Tanulmányok - 1. oldal

2 hete A munkáltatók kétharmada már tudatosan építi a munkáltatói márkát

Elkészült Magyarország 2018-as employer branding felmérése, az Employer Branding Survey 2018 Hungary. A válaszadó vállalatok 68% foglalkozik tudatos munkáltatói márkaépítéssel. A tavalyi felméréshez képest 15%-al nőt a tudatos employer brandinget alkalmazó cégek száma. Teljes cikk...


2 hete A magyar felnőttek több mint fele soha vagy csak több évente jut el nyaralni, pihenni

Hatalmas a tartalék a hazai turizmusban, a felnőtt magyarok 56 százaléka sohasem, vagy csak több évente szokott belföldön nyaralni, pihenni, például egy hosszú hétvégét eltölteni valahol, viszont 1 százalékuk minden hónapban megengedheti magának a belföldi nyaralást. A vendéglátást igénybe vevő vendégek viselkedési mintáit, választási szokásait, elvárásait vizsgálta az Eventrend kutatásának harmadik része. Teljes cikk...


1 hónapja Havi nettó 300 ezret is lehet keresni a vendéglátásban

A fizetéssel többségében elégedettek a vendéglátásban dolgozók, a legtöbb elégedetlenség a béren kívüli juttatásokkal van, amit a munkavállalók fejlesztendő területnek látnak. A területen dolgozók fele, több mint havi nettó 300 ezer forintot keres, a nők jövedelme azonban 30%-al elmarad a férfiakétól. Erről szól az Eventrend Global - Magyarország megrendelésére készített reprezentatív kutatásának második része. Teljes cikk...


2 hónapja A változás, és ami mögötte van

Változás. A mai világban úgy tűnik, hogy ez az egyetlen állandó dolog. Általában félünk tőle. De miért? Mit tehetünk munkavállalóként abban az esetben, ha a változás a munkahelyünket érinti valamilyen formában? Nézzük meg, hogyan és miért reagálunk úgy a változásokra, ahogy azt általában szoktuk, illetve mit is tehetünk, hogy gördülékenyebben menjenek a dolgok számunkra, attól függetlenül, hogy milyen munkakört töltünk be jelenleg. Teljes cikk...


3 hónapja A vendéglátásban dolgozó munkavállalók jellemzői

A vendéglátásban meglepően kevesen beszélnek nyelveket, egy munkahelyen átlagosan 3,7 évig maradnak, és a szektorban munkát vállalók közel fele dolgozott már külföldön, derül ki Eventrend Global - Magyarország megrendelésére készített reprezentatív kutatásból. Teljes cikk...


4 hónapja Technológiai újítások a HR területén

Az elkövetkező években valószínűleg a HR és a szakmai vezetők legnagyobb kihívásai közé tartozik majd, hogy felmérjék, hogy mely feladatokat és tevékenységeket lehet automatizálni, milyen technológiákat lehet használni és milyen kombinációkban képesek az emberek és a gépek a leghatékonyabb munkavégzésre. Hudák -Fekete Andrea néhány szempontot vett sorra. Teljes cikk...


6 hónapja A válság óta sok európai fiatal lett szegényebb, mint más aktív korúak

A fiatalkori munkanélküliség tapasztalata növeli a későbbi munkanélkülivé válás valószínűségét, és csökkenti a jövőbeni kereseteket. A szegénységi ráta növekedése a legtöbb országban megállt, mindezek ellenére a legtöbb EU-országban a fiatalok körében a szegénységi ráta meghaladja az összes aktív korúra jellemző értéket. A szülői házba visszatérő fiatalok aránya a kelet-európai országok kivételével minden országcsoportban emelkedett. Sok más mellett ez derül ki a most bemutatott Társadalmi Riport 2018 című kötetből. A kiadvány bemutatásával cikksorozatban foglalkozunk. Teljes cikk...


6 hónapja Legalább 361 ezer forintos nettó átlagbér állíthatná meg a kivándorlást

Egy kutatásból kiderül, hogy a magyarok külföldi munkavállalásuk során átlagosan ötször több bérjövedelemhez jutnak, ami kivándorlást eredményez. A kutatás arra is választ ad, milyen nettó bérek lennének elfogadhatók Magyarországon. A jövedelemkülönbségekkel foglalkozó kutatásáról és az eredmények HR-es vonatkozásairól beszélgettünk Dr. Nagy Zita Barbara közgazdásszal a LX. Georgikon Napok Nemzetközi Tudományos Konferencián. Teljes cikk...


7 hónapja HR mérőszámok - a toborzás hatékonysága 2.

Előző cikkemben azt igértem, hogy „lehozom a földre” az adat-vezérelt döntéshozást, és ennek jegyében egy konkrét mérőszám kialakításával foglalkoztunk. Folytassuk ott, ahol abbahagytuk. A toborzási idő hosszánál. Cikkünk szerzője, Rozmis Kata előadóként részt vesz az Adatra fel! Konferencián. Teljes cikk...


7 hónapja HR mérőszámok - a tobrozás hatékonysága

Több témát boncolgattunk már az adatvezéreltté válás kapcsán. Volt szó a munkáltatói márka építéséről adat-alapon , arról, hogy hogyan vágjunk bele egy analitikára épülő szervezet kialaításába és a HR analitika területeiről. Ezekben a cikkekben leginkább nagylátószögű kamerán át vizsgáltuk a teljes képet és stratégiai irányokat mutattunk be. Most szeretném egy kicsit „lehozni a földre” az adat alapú működést egy konkrét példán keresztül - Cikkünk szerzője, Rozmis Kata előadóként részt vesz az Adatra fel! Konferencián. Teljes cikk...


8 hónapja A robotok és az ember együttélésének valós alternatívái

A Budapesti Gazdasági Egyetem Kibergazdaság Kiválósági Központja (BGE KiKK) és a GfK Hungária Piackutató Intézete (GfK) által készített hiánypótló kutatási program első fázisaként egy reprezentatív ezer fős felmérést végzett a robotokkal kapcsolatos egyéni percepciókról. A kutatásban azt vizsgálták, hogy az egyén milyen tájékozottsággal és milyen attitűddel áll ahhoz, hogy hosszabb és rövidebb távon komoly gazdasági és társadalmi vetületei lesznek a robotizációnak. Teljes cikk...


9 hónapja Menedzserképzés designkommunikációval és a design thinkinggel

A designkommunikáció a nyílt probléma-megoldási helyzetekre, addig a design thinking a zárt probléma-megoldási helyzetekre ad jellemzően válaszokat - írják tanulmányukban a Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Intézet, Marketing-, Média és Designkommunikáció Tanszék kutatói. Teljes cikk...


11 hónapja A skatulya neve: 45 év felett

Türei Virág frissen végzett HR és rendezvényszervező szakos hallgató szakdolgozatát a 45 év feletti női munkavállalók helyzetéről írta, melyben számos kutatással támasztotta alá a velük szemben megnyilvánuló negatív diszkriminációt. A szakdolgozat elkészítésében a Restart-Up közösségi szervezet segített. A dolgozat a Kodolányi János Főiskola Andragógia szakán készült. Teljes cikk...


11 hónapja A HR szerepe a munka-magánélet egyensúlyában

Nagy Anita szakdolgozatának célja az volt, hogy feltárja, hogy milyen eszközökkel valósítható meg a munka-magánélet egyensúlya, és ebben milyen szerepe van a HR-nek. A dolgozat a Károli Gáspár Református Egyetem Állam- és Jogtudományi Kar Emberi Erőforrások szakán készült. A kutatás foyamán a szerző három hipotézist állított fel, amelyekneknek megerőstését vagy cáfolatát kereste. Például arra nézve is, hogy milyen szemmel nézik a dolgozók a HR-t, és hogyan értékelik tevékenységét. Teljes cikk...


1 éve A 2012. évi Tudatos vezetés kutatás eredményei

"A menedzserek mennyire vezetik tudatosan a munkatársaikat?" címmel megjelent kutatás a KPMG Academy és a Tudatosvezetés.hu együttműködésében készült. Teljes cikk...


1 éve Az első generációnál még csak nevében „családi” a családi vállalkozás

Bár a családi vállalkozások fontosságáról mind gazdasági, mind politikai színtéren sok szó esik, valójában kevés megbízható információval rendelkezünk erről a vállalkozási körről. Eddig azt sem tudhattuk, hogy pontosan mennyien is vannak. A BGE Budapest LAB Családi vállalkozás kutatásának köszönhetően a következő években nem csak számuk, de működési módjuk is megismerhető. Teljes cikk...


1 éve Szakemberhiány és munkaerőmegtartás Magyarországon

A megfelelő szakmai tapasztalattal rendelkező munkavállaló meghatározóan jelentős értéket képvisel a vállalatok hatékony működésében. A fluktuációs érték ágazati bontása, rámutat arra, hogy a magánszféra vállalatainál a fizikai munkaköri csoportokban a legmagasabb mértékű a fluktuáció. Meglepő eredménye a kutatásnak, hogy a közszférában ugyanezen munkakörökben alacsony fluktuációs értékek tapasztalhatók. Teljes cikk...


1 éve Tapasztalatok a családi vállalkozások átörökítésének dilemmái kapcsán

A European Commission (2009) szerint a családi vállalkozásoknak számos kritériuma van; méretnagyságtól függetlenül ebbe a kategóriába tartoznak a családi tulajdonú, illetve a családok által irányított vállalkozások. A fejlett piacgazdaságok országaiban valamennyi vállalkozás 75-95%-át adják és a világ GDP-jének kb. 65%-át termelik meg, és Magyarországon is egyre nagyobb a jelentőségük. A magyar gazdaság egészét tekintve - a mikro- és a nagyvállalati kört is beszámítva - kb. 50 százalékos lehet a családi vállalkozások részesedése a GDP-ből. Ez a szám is jelzésértékű, hogy ezzel a vállalkozói körrel - mint fontos nemzetgazdasági tényezővel - foglalkozni kell. A családi cégeknek számos kérdése és dilemmája van, ami nem csoda, hiszen ebben a körben a családi viszonyoknak legalább akkora a szerepük, mint a gazdaságiaknak. A sok sok dilemma közül meghatározóan a felelős átörökítés kérdésével - tanácsadói tapasztalati vizsgálódások alapján - kíván foglalkozni a szerző - több családi cég izgalmas és leginkább tanulságos helyzeteinek elemzéseiből merítve. Noszkay Erzsébet tanulmánya a Vezetéstudomány / Budapest Management Review-ban jelent meg 2017-ben. Teljes cikk...


1 éve Miért és mikor jó a bevonás? - érvek munkáltatói és munkavállalói oldalon

Vajon miért és mikor lehet jó eszköz a bevonás mind munkavállalói, mind munkáltatói oldalról? Egyre csökkenő szerepe van a szakszervezeteknek és a kollektív alkuknak, de mindez nem jelenti azt, hogy a munkavállalók ne akarnák hallatni a hangjukat. A fő változás a hogyanban van, hiszen a direkt participáció egyre nagyobb teret hódít mind az angolszász országokban, mind a kontinentális Európában. Ehhez azonban a felek közti bizalomra, a kontextuális tényezők figyelembevételére és integrált emberierőforrás-menedzsment eszköztár működtetésére van szükség. Bácsi Katalin tanulmánya a Vezetéstudomány / Budapest Management Review-ban jelent meg 2017-ben. Teljes cikk...


1 éve Generációs különbségek a munkahelyen - szakirodalmi áttekintés

A munkaerőpiacon jelenleg négy generáció (Baby boomer, X, Y és Z) van jelen, ami különleges kihívás elé állítja a szervezeteket. A jelenlegi kutatás célja a témában eddig született eredmények feltérképezése, szintetizálása, különös tekintettel a generáció fogalmának alakulására. Meretei Barbara "Generációs különbségek a munkahelyen - szakirodalmi áttekintés" című tanulmánya a Vezetéstudomány / Budapest Management Review keretében jelent meg 2017-ben. Teljes cikk...