Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 10 éve

A vártnál lassabban bővül az IT-outsourcing

Az idén még stagnálásra, ám jövőre már növekedésre számít a magyar informatikai erőforráskihelyezési piacon a Getronics. A nemzetközi vállalat szerint a jelentős költségcsökkentést lehetővé tevő outsourcing igénybe vétele a versenyszféra mellett az államigazgatásnak és az önkormányzatoknak is hasznot hozna.

images

images

NEXON OUTSOURCE szolgáltatás

Garantált minőség, teljes körű felelősség.
Bízza ránk bérszámfejtését és HR-adminisztrációját! Legyen a feladat és a felelősség is a miénk! Szakértő munka-társaink 60 ezer munkavállaló bérszám-fejtését végzik.



Kiegészítésként ajánljuk:

- korszerű munkaidő- és HR-szoftver felhőszolgáltatásban

- elektronikus bérjegyzék

- teljes körű cafeteria adminisztráció


További információ

Jos Schoemaker, a cég globális szolgáltatási vezérigazgatója az MTI-nek elmondta, a magyar piacon az országgyűlési választások miatt sem számítanak bővülésre az egész évet illetően, mivel az állam által támogatott projektek ilyenkor lelassulnak, illetve egy részüket ki sem írják.

A várakozásokat ugyanakkor árnyalja, hogy a második félévben, az új kormány felállását, illetve az unió által is támogatott projektek forrásainak hatékonyabb lehívását követően az informatikai (it) szolgáltatási piac élénkülése várható, s ez a szegmens az elsők között dinamizálódik a válság után.

A vezérigazgató hozzátette, a nemzetközi tapasztalatok alapján meggyőződése, hogy a kormányzat számára is nagy előnyöket hordoz az erőforráskihelyezés, mivel a költségek csökkentése révén jelentősen hozzájárul a méretgazdaságosság javításhoz.

Jos Schoemaker kifejtette, a gazdasági válság kezdetekor azt gondolták, hogy a krízis felgyorsítja az outsourcing piac növekedését, mert a túlélés érdekében az informatikai költségeket mindenki csökkenteni fogja. A piacon azonban általános meglepetésként hatott, hogy a növekedési ütem jóval lassúbb volt a vártnál, amit főként azzal magyaráznak, hogy túl nagy sokk érte a potenciális megrendelőket.

A vezérigazgató kifejtette, a piac gyorsabb fejlődése azért sem valósult meg, mert viszonylag hosszú ideig, 9-12 hónapig tart egy outsourcing projekt döntéselőkészítése, s a megrendelőknek ennél gyorsabb megoldásra volt szükségük. Hozzátette, tavaly világszinten a teljes outsourcing piac kissé visszaesett, igaz, ezen belül például az infrastruktúrához kapcsolható erőforráskihelyezés 4-5 százalékkal bővült.

Kifejtette, a magyar piacon hasonlóan alakultak a folyamatok. Most azonban már nagyobb érdeklődést tapasztalnak, elsősorban azért, mert a vállalatok újabb költségcsökkentési lehetőségeket keresnek.

Jos Schoemaker elmondta, az eszközértékesítés a magyar piacon is visszaesett, amit a nagyobb szolgáltatás-értékesítés nem tudott teljes mértékben ellensúlyozni. Mutatja ezt az is, hogy az informatikai szolgáltatásokat nyújtó Getronics két magyar leányvállalatának árbevétele tavaly 13 milliárd forint volt, mintegy 1 milliárd forinttal kisebb a 2008. évinél, miközben a társaságok tartani tudták üzemi eredményüket a válság miatt szűkülő piacon. Az idén a bevétel és az eredmény szinten tartása a cél.

Ugyanakkor a bevétel háromnegyedét hozó, az outsourcing piacon működő Getronics Magyarország Kft. teljesíti azt az anyavállalati elvárást, hogy mind több bevétele legyen szolgáltatásból, s tovább javuljon az eredményessége. A központi elvárások alapján az idén az árbevétel-arányos kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredményét (EBITDA) a tavalyi 8 százalékról az idén 9 százalékra kell emelni. A Getronics másik leányvállalata regionális szolgáltató központként működik.

A vezérigazgató a magyar piacról elmondta, az amerikai piackutató, az IDC Hungary legfrissebb adatai szerint 2009 első félévében az informatikai szolgáltatások értéke 87,5 milliárd forint volt, 15 százalékkal nagyobb az egy évvel korábbinál. Ebből az informatikai outsourcing 12,6 százalékot tett ki, szemben az előző év azonos időszakára jellemző 11,8 százalékkal. Az év második felében azonban már nem ennyire pozitív a kép, mivel az év folyamán jó néhány üzemeltetési szerződést újratárgyaltak.

Az amerikai piackutató leányvállalata a következő öt évben az outsourcing piac esetében átlagosan évi 1,7 százalékos bővülést jelez előre. Várakozásai szerint 2013-ban IT-szolgáltatásokra 1,2 milliárd dollárt költenek Magyarországon.



  • 2019.11.21Transzformatív Team Coaching Lab A Transzformatív Team Coaching Lab alkalmat ad arra, hogy konkrét eseteken keresztül ismerkedj a módszertan erejével. Egy ügyféleset, amelyben a team coaching folyamat során transzformáltuk valódi kapcsolattá a csapatban élő projekciókat. Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Új trendek az SSC szektorban

A Kinnarpsnál tartották szakmai összegzésüket az SSC szektor résztvevői és döntéshozói. Fókuszban a szektort érintő új trendek voltak, az... Teljes cikk

500 fővel és új irodával indítja az újévet a LogMeIn Magyarországon

A LogMeIn továbbra is itthon fejleszti legfontosabb távoli elérést, webes kommunikációt és jelszókezelést segítő szoftvereit, ide került a belső... Teljes cikk

500 munkahelyet teremtett Szegeden a BP Globális Szolgáltató Központ

Egy évtizede érkezett Magyarországra a BP Globális Szolgáltató Központja, amely budapesti székhelye mellett 2017-ben Szegeden is irodát nyitott. A... Teljes cikk