Megjelent: 3 éve

A szolgáltató cégek látják rózsaszínnek a jövőt

Hároméves csúcson van a GKI konjunktúraindexe, ami elsősorban a szolgáltató cégek optimizmusának köszönhető. Náluk a foglalkoztatási szándék is jelentősen erősödött, írja a Napi.hu.

Az ipar, a kereskedelem az építőipar, a szolgáltató szektor, illetve a lakosság várakozásait veszik tekintetbe az index kiszámításakor. Az áprilisi 0,5 pontról 1,7 pontra nőtt a konjunktúraindex, az üzleti bizalmi index 6,4 pontról 7,9 pontra emelkedett, a fogyasztói bizalmi index pedig mínusz 16,4 pontról mínusz 16,1 pontra javult májusban, írja a lap.

Az ipar várakozásai kissé gyengültek, a kereskedelem pedig jelenleg a legpesszimistább ágazatnak bizonyul. A szolgáltatói bizalmi index viszont májusban óriásit ugrott, tizennyolc éves csúcsára került, a várható üzletmenettel és forgalommal kapcsolatban is optimisták a cégek.

A foglalkoztatási szándék az iparban és a kereskedelemben gyengült, az építőiparban kissé, a szolgáltató cégek körében jelentősebben erősödött. Kissé nőtt a lakosság munkanélküliségtől való félelme.

Napi.hu
  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
500 fővel és új irodával indítja az újévet a LogMeIn Magyarországon

A LogMeIn továbbra is itthon fejleszti legfontosabb távoli elérést, webes kommunikációt és jelszókezelést segítő szoftvereit, ide került a belső... Teljes cikk

500 munkahelyet teremtett Szegeden a BP Globális Szolgáltató Központ

Egy évtizede érkezett Magyarországra a BP Globális Szolgáltató Központja, amely budapesti székhelye mellett 2017-ben Szegeden is irodát nyitott. A... Teljes cikk

Mitől sikeres egy vállalati rendezvény?

Egy jó rendezvényhelyszín önmagában már kevés a sikerhez. Kreativitás, élmény, törődés, személyre szabottság, ember az emberért - ezek az új... Teljes cikk