Megjelent: 3 éve

A szolgáltató cégek látják rózsaszínnek a jövőt

Hároméves csúcson van a GKI konjunktúraindexe, ami elsősorban a szolgáltató cégek optimizmusának köszönhető. Náluk a foglalkoztatási szándék is jelentősen erősödött, írja a Napi.hu.

Az ipar, a kereskedelem az építőipar, a szolgáltató szektor, illetve a lakosság várakozásait veszik tekintetbe az index kiszámításakor. Az áprilisi 0,5 pontról 1,7 pontra nőtt a konjunktúraindex, az üzleti bizalmi index 6,4 pontról 7,9 pontra emelkedett, a fogyasztói bizalmi index pedig mínusz 16,4 pontról mínusz 16,1 pontra javult májusban, írja a lap.

Az ipar várakozásai kissé gyengültek, a kereskedelem pedig jelenleg a legpesszimistább ágazatnak bizonyul. A szolgáltatói bizalmi index viszont májusban óriásit ugrott, tizennyolc éves csúcsára került, a várható üzletmenettel és forgalommal kapcsolatban is optimisták a cégek.

A foglalkoztatási szándék az iparban és a kereskedelemben gyengült, az építőiparban kissé, a szolgáltató cégek körében jelentősebben erősödött. Kissé nőtt a lakosság munkanélküliségtől való félelme.

Napi.hu
  • 2020.05.22Asszertív online kommunikáció – Online tréning 100%-ban gyakorlati feladatokra épülő, tréning jellegű képzésünk 3 egységből áll, melyek egymáshoz közeli napokon kerülnek megtartásra és egymásra épülnek, így a tudás elmélyítése az intenzitás és ismétlési lehetőség által garantált, a beszéd gördülékenny, választékos és magabiztos lesz. Részletek Jegyek
  • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Többségben a nők, a dolgozók hatoda külföldi - SSC világ Magyarországon

Továbbra is Budapest-központú a piac, Debrecen a második helyen. Az átlagos dolgozó 32 éves, a felvételi idő kezdő pozícióra 39 nap, a fluktuáció... Teljes cikk

Milyen egy virtuális call center dolgozó?

Már több mint tíz éve megjelentek az outsourcing piacon az olyan telefonos/online call centerek, melyek otthonról dolgozó “agentekre” épülnek.... Teljes cikk

Új trendek az SSC szektorban

A Kinnarpsnál tartották szakmai összegzésüket az SSC szektor résztvevői és döntéshozói. Fókuszban a szektort érintő új trendek voltak, az... Teljes cikk