha egy szóval kellene leírnod, hogyan dolgozol, mi lenne az a szó?

Nagyon! Sokféle dologgal foglalkozom, ezért fontos, hogy mindig teljesen abban a feladatban legyek, amin éppen dolgozom. És persze az is fontos, hogy gyorsan bele tudjak merülni a következőbe. Szóval ez a nagyon valahol az agilitás és a lelkesedés keresztmetszetében található nálam.

Mit dolgozol jelenleg?

A Wanarinál vagyok “soft skill” arc. A Wanari egy 28 fős, magyar szoftverfejlesztő cég, mobil appokat és vállalati rendszereket csinálunk. Értelemszerűen a legtöbb munkatárs mérnök, én pedig sok olyasmivel foglalkozom, ami nekik nem fő érdeklődési körük, legyen ez sales, marketing, szervezetfejlesztés, belső és külső kommunikáció vagy épp a munkaadói márkaépítés.

Tóth Fanni KarolinaTóth Fanni Karolina
Hogyan jutottál a jelenlegi pozíciódba, hogyan talált meg ez a karrier?

A hosszú történet röviden: kognitív tudomány szakon végeztem (izgalmas, interdiszciplináris tudományág és viszonylag nehéz vele elhelyezkedni, többet róla itt) a Wanari ügyvezetője, Rege, pedig egy progresszív gondolkodású vezető, aki meglátta bennem a lehetőséget és elhitte rólam, hogy be fogok tudni illeszkedni a csapatba. Azóta ötlet és kivitelezés felváltva követte egymást s így lehetek most ilyen széles felelősségi körben a Wanarinál.

Mi a legnagyobb kihívás a munkádban?

A saját fejlesztőink érdeklődésének fenntartása. A legnagyobb dicséret számomra, amikor a Wanarisok büszkén beszélnek a Facebook oldalunkról vagy a blogunkról. Amikor a kollégák elismerően nyilatkoznak a munkámról az számomra két dolgot jelent. (1) Sikerült meggyőznöm őket, hogy fontos a külső és belső kommunikáció, mely eddig nekik érdektelennek tűnhetett. (2) Talán a célcsoportunk, a leendő kollégák is értékelni fogják a tartalmainkat.

Szerinted mi a Ti cégetek erőssége munkaadóként?

A családias környezet… ha egy olasz családra gondolunk. Amikor nem értünk egyet valamiben egész heves viták alakulhatnak ki. Ebben már benne van az igazi legnagyobb erősségünk: a lehetőség. A szoftverfejlesztés keretein belül a kollégák teret kapnak. Új technológiákkal dolgozhatnak, szakmai véleményüket meghallgatják és komolyan is veszik, saját megoldásaikat (közös elbírálás után) implementálhatják. Szóval szerintem a mi erősségünk az, hogy a kölcsönös tisztelet és közös érdeklődés mellett még jól is érezzük magunkat munka közben.

Mit jelent számodra a munkáltatói márka? Szerinted ez miért fontos?

Ahol az emberek jól érzik magukat, annak híre megy. Szerintem azért fontos, mert a munkáltatói márka fókuszában nem feltétlenül az van, amit mint cég magunkról mondunk, hanem amit a munkatársak magánemberként mondanak rólunk. Ennek már csak hozománya, hogy a benti lelkesedést, szakmai profizmust, csapatszellemet kohézívan, cégként kifelé is megmutathatjuk.

Melyik volt számotokra a legizgalmasabb rész a munkaadói márka-stratégiátok, és a DreamJo.bs profilotok kialakításánál?

A képek. Ha a szoftverfejlesztésre gondolunk, általában sok szemüveges fiú monitorokra meredve jut eszünkbe. Ez néha igaz is. De ez persze csak egy része a munkának. Rengeteg tervezés, projekt kickoff, folyamatos monitoring, páros programozás, manuális tesztelés és még sok egyéb történik például egy mobil app megvalósítása közben. Nem beszélve arról, hogy a munka mellett néha ki is kapcsolódunk, amit szintén el kellett kezdeni megörökíteni. A Dreamjo.bs-on szerencsére rengeteg lehetőség van ezeket megjeleníteni és valós képet festeni magunkról.

Mit tanácsolnál azoknak a cégeknek, akik még nem foglalkoztak munkáltatói márkaépítéssel, de belevágnának?

Elkezdeni a munkáltatói márka felépítését szerintem mindenképp belülről kell. Ne arra fókuszáljatok, hogy mit akartok mondani magatokról, hanem arra, hogy kik vagytok most. A kizárólag stratégia-alapú munkáltatói márkáról egy baráti sörözés alkalmával könnyen lehull a lepel s az pont negatív irányba mozdítja a cég megítélését. Mindenképp azt javaslom, hogy kezdjétek helyzetfelméréssel, és a célközönség meghatározásával. Pontosan milyen az a jelölt, aki ha ma elkezdene nálunk dolgozni szívesen maradna több évig? Mit mond el mindez a cégről? Utána lehet nagyot álmodni és kigondolni milyen irányba szeretnétek mindezt változtatni, hogy még sikeresebbek lehessetek!
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
HR vezetők rendkívüli helyzetben (3.) - Kreiter Éva - Dreher Sörgyárak

“Az utóbbi hetekben annyit dolgoztunk, mint soha korábban. A home office-ban reggel 8-kor leül az ember a gép elé, és észre sem veszi, hogy már este... Teljes cikk

Employer Branding Award 2019: a visszaszámlálás elkezdődött!

Ötödik alkalommal hirdeti meg az MPRSZ az Employer Branding Awardot. A pályázat célja a legjobb hazai munkáltatói márkaépítési gyakorlatok... Teljes cikk

Csalj mosolyt a kollégáid arcára már hétfő reggel!

A munkáltatói márka építése azt jelenti, hogy élményt kell teremteni az összes HR folyamaton átívelően. Ahol komolyan veszik, ott a... Teljes cikk