Megjelent: 1 éve

A vendéglátásban dolgozó munkavállalók jellemzői

A vendéglátásban meglepően kevesen beszélnek nyelveket, egy munkahelyen átlagosan 3,7 évig maradnak, és a szektorban munkát vállalók közel fele dolgozott már külföldön, derül ki Eventrend Global - Magyarország megrendelésére készített reprezentatív kutatásból.

1. Meglepően alacsony az idegen nyelv ismerete a vendéglátásban és a dolgozók ötöde képzetlen

A hazai vendéglátásban dolgozó kérdőívkitöltők 19 százaléka nem rendelkezik semmilyen speciális vendéglátóipari képzettséggel, 68 százalékuk egyféle ilyen végzettséggel rendelkezik, tizedük kétfélével, 3 százalékuk pedig 3 vagy 4 félével is. Mindent egybevetve a vendéglátásban dolgozók 19 százaléka szakképzetlen, 18 százalékuknak OKJ tanfolyam vagy képzés a legmagasabb képesítése, 30 százalékuk szakiskolai végzettségig jutott el, 24 százalékuk szakközépiskolai érettségiig, végül 9 százalékuk vendéglátós diplomát is szerzett.

Végzettségi szintek a különböző szakterületeken végzettséggel rendelkezők körében:



A vendéglátásban dolgozók mindösszesen csak 16 százaléka tud folyékonyan írni, olvasni és társalogni angolul bármiről, és további 18 százalékuk jelölte azt a válasz lehetőséget, hogy nem beszél angolul. Perfekt német tudást a válaszadók 9 százaléka jelzett, miközben 47 százalékuk nem beszél németül. Az angolon és a németen kívül a vendéglátósok 23 százaléka beszél valamilyen szinten valamely más nyelven (is). Mindent egybevetve mindössze a válaszadók 8 százaléka nem tud megszólalni egyetlen idegen nyelven sem, miközben 13 százalékuk három vagy több nyelven is tud valamilyen szinten. Egy nyelven (tipikusan angolul) 39 százalék tud megszólalni, két nyelven (tipikusan angolul és németül) pedig 40 százalék.



A tanulmány eredményeinek első része teljes egészében innen letölthető.

Ha pedig állást keres a vendéglátásban, turizmusban ITT nézelődjön.
  • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
  • 2020.09.17HR Basic képzés HR feladatai vannak? Szeretné rendszerezni ismereteit, vagy szeretné összevetni saját gyakorlatát a másokéval, illetve egyszerűen csak érdeklődik a téma iránt? Nálunk megtanulhatja mit és hogyan kell hatékonyan csinálni. Jöjjön el képzésünkre és sajátítsa el – évek helyett 11 napban – az operatív HR munka legfontosabb eszközeit! Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Kiégés megelőzési stratégiák és munkavállalói élmény a call centerekben

A kiégés manapság egyre fokozódó és egyre több munkakörben való megjelenésével, a szindróma fluktuációra való hatásával foglalkozik... Teljes cikk

Hogyan hatott az ügyvédekre a veszélyhelyzet?

Számos iparág mellett az ügyvédi szolgáltatásokat sem hagyta érintetlenül a koronavírus és a hozzá kapcsolódó gazdasági lassulás. Most kiderül,... Teljes cikk

Leépítés, költségcsökkentés, tervezés a jövőre - így érinti a járvány a vállalatokat

A vállalatok 30%-a tervez leéptést egy friss kutatás szerint. A válságkezelés sikere szempontjából pedig döntő a munkavállalók bevonása, hogy... Teljes cikk