A munkáltatói márkaépítésről III.
Pontosan milyen az a jelölt, aki ha ma elkezdene nálunk dolgozni szívesen maradna több évig? Mit mond el mindez a cégről? - ezeket a kérdéseket kell feltenniük a cégeknek maguknak, mondja Tóth Fanni Karolina, a Wanari szoftverfejlesztő cég partnere.
Nagyon! Sokféle dologgal foglalkozom, ezért fontos, hogy mindig teljesen abban a feladatban legyek, amin éppen dolgozom. És persze az is fontos, hogy gyorsan bele tudjak merülni a következőbe. Szóval ez a nagyon valahol az agilitás és a lelkesedés keresztmetszetében található nálam.
Mit dolgozol jelenleg?
A Wanarinál vagyok “soft skill” arc. A Wanari egy 28 fős, magyar szoftverfejlesztő cég, mobil appokat és vállalati rendszereket csinálunk. Értelemszerűen a legtöbb munkatárs mérnök, én pedig sok olyasmivel foglalkozom, ami nekik nem fő érdeklődési körük, legyen ez sales, marketing, szervezetfejlesztés, belső és külső kommunikáció vagy épp a munkaadói márkaépítés.
Tóth Fanni KarolinaHogyan jutottál a jelenlegi pozíciódba, hogyan talált meg ez a karrier?A hosszú történet röviden: kognitív tudomány szakon végeztem (izgalmas, interdiszciplináris tudományág és viszonylag nehéz vele elhelyezkedni, többet róla itt) a Wanari ügyvezetője, Rege, pedig egy progresszív gondolkodású vezető, aki meglátta bennem a lehetőséget és elhitte rólam, hogy be fogok tudni illeszkedni a csapatba. Azóta ötlet és kivitelezés felváltva követte egymást s így lehetek most ilyen széles felelősségi körben a Wanarinál.
Mi a legnagyobb kihívás a munkádban?
A saját fejlesztőink érdeklődésének fenntartása. A legnagyobb dicséret számomra, amikor a Wanarisok büszkén beszélnek a Facebook oldalunkról vagy a blogunkról. Amikor a kollégák elismerően nyilatkoznak a munkámról az számomra két dolgot jelent. (1) Sikerült meggyőznöm őket, hogy fontos a külső és belső kommunikáció, mely eddig nekik érdektelennek tűnhetett. (2) Talán a célcsoportunk, a leendő kollégák is értékelni fogják a tartalmainkat.
Szerinted mi a Ti cégetek erőssége munkaadóként?
A családias környezet… ha egy olasz családra gondolunk. Amikor nem értünk egyet valamiben egész heves viták alakulhatnak ki. Ebben már benne van az igazi legnagyobb erősségünk: a lehetőség. A szoftverfejlesztés keretein belül a kollégák teret kapnak. Új technológiákkal dolgozhatnak, szakmai véleményüket meghallgatják és komolyan is veszik, saját megoldásaikat (közös elbírálás után) implementálhatják. Szóval szerintem a mi erősségünk az, hogy a kölcsönös tisztelet és közös érdeklődés mellett még jól is érezzük magunkat munka közben.
Mit jelent számodra a munkáltatói márka? Szerinted ez miért fontos?
Ahol az emberek jól érzik magukat, annak híre megy. Szerintem azért fontos, mert a munkáltatói márka fókuszában nem feltétlenül az van, amit mint cég magunkról mondunk, hanem amit a munkatársak magánemberként mondanak rólunk. Ennek már csak hozománya, hogy a benti lelkesedést, szakmai profizmust, csapatszellemet kohézívan, cégként kifelé is megmutathatjuk.
Melyik volt számotokra a legizgalmasabb rész a munkaadói márka-stratégiátok, és a DreamJo.bs profilotok kialakításánál?
A képek. Ha a szoftverfejlesztésre gondolunk, általában sok szemüveges fiú monitorokra meredve jut eszünkbe. Ez néha igaz is. De ez persze csak egy része a munkának. Rengeteg tervezés, projekt kickoff, folyamatos monitoring, páros programozás, manuális tesztelés és még sok egyéb történik például egy mobil app megvalósítása közben. Nem beszélve arról, hogy a munka mellett néha ki is kapcsolódunk, amit szintén el kellett kezdeni megörökíteni. A Dreamjo.bs-on szerencsére rengeteg lehetőség van ezeket megjeleníteni és valós képet festeni magunkról.
Mit tanácsolnál azoknak a cégeknek, akik még nem foglalkoztak munkáltatói márkaépítéssel, de belevágnának?
Elkezdeni a munkáltatói márka felépítését szerintem mindenképp belülről kell. Ne arra fókuszáljatok, hogy mit akartok mondani magatokról, hanem arra, hogy kik vagytok most. A kizárólag stratégia-alapú munkáltatói márkáról egy baráti sörözés alkalmával könnyen lehull a lepel s az pont negatív irányba mozdítja a cég megítélését. Mindenképp azt javaslom, hogy kezdjétek helyzetfelméréssel, és a célközönség meghatározásával. Pontosan milyen az a jelölt, aki ha ma elkezdene nálunk dolgozni szívesen maradna több évig? Mit mond el mindez a cégről? Utána lehet nagyot álmodni és kigondolni milyen irányba szeretnétek mindezt változtatni, hogy még sikeresebbek lehessetek!
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Felértékelődött a biztonság, az együttműködés és a nyílt kommunikáció, ha munkahelyválasztásról van szó. A PwC Magyarország idén is több... Teljes cikk
Nyílik az olló a hazai cégek között – a legmegbízhatóbbak köre bővül, de a legkockázatosabbaké is látványosan nő. Most különösen... Teljes cikk
Három telephely helyett egy cégre szabott székház. A költözés számos HR kihívást is tartogatott. Az új munkakörnyezet nemcsak a vállalat... Teljes cikk
- Elképesztő, mi lett az új luxus: emberrel beszélni egy ügyfélszolgálaton 1 hónapja
- Az amerikai dolgozók több mint fele saját zsebből fizeti a képzéseket, amiket munkáltatója nem áll 2 hónapja
- Hogyan teheted vonzóbbá a munkahelyedet a digitális térben? 2 hónapja
- Kiderült, mi számít ma leginkább a munkaerőpiacon – nem a végzettség az 2 hónapja
- Hogyan teremthetünk valódi értéket a HR-ben? 2 hónapja
- Extra szabadság, home office és kreatív HR-sek: ezt teszik a jóllétért a megbízható munkaadók 3 hónapja
- Névjegykártya méret és design - ezekre figyelj a készítéskor! 4 hónapja
- Hogyan változott a sportmarketing az idők során? 4 hónapja
- Állásoldalak 4 hónapja
- Értékelő oldalak hatása a munkáltatói márka építésére 4 hónapja
- 20 évig fizették munka nélkül, most kártérítést követel 4 hónapja
Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja